Vraag

1 cent per dag afgeschreven


Iedere dag word er bij mij 1 euro cent afgehaald terwijl alles uitgeschakeld is ,dat is in een van jullie winkels gebeurd.Ik heb tel.kontakt met jullie gehad en toen werd mij verteld dat alles word uitgeschakeld en inderdaad er gaat nu geen cent per dag meer af.
Krijg ik nu het teveel betaalde wat jullie ten onrechte van mij hebben afgeboekt weer terug.
Ben ik de enige die dit overkomt , ik hoop het toch .

40 reacties

Ik zie bij mij op mijn laatste factuur plots hetzelfde. Nooit eerder gehad, nooit iets ingeschakeld wat voorheen was uitgeschakeld. Onkosten 1 cent per dag.
Wat kan ik doen ?
Reputatie 6
Badge +16
@39gpjt72

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Zou je mij in een privébericht het 06-nummer willen sturen waar het over gaat? Stuur ter controle ook je postcode en geboortedatum mee. Dan gaan we voor je op zoek naar een passende oplossing. ;)

@sophia1

Goed dat je dit ook bij ons aangeeft. We kunnen een blokkade op het netwerk plaatsen die ervoor zorgt dat je geen verbinding meer kan maken met het mobiele data netwerk. Dit betekent wel dat je buiten het Wi-Fi netwerk om niet kan internetten. Als je hiermee akkoord gaat dan activeren wij de blokkade voor je!

Laat het ons weten Sophia.
Dank voor uw antwoord. De blokkade waarover u spreekt, heb ik altijd al gehad en deze heb ik nooit gewijzigd. Waar komt opeens die ene eurocent per dag vandaan?
Reputatie 5
Hey sophia1,

Ik heb de blokkade nagekeken, deze staat echter niet actief bij ons! Hierdoor is het verbruik dus mogelijk geweest. Wij kunnen niet inzien waaraan jij je MB's besteedt. Wel kun je op veel toestellen het verbruik per app op het toestel zelf checken, zie dit topic voor meer info.

Ik heb bij deze de bewuste blokkade op mobiel internet geactiveerd zodat dit onverwachte verbruik in de toekomst niet meer voor kan komen.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Aanvullende vragen? Let me know!
Hoi

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en belangrijker hoe het op te lossen is.

Check vandaag mijn facturen en zie dat bij mij precies hetzelfde aan de hand is sinds 28 maart.
Nog steeds wordt er elke dag 0.01 euro / 10 kb in rekening gebracht terwijl Mobiele gegevens en roaming uit staan.
Het is gestart na terugkomst uit Frankrijk waar ik een tijdelijke databundel heb aangeschaft tijdens de wintersport.

Ik heb een samsung Galaxy mini S4.

Alvast bedankt
Reputatie 2
Ik heb dit ook een tijd gehad. Alle dataverkeer stond (en staat) uitgeschakeld, toch iedere dag 10 kb spookverbruik bij tMobile en geen enkel verbruik op de datatellers in de telefoon. Mijn telefoon is er zelfs voor teruggeweest naar Nokia: was niets aan te vinden. Maar het spookverbruik bleef. Vervolgens heb ik (begin april) gemaild naar tMobile voor opheldering, daar moet ik uiteraard nog altijd antwoord op krijgen. Een paar weken terug is het opeens gestopt.

Helemaal factuurfris lijkt dit me niet, ik heb hier sinds december aardig wat geld voor moeten neertellen (door een afronding naar 200 kb per dag, dat tikt lekker aan). Zal de schade uitzoeken en op een rijtje zetten.

Telefoon : Nokia 635
Abonnement: Flex 20 sim only
Reputatie 2
datum verbruik kosten
21-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
22-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
23-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
24-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
25-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
26-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
27-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
28-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
29-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
30-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
31-12-2014 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
1-1-2015 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
2-1-2015 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
3-1-2015 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
4-1-2015 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
5-1-2015 200 kb (afgerond naar boven) 0,16
16-1-2015 30 kb 0,02
17-1-2015 20 kb 0,02
18-1-2015 20 kb 0,02
19-1-2015 30 kb 0,02
20-1-2015 20 kb 0,02
21-1-2015 30 kb 0,02
22-1-2015 10 kb 0,01
23-1-2015 10 kb 0,01
24-1-2015 20 kb 0,02
26-1-2015 30 kb 0,02
31-1-2015 10 kb 0,01
1-2-2015 20 kb 0,02
2-2-2015 10 kb 0,01
4-2-2015 10 kb 0,01
5-2-2015 10 kb 0,01
6-2-2015 10 kb 0,01
7-2-2015 10 kb 0,01
8-2-2015 10 kb 0,01
18-2-2015 10 kb 0,01
19-2-2015 10 kb 0,01
20-2-2015 10 kb 0,01
25-3-2015 10 kb 0,01
26-3-2015 10 kb 0,01
27-3-2015 10 kb 0,01
28-3-2015 10 kb 0,01
29-3-2015 10 kb 0,01
30-3-2015 10 kb 0,01
31-3-2015 10 kb 0,01
1-4-2015 10 kb 0,01
2-4-2015 10 kb 0,01
3-4-2015 10 kb 0,01
4-4-2015 10 kb 0,01
5-4-2015 10 kb 0,01
6-4-2015 10 kb 0,01
7-4-2015 10 kb 0,01
8-4-2015 10 kb 0,01
9-4-2015 10 kb 0,01
10-4-2015 10 kb 0,01
6-5-2015 10 kb 0,01
7-5-2015 10 kb 0,01
8-5-2015 10 kb 0,01
9-5-2015 10 kb 0,01
10-5-2015 10 kb 0,01
11-5-2015 10 kb 0,01
12-5-2015 10 kb 0,01
13-5-2015 10 kb 0,01
14-5-2015 10 kb 0,01
15-5-2015 10 kb 0,01
16-5-2015 10 kb 0,01
17-5-2015 10 kb 0,01
18-5-2015 10 kb 0,01
19-5-2015 10 kb 0,01
20-5-2015 10 kb 0,01
21-5-2015 10 kb 0,01
22-5-2015 10 kb 0,01
23-5-2015 10 kb 0,01
24-5-2015 10 kb 0,01
25-5-2015 10 kb 0,01
26-5-2015 10 kb 0,01
27-5-2015 10 kb 0,01
28-5-2015 10 kb 0,01

totaal 3,26
BTW 0,68
totaal incl BTW 3,94
Reputatie 2
De gaten in de datums zijn van momenten dat ik heb gewisseld met een andere telefoon, van het terugsturen van mijn telefoon naar Nokia en van buitenlandverblijf.

In het begin werd het dataverbruik afgerond naar 200 kb per dag, doordat de daily cap geactiveerd stond. Hoe het kan dat de daily cap er af is gehaald snap ik niet want ik heb daar niet om gevraagd. Het betekende wel dat vanaf half januari er in ieder geval niet meer naar boven werd afgerond.
Ik heb bij Nokia mijn verontschuldigingen aangeboden en doorgegeven dat tMobile helaas onbetrouwbaar factureerde. Voor het geval zij nog meer klachten krijgen, ze hebben veel effort gestoken in het onderzoek.

Ik wil van tMobile antwoord op de volgende vragen:

- Mag de daily cap weer aan?

- En mag hij deze keer echt aan blijven en niet vanzelf weer worden uitgezet?

- En hoe gaat tMobile de onverschuldigde betalingen compenseren?
Reputatie 4
Hey Wiske,

Goed dat je dit aangeeft en wat fijn dat je alles al uit hebt gezocht.
Ik zie dat er op 8 april een mail is verzonden naar aanleiding van jouw mail. Heb je dit nooit ontvangen? Dit was een reactie op de mail waarin jij toestemming gaf dat wij jouw data mochten bijhouden. Dit is voor ons niet mogelijk maar wij hebben een compleet antwoord gegeven.

Dit is inderdaad gestopt er waren technisch wat problemen dit ervoor zorgde dat enkele klanten alsnog buiten de bundel internetkosten maakten.

Dan de dailey cap, bedoel je dat je eerder Internet per MB had aanstaan en dit weer aan wilt hebben?

Ik heb de €3,94 aan kosten in mindering gebracht op jouw aankomende factuur.
Reputatie 2
Bedankt voor de creditering, ik heb de factuur inmiddels binnen.

Ik heb geen antwoord gehad op mijn mail van begin april. Niet op de 8ste en niet op een andere dag. Als er in die mail een compleet antwoord stond ben ik daar wel benieuwd naar. Zeker omdat de creditering pas kwam toen ik hier zelf nogmaals ging hengelen.

De daily cap is een beperking op het dagelijkse internet verbruik binnen een flex abonnement. Standaard staat dit op 7,50 per dag, er kan ook worden ingesteld dat de daily cap op 2,50 per dag staat. Helaas kan ik het niet zelf instellen en ook niet zelf zien. Dat stond bij mij ook ingesteld op 2,50, helaas is het weer geheel vanzelf en zonder bericht op 7,50 gezet. Dus die wil ik graag weer terug hebben zoals ik dat al vaker opnieuw heb moeten aanvragen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wiske,

Fijn dat je de creditering hebt ontvangen! 🙂 Ik heb de e-mail nog even opgezocht en het antwoord in een privébericht naar je toegestuurd. Ik lees in dit topic dat je inmiddels het topic over de 1 MB verbruik met het antwoord van Mark hebt gelezen.

Verder heb ik de daily cap op 2,50 euro per dag gezet. Nog even iets anders: zoals je misschien al hebt opgemerkt is internetten met een Flex-abonnement behoorlijk duur. Misschien is het een idee om na te denken over overstappen naar een nieuwer abonnement. De abonnementen die wij nu hebben, bieden namelijk een hoop voordelen! 🙂 Bijvoorbeeld heel snel internet en veel lagere kosten. Als je wilt kan ik een collega van sales je laten bellen om te kijken wat er mogelijk is.

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 2
Ik heb het antwoord van 8 april nu inderdaad wel gekregen. Inhoudelijk teleurstellend (stuur de klant maar het bos in terwijl de fout bij tMobile ligt) maar gelukkig is het inmiddels al opgelost. Blijft jammer dat ik er nogmaals om moest hengelen. Bij hoeveel mensen is dit ook gebeurd en wordt het niet gecrediteerd omdat ze er niet om roepen, of zich na één keer hebben laten afschepen?

Internetten met Flex is inderdaad duur, daarom doe ik het niet. Er is overal Wi-Fi tegenwoordig. Maak het goedkoper: dan doe ik het wel. De oorzaak ligt hier niet bij mij.
Maar je mag me best vertellen wat dan de voordelen zijn van die nieuwe abonnementen. Ik ga er van uit dat alles daar uit de bundel gaat, net zoals bij Flex. Want anders heeft het geen enkele zin om over te stappen en zou het een heel vreemd aanbod zijn. Ik hoef er niet voor gebeld te worden. Hier op het forum is prima wat mij betreft, dan heeft een ander er ook nog wat aan. Alvast bedankt!
Reputatie 2
Het is een tijdje goed gegaan. Ik dacht: laat ik de belstatus nog eens controleren en helaas moet ik melden dat het probleem toch nog niet is opgelost.

17-6-2015 DATA Internet 10,0 KB 0,01
24-6-2015 DATA Internet 10,0 KB 0,01
4-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16

Het hogere bedrag op 4/7 komt doordat vanwege de daily cap het verbruik nog verder naar boven wordt afgerond. Dat is geen probleem als je wel data hebt verbruikt, maar ik heb ook nu geen data verbruikt.
Graag doorgeven aan de ontwikkelaar die dit probleem aan het uitzoeken is, en er zal dus na afloop van deze factuurmaand wederom gecrediteerd moeten worden. Ik geef het foutief in rekening gebrachte bedrag wel weer door als de factuur binnen is.

( gebed zonder end )
Reputatie 5
@Wiske vreemd zeg dat het probleem zich nog steeds voordoet. Mij is deze reactie in een ander topic opgevallen. Een forumlid meldt hierin dat het verwijderen van de Travel & Surp app én de mobiele achtergrondgegevens beperken uitzetten dit probleem verhelpt. Zou je eens kunnen checken of dit bij jou ook het geval is? Ben erg benieuwd!
Reputatie 2
Voor zover ik weet is er helemaal geen Travel & Surf app voor windows, ik heb hem in ieder geval nooit kunnen vinden. Ik kan hem dus ook niet verwijderen 🙂.

En welke optie bedoel je precies met mobiele achtergrondgegevens?
Ik heb de Dataverbinding Uitgeschakeld staan, heb bij Opties voor gegevensverbinding 'roamen niet toestaan' ingevuld en Bij beperkte Wi-Fi verbinding 'geen dataverbinding gebruiken'.
Is er nog iets extra's wat ik kan instellen?

Je opmerking over Travel & Surf heeft me wel getriggerd. Het spookverbruik is namelijk begonnen aansluitend aan een verblijf in Rome waar ik een Travel en Surf bundel gekocht had (zonder app). Kan ook handig zijn om door te geven aan de debugger.
Reputatie 2
Op 15/7is het weer raak:
15-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16
Reputatie 4
Hey Wiske,

Dit staat op de factuur of de verbruiksstatus?
Reputatie 2
Hoi Bram,

Dit staat in de verbruiksstatus. Wat tot nu toe altijd betekende dat het later ook op de rekening kwam te staan. Als ik een rekening heb, zal ik dat hier vermelden, mede i.v.m. de creditering.

Inmiddels weer een nieuwe vermelding erbij:
Datum Tijd Type Bestemming Land Duur/Vol Uit Bundel* Kosten
15-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16
18-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16

Als je nog meer info nodig hebt dan roep je maar 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Wiske,

Ik heb de case weer heropend, die eerst gesloten was, omdat het probleem opgelost leek. Hopelijk komt er nu een sluitende oplossing uit! :)

Hou ons op de hoogte of er nog data wordt verbruikt, dat helpt bij het vaststellen van het probleem!

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het ons weten!
Reputatie 2
Dank voor het heropenen.
Ik heb het niet in de gaten gehad (heb er deze maand geen smsje van gekregen) maar de factuur van vorige maand stond er al een tijdje. Daarop de volgende onterechte bedragen exclusief BTW:

Internet
17.06.15 DATA Internet 10 KB 0,01
24.06.15 DATA Internet 10 KB 0,01
04.07.15 DATA Internet 200 KB 0,16
Totaal Internet 220 KB 0,18

En de aangekondigde € 3,94 was niet op de factuur verrekend, daar had ik hem wel verwacht. Graag alsnog regelen!
Reputatie 2
Vandaag werd het maandbedrag geïncasseerd en de € 3,94 was wel verrekend, dus die melding trek ik bij deze terug.

Status nog te verrekenen op basis van facturen op dit moment is dus € 0,18 exclusief BTW.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wiske,

Ik heb de €0.18 exclusief BTW voor je gecrediteerd.

Ik hoop dat daarmee alles weer naar wens is...;)
Reputatie 2
Dank je wel, voor dit moment loopt het daarmee weer glad! Bij de volgende nota meld ik me wel weer want er staat weer spookdataverbruik in de verbruiksstatus.
Ondertussen ben ik benieuwd naar het onderzoek. Ik zal ook regelmatig een printje van de datateller plaatsen, die altijd op 0 staat (en waar het minste geringste verbruik een status zou hebben gegeven van <1mb).
Reputatie 7
Badge +15
Hi Wiske,

Namens Hajar: Graag gedaan! 😉

Onze collega's zullen de case zo snel mogelijk weer oppakken! Hopelijk kunnen zij het probleem verhelpen en komt het niet meer voor! Trek je aan de bel als we weer wat voor je kunnen betekenen? 🙂
Reputatie 2
Nieuw spookverbruik erbij:
15-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16
18-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16
25-7-2015 DATA Internet 200,0 KB 0,16

Datateller nog altijd op 0.

Reageer