Vraag

abonnement geannuleerd (binnen bedenktijd) maar alsnof factuur

• 26 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 218 Bekeken

Ik heb een tijd geleden een abonnement met toestel besteld via mobiel.nl. Ik vond de telefoon toch niks dus heb ik maar terug gestuurd en annulering van abonnement aangevraagd (binnen de bedenktijd). Nou heb ik dus op 04/08 bevestiging gekregen dat het abonnement geannuleerd is. ik kreeg daarna alsnog een email met een factuur (dit was rond de 80eu dus incl de aansluitkosten). Ik nam aan dat dit gewoon een automatische email was maar dat ik niks hoefde te betalen. Nou krijg ik vanavond weer een email met kosten van 49eu die ik moet betalen. Ik heb letterlijk maar max 500MBs verbruikt en niet gebeld. Los van dat dacht ik zoiezo dat ik niks hoefde te betalen aan kosten na de annulering dus Klopt dit allemaal wel? 

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dan moet je bij de verkoper zijn. Die moeten dit regelen met de provider waar ze jou aansluiten.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bouchra.90 

Dat je de eerste factuur ontvangt en moet betalen dat kan kloppen.

Maximaal 3 werkdagen nadat je abonnement is ingegaan wordt je eerste factuur opgemaakt en het kan zo zijn dat jouw annulering ook op dat moment ongeveer werd bevestigd.

Maar goed na deze factuur wordt hij gewoon na ongeveer 8 dagen geïncasseerd en daarna zouden eigenlijk binnen 14 dagen denk ik de abonnementskosten worden teruggestort.

Uiteraard betaal je de overige aan het eind van de maand en hier zitten dan ook je abonnementskosten voor de volgende maand bij normaal.

Waarom alles niet soepel verloopt daar kan een moderator beter naar kijken, ze zullen morgen reageren.

Reageer