Beantwoord

App stuurt automatisch SMS naar 447786200498

Ik heb sinds enkele maanden dat ik kosten heb voor het versturen van SMSen naar dit nummer.
DIt doe ik niet. Weet iemand welke applicatie, spel of wat dan ookwat dit is?

Of kan ik eventueel SMS zenden blokkeren?

Thx
icon

Beste antwoord door JohnH 21 oktober 2013, 13:37

IK heb nog eens extra gekeken...

Dit ijkt geen malware te zijn maar iets waarvoor jezelf toestemming heb gegeven toen de app werd geinstaleerd. Van dit nummer komen berichten die gewoon advertenties zijn. Bij het instaleren van een app kan dat in de beschrijving en de voorwaarden staan. Zolang de app geen sms berichten zelf verstuurd is het ook niet onveilig maar het kan wel vervelend zijn. Gratis is meestal niet zonder bijproduct in de app wereld.......

de beste manier om er vanaf te raken is gewoon de app te verwijderen of als dat mogelijk is de betaalde versie te kopen. Welke app het is moet je zelf even uitvogelen je kunt op Play zien welke apps die je op je toestel heb reclame sms berichten sturen.
Bekijk origineel

2 reacties

Lijkt een geval van mallware......   kijk even of je apps heb geinstaleerd die machtigingen hebben die niet logische zijn..... een game die bijvoorbeeld toegan wil hebben tot zaken die niets met de game te maken hebben is verdacht. Heeft je Antivirus scanner geen alarm geslagen?

Je moet niet uit het ook verliezen dat gewoon in de Play heel erg veel malware is te downloaden, Google controleerd de apps nooit. Pas als mensen klagen gaat men kijken of de app werkelijk mallware bevat. Je kunt ook de gratis app van Bluebox instaleren... die vind heel veel mallware maar is GEEN antivirus scanner.

Het nummer is overgins van Comcel S.A.....        die maken er hun werk van een berg SMS berichten te suten in opdracht van derden...

We provide bulk sms service in Colombia at a very affordable cost. Our bulk sms gateway allows you to send cheap group text messages to bulk lists of cell phone numbers in Colombia. It is a perfect solution for alerts, marketing or simply communicating with staff and clients. We cover all Colombia networks - Celcaribe S.A. ( Empresa Regional de Com,Colombia Movil SA,Comunicacion Celular SA Comsel SA,Movistar (Telef�nica M�viles Colombia S.A. (Movist),Occidente y Caribe Celular SA ((Comcel)),Telefonica Moviles Colombia S.A. and 800+ networks globally.
IK heb nog eens extra gekeken...

Dit ijkt geen malware te zijn maar iets waarvoor jezelf toestemming heb gegeven toen de app werd geinstaleerd. Van dit nummer komen berichten die gewoon advertenties zijn. Bij het instaleren van een app kan dat in de beschrijving en de voorwaarden staan. Zolang de app geen sms berichten zelf verstuurd is het ook niet onveilig maar het kan wel vervelend zijn. Gratis is meestal niet zonder bijproduct in de app wereld.......

de beste manier om er vanaf te raken is gewoon de app te verwijderen of als dat mogelijk is de betaalde versie te kopen. Welke app het is moet je zelf even uitvogelen je kunt op Play zien welke apps die je op je toestel heb reclame sms berichten sturen.

Reageer