Vraag

App aankopen werkt niet

• 10 mei 2017
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Hallo,

Ik kwam sinds een paar dagen achter dat ik geen in-app aankopen kan maken via de factuur van T-Mobile. Een app kopen kan wel (zelfs een paar keer gedaan) maar in de app zelf aankopen doen werkt dus niet. Ik weet niet of dit ergens vermeld staat (kan het niet vinden), dat dit een fout is of dat ik het gewoon ergens moet aanzetten.

Bij voorbaat dank!

Willian Hakkers
Tevreden T-Mobile klant

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Wilian,

Goed dat je dit aangeeft. Ik ben gelijk gaan kijken of je een blokkade actief hebt staan maar dat is niet het geval. In dit topic staan tips die je kan uitproberen om het weer werkend te krijgen. Probeer de volgende 2 tips uit;
  • Log de Google account uit op het toestel
  • Zet de wifi uit
  • Zet het toestel uit
  • Zet het toestel weer aan
  • Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
  • Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
  • Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

Werkt dit niet? Volg dan de volgende stappen:
  • Log in op https://wallet.google.com
  • Ga naar onderdeel Betaalmethoden
  • Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
  • Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Mocht dit echt niet werken dan kun je de volgende gegevens achterlaten: Google-account (username), wanneer was de laatste onsuccesvolle poging en wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Ik help je dan graag verder.
Hoi Hajar,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je tips geprobeerd maar zonder succes. Ik ben er wel achter gekomen dat het aan de app zelf ligt. Waarschijnlijk dat het met je regio te maken heeft want ik kan met een andere app wel T-Mobile facturering selecteren en het komt dan wel in euro's te staan in tegenstelling tot de afbeelding die ik heb gestuurd (die is in dollars).
Wat ik nu heb gedaan:
- Jouw tips uitgevoerd (hielp niks).
- Andere app aankopen proberen (gelukt, niet betaald).
- Regio veranderd (hielp ook niks).

Google-account is ***
Laatste aankoop is 7-5-2017
De game is trouwens Exploding Kittens
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Willian ,

Zo te lezen heeft het dan inderdaad met de app te maken. Je kunt dan het beste contact opnemen met de maker van de app om te kijken of zij kunnen helpen. Zodat je alsnog een aankoop in de app kunt doen. Houd je ons op de hoogte?
Hoi,

Het is regio gebonden dus het is niet dat ze het snel kunnen oplossen. Ik voeg wel PayPal toe aan mijn google account en dan sluit ik het hierbij af.

Bedankt voor jullie hulp!

Reageer