Beantwoord

2e herinnering factuur

• 15 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Ik kreeg een 2e herinnering via de mail toegestuurd. Daarin stond dat er 15 euro incasso kosten bij komen omdat ik mijn factuur nog open heb staan. Volgens de site van T-Mobile heb je tot 14 dagen de tijd na de herinnering om het bedrag te betalen. Nu geven ze mij via de mail 6 dagen de tijd en juist de dag daarna krijg ik mijn salaris en kan ik het betalen. Hoort T-Mobile zich niet aan de regels te houden en die 14 dagen na het versturen van de 2e herinnering in acht te nemen?

icon

Beste antwoord door Gilbert 16 oktober 2020, 00:31

Hoi @patrick5380 ,

Ik heb zelf ook nog eens de pagina over de betalingsherinnering doorgelezen. Daaruit maak ik het volgende op: Na de eerste herinnering krijg je 19 dagen de tijd om te betalen. Daarna sturen ze de tweede herinnering. Bij deze tweede herinnering zitten al de 15 euro kosten. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd voordat T-Mobile jouw verbinding zal afsluiten. 

Voor zover ik kan zien houd T-Mobile zich dus tot nu toe netjes aan de eigen regels. De 15 euro kosten komen op het moment dat de tweede herinnering gestuurd wordt, niet erna. Je hebt op dat moment immers al 31 dagen gehad om de openstaande factuur te betalen.

Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord, zo niet, dan lopen er nog genoeg andere mensen op de community rond die vast meer weten dan ik ;)

-Gilbert

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @patrick5380 ,

Ik heb zelf ook nog eens de pagina over de betalingsherinnering doorgelezen. Daaruit maak ik het volgende op: Na de eerste herinnering krijg je 19 dagen de tijd om te betalen. Daarna sturen ze de tweede herinnering. Bij deze tweede herinnering zitten al de 15 euro kosten. Daarna heb je nog 14 dagen de tijd voordat T-Mobile jouw verbinding zal afsluiten. 

Voor zover ik kan zien houd T-Mobile zich dus tot nu toe netjes aan de eigen regels. De 15 euro kosten komen op het moment dat de tweede herinnering gestuurd wordt, niet erna. Je hebt op dat moment immers al 31 dagen gehad om de openstaande factuur te betalen.

Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord, zo niet, dan lopen er nog genoeg andere mensen op de community rond die vast meer weten dan ik ;)

-Gilbert

Ik weet dat er 15 euro bij komen. Daar ging het ook niet om. Waar ik over viel was dat je na de 2e herinnering volgens de website van tmobile nog 14 dagen de tijd hebt om de rekeningte betalen voor ze hem blokkeren. Dan is het raar dat je een mail krijgt dat je binnen 6 dagen moet betalen ipv de 14 die vermeld staat op de site. En als je overgaat van abonnement en daardoor een maand eenmalig 2 rekeningen hebt om te betalen dan kan het voorkomen dat je het niet meteen kan betalen en dan kan het wel uitmaken of je nog 6 of 14 dagen de tijd hebt. En als de site aangeeft dat je 14 dagen de tijd hebt na de 2e mail moeten ze niet in de mail aangeven 6. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @patrick5380,

Goed dat je het even navraagt, want het moet natuurlijk wel allemaal goed verlopen en dat is hier ook gewoon het geval. Ik zie dat @Gilbert het je al helemaal goed heeft uitgelegd (thanks Gilbert!), dus mijn uitleg is min of meer bevestiging van wat hij hierboven aangeeft.

De €15,- incassokosten zijn in rekening gebracht voor een herinnering voor de factuur van 14 juli. We hebben in de eerste herinnering aangegeven dat je 19 dagen hebt, de tweede herinnering is puur om te laten weten dat de kosten in rekening worden gebracht en manen aan om alsnog zo spoedig mogelijk het geld te voldoen (dit staat ook zo op de website). Op die manier voorkom je dat het abonnement wordt afgesloten en overgedragen aan een incassobureau. We hebben de betaling uiteindelijk pas op 20 augustus ontvangen, dus de extra incassokosten zijn in dit geval terecht in rekening gebracht.

Ik wil je ook wijzen op de huidige achterstand die nu nog voldaan moet worden, want hier kunnen ook weer extra kosten voor in rekening worden gebracht, aangezien die betaling ook al een tijdje openstaat. Op jouw My T-Mobile zie je welk bedrag er betaald moet worden en dat kun je daar ook direct doen.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag!

Reageer