Vraag

Apps kopen Play Store

• 8 juni 2017
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Waarom kan je met een Go abonnement geen apps kopen via je factuur? Bij m'n vorige abonnement kon dat wel, enige verschil nu is dat ik go unlimited heb maar nog steeds betaal ik, krijg ik een factuur en heb ik hetzelfde nummer.. neem aan dat het niks uit maakt dus vage zet van T-Mobile...

Kan iemand mij uitleggen waarom hiervoor gekozen is?

Alvast bedankt, mvg Jordy.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Het zou kunnen dat de instelling in je account op de een of andere manier op uit is gezet. Je kunt dit zelf controleren.
Log hiervoor in op je My-Tmobile en ga naar "Gegevens en instellingen". In het menuutje "Blokkades" staat de optie om aankopen in de Google Play store te betalen met je factuur.

Hopelijk lukt het, zo niet laat het dan gerust weten, de community staat voor je klaar! 🙂
Alle instellingen staan aan, maar op de pagina van T-Mobile staat aangegeven dat het niet werkt met een Go abonnement.. wat ik dus niet begrijp!
Reputatie 4
Badge +6
Ik ga momenteel even testen met mijn Unlimited GO.
De screens komen zo

UPDATE:

Het werkte bij mij succesvol.
Heb skout genomen vanwege 0.10 cent 😛
Aaah shit, nu voel ik me buitengesloten 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hi goffedoppe,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je geen blokkades actief hebt. Het zou dus wel moeten werken. Zou je het volgende kunnen proberen?

Optie1: Betaalwijze T-Mobile Factuur niet zichtbaar
Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:

Log de Google account uit op het toestel
Zet de wifi uit
Zet het toestel uit
Zet het toestel weer aan
Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

Optie 2: Betalen via T-Mobile Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?
In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw T-Mobile Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen:
Log in op https://wallet.google.com
Ga naar onderdeel Betaalmethoden
Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.

Laat je even weten of het nu wel lukt?

@Thedcotor40 en @Fluxsystem;

Thanks voor het meedenken! 🙂

Reageer