Beantwoord

App aankopen via factuur


Ik heb geen mogelijkheid om in app aankopen te doen via facturatie. Die optie wordt ook niet weer gegeven.
icon

Beste antwoord door Hajar 22 juni 2016, 15:53

Hi Zelectra,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je geen apps kan kopen via factuur. Krijg je een foutmelding te zien? Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie ook geen blokkade actief staan. Is de app die je wilt kopen misschien duurder dan €70? Per aankoop geldt er namelijk een limiet van €70. Op deze pagina staan een aantal oplossingen voor je probleem. Kun je ze uitproberen en ons laten weten of dit werkt?

Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Zelectra,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je geen apps kan kopen via factuur. Krijg je een foutmelding te zien? Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie ook geen blokkade actief staan. Is de app die je wilt kopen misschien duurder dan €70? Per aankoop geldt er namelijk een limiet van €70. Op deze pagina staan een aantal oplossingen voor je probleem. Kun je ze uitproberen en ons laten weten of dit werkt?

Ik hoor graag van je!
Ik heb alle mogelijke oplossingen die op de forum al geprobeerd. Op Google wallet of Google payment heb ik ook de optie niet om facturatie via provider te kiezen. Sterker nog ik kan alleen een creditcard invoeren. Ik heb inmiddels ook al klantenservice gebeld een week geleden maar nog geen reactie gekregen.

Ik ben hier al een half jaar mee bezig en het begint me wel een beetje te frustreren.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Zelectra,

Met alle mogelijke oplossingen denk ik dat je op dit topic doelt? Als hier niets uit heeft gewerkt, dan kunnen we op het moment helaas niets anders doen dan afwachten op de case die op het moment in onderzoek is. Er wordt zo spoedig mogelijk dan contact met je opgenomen!

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben of als het gelukt is, laat het ons weten!
Hoi David, ik heb tot op heden nog niks vernomen van technical support van T-mobile. Ik vroeg mij af of er inmiddels al iets bekend is of vordering van mijn issue?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Zelectra,

Goed dat je dit navraagt. Ik zie dat jouw case nog in behandeling is. Ik geloof dat je hier een sms over hebt ontvangen op de 24ste. Zodra zij een mijn collega's van de technische afdeling een oplossing hebben, zullen zij contact met je opnemen.

Als je in de tussentijd andere vragen heb, laat het ons weten.
Ik heb nog steeds niks concreets gehoord over de toedracht van mijn issue.

Ik heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice maar zij weten ook niks.

Wel dat er werd gezegd dat zogenaamd mijn abonnement niet geschikt zou zijn voor in app aankopen. Wat mij lariekoek lijkt. Heb geen blokkades aan staan, het feit dat ik die keuze heb geeft al aan dat mijn abonnement wel geschikt is.

Ik snap niet dat het nu al bijna twee maanden verder is en er nog niks bekend is.

Ik ben zover de enige die ik ken met dit probleem.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Zelectra,

Ik begrijp goed dat je hier duidelijkheid over wilt! Ik zie dat mijn collega's op dit moment nog steeds druk bezig zijn met jouw case. Ik heb daarbij een notitie gemaakt met onder meer een verwijzing naar dit topic. Als ik het probleem gelijk kon verhelpen, had ik dat natuurlijk gelijk gedaan. Helaas is het ingewikkelder dan gedacht en zijn mijn collega's van de IT-afdeling er nog druk mee. Sorry voor het ongemak!
Helaas nog steeds geen antwoord gekregen op het probleem. Ik heb wel gebeld met klantenservice en daar staat het als opgelost. Een beetje raar dat ik daar niks vanaf weet en dat ik er niet van op de hoogte ben gesteld . Desalniettemin is er nog steeds niks opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Zelectra,

Ik zie terug dat er twee keer geprobeerd is om contact met je op te nemen om door te geven dat de case opgelost zou moeten zijn. Helaas kregen ze je niet te pakken en hebben toen een SMS gestuurd dat ze het geprobeerd hebben.

Zou je kunnen aangeven of je allebei de e-mailadressen geprobeerd hebt en welke foutmelding je op dit moment krijgt? Heb je erna ook nog de suggesties geprobeerd die we eerder besproken hebben?

We horen het graag van je, dan geven we het indien nodig door aan de afdeling die dit op moet lossen.
Je bent niet de enige zit er ook al een lange tijdje mee wees blij dat er op jou topic wordt gereageerd ik krijg geen eens een antwoord terug 😃
Hoi David, mijn case is nog steeds niet opgelost.

De optie om via factuur te betalen heb ik nu wel maar zodra Google playboy een sms wilt sturen ter verificatie krijg ik de melding dat mijn abonnement niet geschikt is .

Mijn case duurt nu zolang dat mijn abonnement al bijna afloopt.

Ik ben aan overwegen om naar een andere provider over te stappen wat ik eigenlijk niet wil.
Reputatie 7
Badge +15
@Onur.A,

Ik zie dat Thalina nog op je gereageerd had in dit forumtopic. Ik ben net nog even in jouw gegevens gedoken en ik zie dat het weer zou moeten werken. Zou je eens kunnen testen of je nu aankopen kunt doen via de factuur? mUit onderzoek is namelijk gebleken dat er op 8 september een succesvolle poging gedaan is. :)

Ben benieuwd naar je reactie!

@Zelectra,

Lastig dat het nog niet lukt! 😞

Zou je de volgende stappen nog eens uit willen proberen?

  1. Log de Google account uit op het toestel
  2. Zet de wifi uit
  3. Zet het toestel uit
  4. Zet het toestel weer aan
  5. Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
  6. Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  7. Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

Betalen via T-Mobile Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?
In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw T-Mobile Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen:
  1. Log in op https://wallet.google.com
  2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Ik hoor graag of het lukt. Mocht je na het uitvoeren van deze stappen nog problemen hebben dan kunnen we het nogmaals voor je escaleren.
Er is geen registratie van facturering via mobiele provider.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Zelectra,

Even voor de zekerheid, heb je bovengenoemde stappen uitgevoerd op mobiel? Wanneer je namelijk via de computer inlogt op https://wallet.google.com kun je alleen creditcard/bankpas selecteren. Als je via mobiel kijkt in de Play Store moet je wel via T-Mobile factuur kunnen selecteren.

Zie je reactie graag tegemoet. Mocht dit ook op mobiel niet werken kunnen we dit nogmaals doorzetten nar onze technische afdeling.
Hoi Amy

Ja ik probeer deze stappen altijd via mobiel.

Via Google play heb ik de keuze wel maar daarop volgend kan die mijn account verifiëren en meld.dat mijn abonnement geschikt is voor betalen via factuur.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Zelectra,

Hmm erg vreemd. Ik heb het direct voor je doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zij gaan dit nogmaals voor je onderzoeken en jou van meer informatie en een oplossing voorzien.

We zullen het dus even moeten afwachten.
Ok bedankt ik heb het ondertussen nog een paar keer geprobeerd.

Kreeg nu de vermelding nadat het een sms geprobeerd heeft te versturen ter verificatie.

Uw account komt niet in aanmerking voor mobiel betalen. Neem contact op met uw mobiele provider
Reputatie 7
Badge +20
Hi Zelectra,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb zojuist jouw case erbij gepakt en volgens onze technische specialisten is het met jouw prijsplan niet mogelijk om apps te kopen via factuur. Dat is de reden waarom je steeds een foutmelding te zien krijgt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als ik iets anders voor je kan betekenen dan hoor ik het graag.
Wat is een prijsplan
En waar slaat dit op ik heb een abonnement , ik kan wel videoland aangesmeerd krijgen door jullie en dezer maar een app kopen kan niet . En dat dit 9 maanden heb moeten duren is ook zoiets.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Zelectra,

Een prijsplan is de abonnementsvorm waar je gebruik van maakt. Op deze pagina vind je meer informatie over de verschillende zakelijke abonnementsvormen. Jij maakt gebruik van 'Helder Altijd' dit is een van de oude prijsplannen.

Met dit prijsplan is het niet mogelijk om hier gebruik van te maken. Hier had je bij de start van het abonnement van op de hoogte gebracht moeten worden. Excuses dat dit niet gebeurd is.

Als je verder nog vragen hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je hier graag verder!

Reageer