Beantwoord

1 seconde bellen in Engeland voor 12,74 euro

• 22 december 2016
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Ik moest op 1 dec een lokaal nummer bellen in Engeland en kreeg geen aansluiting (bezet) nu krijg ik de rekening en nu word er 1 seconde berekend tegen een bedrag van 12,74 euro. Gaat hier wat mis of is lokaal bellen zo duur geworden ?
icon

Beste antwoord door Thalina 23 december 2016, 09:58

Hoi Grav,

Ai, nooit fijn natuurlijk om onverwacht een hoge factuur te krijgen! Ik zie dat Pilovali al wat opties heeft gegeven. Ik heb jouw factuur bekeken en het lijkt te gaan om een servicenummer in Engeland met inderdaad hoge kosten. Met jouw abonnement (Stel Samen & Stel Bij) kun je 120 minuten uit jouw belbundel in de EU gebruiken. Als je buiten je bundel belt is het € 0,23 per minuut. Meer informatie vind je op deze pagina. Alleen geldt dat nite voor servicenummers, daar zijn per servicenummer aparte kosten aan verbonden. Als ik jouw verhaal zo lees, begrijp ik daaruit dat je hiervan niet op de hoogte was. Omdat het bijna kerst is, heb ik uit coulance de kosten die je hebt gemaakt hiervoor (12,74 euro) voor je vergoed. Dit wordt verrekend met jouw volgende factuur. Voor de factuur waar deze kosten op staan is namelijk al een incassoverzoek naar de bank verstuurd.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Ik wens je hele fijne feestdagen toe! 🙂 En als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Ik weet uit ervaring dat de rinkeltoon anders is dan Nederland, misschien dat er enige verwarring over was. Het kan ook zijn dat je een Engelse betaal nummer (zoals 09xx in NL) hebt gebeld.
Daarnaast kan het ook zijn dat je buiten je bundel belt, een SMS-dienst hebt of iets anders.

Wat staat er op je factuurspecificatie?

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Grav,

Ai, nooit fijn natuurlijk om onverwacht een hoge factuur te krijgen! Ik zie dat Pilovali al wat opties heeft gegeven. Ik heb jouw factuur bekeken en het lijkt te gaan om een servicenummer in Engeland met inderdaad hoge kosten. Met jouw abonnement (Stel Samen & Stel Bij) kun je 120 minuten uit jouw belbundel in de EU gebruiken. Als je buiten je bundel belt is het € 0,23 per minuut. Meer informatie vind je op deze pagina. Alleen geldt dat nite voor servicenummers, daar zijn per servicenummer aparte kosten aan verbonden. Als ik jouw verhaal zo lees, begrijp ik daaruit dat je hiervan niet op de hoogte was. Omdat het bijna kerst is, heb ik uit coulance de kosten die je hebt gemaakt hiervoor (12,74 euro) voor je vergoed. Dit wordt verrekend met jouw volgende factuur. Voor de factuur waar deze kosten op staan is namelijk al een incassoverzoek naar de bank verstuurd.

Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Ik wens je hele fijne feestdagen toe! 🙂 En als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Beste Thalina,

Beetje laat mijn reactie , kon de post niet meer terug vinden. Bedankt voor de creditering. Blijft toch vreemd zo'n groot bedrag voor 1 seconde. Heb uitgezocht dat het duurste nummer in de UK 1,50 pond per minuut is. Kan het tarief niet terug vinden voor het nummer wat ik gebeld heb maar ervan uitgaand dat ik 1,50 per minuut zou bellen hoe kan het dan 12,74 euro worden ? 2 tot 3 euro zou ik dan nog begrijpen. Maar ben blij dat het gecrediteerd is.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Grav,

Maakt niet uit, fijn dat je nog even reageert! 🙂 Hoe dit precies kan, durf ik je niet te zeggen. Ik weet dat er in Nederland ook vrij prijzige servicenummers zijn, dus blijkbaar bestaan die toch ook in Engeland. Gelukkig is het met een creditatie opgelost zo! Mocht je nog eens ergens tegenaan lopen, trek dan gerust aan de bel!

Reageer