Vraag

Apps betalen via factuur werkt niet meer

• 24 januari 2016
  • 23 reacties
  • 3713 Bekeken

Een half jaar geleden kon ik nog gewoon apps kopen en betalen met mijn t-mobile factuur. Nu ineens krijg ik het bericht: uw toestel is niet geschikt voor betalen via factuur, neem contact op met t-mobile. Dat was op mijn samsung s2. Ik ging er vanuit dat de telefoon en android versie misschien te oud waren geworden voor ondersteuning. Nu heb ik een gloednieuwe telefoon met android 5.1 (china brand) met vrijwel alle mogelijke opties en connecties on board, dezelfde specificaties als een gemiddelde laptop, maar ik kan nog steeds geen aankopen doen via de t-mobile factuur. In my-tmobile staat de optie wél aangevinkt.. Hoe kan ik dit weer herstellen? Ik ben namelijk niet van plan om mijn bankgegevens met google te delen of een creditcard te koppelen.

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Interverse,

Klinkt goed, de nieuwe telefoon! Welke is het precies? :)

Zou je de volgende stappen eens kunnen doornemen:
• Log de Google account uit op je toestel;
• Zet de WiFi uit;
• Zet het toestel uit;
• Zet het toestel weer aan;
• Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk (niet met WiFi!);
• Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn;
• Als dit gedaan is kun je de WiFi weer aanzetten.

Mocht dit nou niet werken, dan zullen we het door moeten zetten. We hebben dan nog je username van je account, de laatste succesvolle én onsuccesvolle poging tot aankoop nodig.

We horen het graag van je! 🙂
Hey David, hoe log ik mijn google account uit zonder een factory reset te moeten doen? Ik zie bij instellingen> accounts>google wel de optie om google account te verwijderen maar dan ben ik ook al m'n berichten een contacten kwijt en ik weet niet of dat dan alleen uit mn telefoon is of uit mn hele google account
Reputatie 7
Badge +20
Hey Interverse,

Helaas is het wel nodig om een fabrieksreset dan uit te voeren inderdaad.. Dat is helaas niet anders.

Als je wilt, slaan we deze stap dan over en dan ontvang ik graag de gegevens die ik in mijn vorige bericht vroeg. Dit zijn de username van je account, de laatste succesvolle én onsuccesvolle poging tot aankoop nodig.
Mij lukt het ook niet meer.

Heb moderator Issam al een pb gestuurd maar nog steeds geen reactie op gehad.

Het lukt mij niet meer om een app aan te schaffen via de play store en de betaling via T-Mobile te laten verlopen.

• Google-account van de klant (username) - jeroenen****
• Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging? - vandaag 29 januari 2016
• Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur? Als het nooit gelukt is, graag aangeven. - 31-07-2015

Het is in het verleden wel gelukt maar nu dus niet meer.
Heb wel sinds iets meer dan een maand een nieuw toestel via jullie (Samsung S6)

Heb ook al de betaalmethode geprobeerd te verwijderen via de wallet maar het biedt geen oplossing helaas.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Jeroen,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Jammer om te horen dat het niet werkt! Heb je de stappen die mijn collega hierboven aangeeft ook al geprobeerd? Mocht at niet helpen, dan wil ik graag een melding voor je aanmaken zodat het probleem onderzocht kan worden. Issam is momenteel twee weken vrij, dus vandaar dat hij nog niet heeft gereageerd. 😉 Ik pak het graag voor je op!

Kun je mij in een privébericht nog de volgende gegevens sturen?
- IMEI-nummer van het toestel
- je volledige username / Google-account

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Beste Thalina,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je een privébericht gestuurd!
Hey Thalina,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik kan sinds ik een nieuwe telefoon heb geen aankopen meer doen via t-mobile factuur in de play store. Ik heb van alles geprobeerd maar niets werkt.
Kan jij mij verder helpen?
Ik heb ook dit.probleem . Laatste aankoop gedaan op 20 maart 2015 user name moongeelens.
maak gebruik van de galaxy s6
Hoi david, sorry voor de late reactie. Een factory reset vind ik by far de laatste optie.

De laatste geslaagde aankoop was 23nov 2014. Mijn google account is hetzelfde als mijn gmail (denk ik, en anders heb ik er geen, daarom vond ik betalen via factuur zo makkelijk)
Reputatie 7
Badge +20
@ Moontje; jouw gegevens heb ik al doorgezet naar de techniche afdeling.

@ IvanXperiaZ en @ Interverse:

Kunnen jullie mij in een privébericht de volgende gegevens sturen? Dan kan ik doorzetten naar de technische afdeling,
- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?
- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur?

Ik hoor graag van jullie!
Bedankt hajar
Ik schijn hetzelfde probleem te hebben.
Kan bij de betaalmethoden betalen via provider factuur niet vinden.
Dit zou mijn eerste playstore aankoop worden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ali,

Super onhandig dat je hier ook problemen mee hebt! Zou je een privébericht willen sturen naar Hajar met de informatie die zij in haar vorige bericht hier noemt? Zij zal dit dan zo snel mogelijk voor je doorzetten naar de juiste afdeling! (Ik ben na vandaag namelijk een paar dagen vrij ;))

We zien je gegevens tegemoet! 🙂
Wou vandaag mijn eerste aankoop doen in de Google play store alleen ik krijg bij het selecteren van Factureren via T-Mobile dezelfde foutmelding.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, ik wou vandaag ook voor het eerst een aankoop doen. Maar blijf foutmeldingen krijgen. Zou fijn zijn als jullie daar een oplossing voor hebben..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gertjuhhh,

Welkom op ons Forum!

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je onlangs een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Hierdoor kan de betaalwijze in de war zijn. Zou je de volgende stappen willen volgen?

• Log de Google account uit op het toestel
• Zet de wifi uit
• Zet het toestel uit
• Zet het toestel weer aan
• Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
• Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
• Als je dit hebt gedaan dan kan je de wifi weer aanzetten

Laat je mij weten of het hierna wel lukt?

@ Ebruu;

Welkom op ons Forum!

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je een blokkade actief had staan. Zou je bovenstaande stappen kunnen volgen en vervolgens deze stappen;

1. Log in op https://wallet.google.com
2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode.

Ik hoor graag van je of het lukt!
Beste hajar,

Ik heb de bovenstaande stappen gevolgd. Toen ik een aankoop wou doen om te kijken naar de betaal mogelijkheden stond er geen facturering via t-mobile tussen. Heb me daarna ingelogd op wallet google, maar daar kan via de onderdeel betaalmethode niets verwijderen maar alleen betaalmethode via betaalpas toevoegen.
Hoi Hajar,

Bedankt voor u reactie.

Heb de opgegeven stappen gevolgd en helaas krijg ik nog dezelfde foutmelding als ik een aankoop wil doen.
Reputatie 7
Badge +20
@ Ebruu_ en @ Gertjuhhh,

Kunnen jullie mij in een privébericht de volgende gegevens sturen? Dan kan ik doorzetten naar de technische afdeling,

- Wanneer was de laatste onsuccesvolle poging?
- Wanneer was de laatste succesvolle App Store aankoop via de T-Mobile factuur?

Ik hoor graag van jullie!
Hallo Hajar,

Heb 2 dagen geleden de gevraagde informatie naar u opgestuurd. Vroeg me af of u dit ontvangen heeft omdat ik nog geen reactie heb gekregen dat het is opgepakt.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Gertjuhhh,

Onze collega Hajar is morgen weer aanwezig. Ik vraag haar of ze je morgen van een reactie wilt voorzien. 🙂
Hai,

Ik heb helaas hetzelfde probleem, mijn account kan niet geverifieerd worden.
Met wie kan ik in contact komen om dit op te lossen?

Groeten,

Gerard
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gerard,

Allereerst welkom op het forum!

Wat vervelend dat je je account niet kunt verifiëren. We hebben een algemeen topic over problemen met aankopen in Google Play Store via T-Mobile factuur. Daar staan ook een aantal tips die mogelijk jouw probleem oplossen. Kun je daar eens naar kijken? Mocht het daarna nog niet werken, laat dan even een bericht achter in het algemene topic met daarin de informatie die onderaan het openingsbericht staat.

Om alle vragen over dit onderwerp bij elkaar te houden, sluit ik dit topic. Aanvullende vragen kun je natuurlijk in het algemene topic stellen. We helpen je daar graag verder!