Beantwoord

Belgisch rekeningnummer


Bij het afsluiten van het abonnement is mij verteld dat ik na de eerste automatische afschrijving van een Nederlandse bank deze kan wijzigen naar een Belgische bank. Maar ik kan bij wijziging banknummer geen BE invoeren. Hoe kan ik dit toch laten wijzigen?
icon

Beste antwoord door Issam 20 maart 2016, 11:56

Hoi Wilkens,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt. Heb je jezelf al voorgesteld aan ons? :)

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Het is inderdaad mogelijk om je een buitenlands rekeningnummer op te geven bij ons. Zou je mij het desbetreffende rekeningnummer in een privébericht willen sturen? Graag ook je volledige naam en de BIC-code. Als ik de gegevens heb doorgezet dan wordt je rekeningnummer binnen 5 werkdagen gewijzigd. ;)

Als je in de tussentijd andere vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Wilkens,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk dat je hier je vraag stelt. Heb je jezelf al voorgesteld aan ons? :)

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Het is inderdaad mogelijk om je een buitenlands rekeningnummer op te geven bij ons. Zou je mij het desbetreffende rekeningnummer in een privébericht willen sturen? Graag ook je volledige naam en de BIC-code. Als ik de gegevens heb doorgezet dan wordt je rekeningnummer binnen 5 werkdagen gewijzigd. ;)

Als je in de tussentijd andere vragen of verzoeken hebt dan weet je ons te vinden!
Beste,

Ik heb hetzelfde probleem, gebruik al 2 jaar een NL rekening maar ben Belg en zou graag laten afschrijven via mijn Belgische rekening zoals het hoort wat me een hoop administratie bespaart (nu moet ik constant overboeken op mijn NL rekening).

Mvg,

Rogier Roosen
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rogier,

Een begrijpelijke keuze! 🙂 Ik wil dit dan ook voor je verwerken!

Kun je mij in een privébericht het IBAN-nummer, de naam van de bank en de BIC-code sturen? Dan ga ik hier zo spoedig mogelijk mee aan de slag voor je!
David dit werkt dus nog steeds niet. Ik snap niet waarom het Tmobile niet lukt een automatische domiciliering uit te voeren op mijn Belgische rekening terwijl dit firma’s zoals Oxxio, Nationale nederlanden, Dunea, Ziggo,...waar ik ook klant ben al jaren wel lukt?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rogier,

Aan onze kant staat alles correct om een automatische incasso te doen van jouw Belgische rekeningnummer. De volgende afschrijving staat gepland rond 6 maart, dus dat is gelijk een goede test om te checken of het dan wel goed gaat. Ik reken er op dat dit in orde komt! 🙂
David ik hoop het maar ik kreeg een bericht dat mijn factuur van 29 januari niet gelukt is af te schrijven...ik hoop dat het wachten tot 6 maart niet resulteert in een automatische herinneringsboete omdat ik tegen dan te laat betaald heb.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rroosen,

Laten we er vanuit gaan dat het goed komt 6 maart! Houd je ons op de hoogte?
Beste, het is een gedeeltelijk succes. Vandaag is er 62,06 euro afgegaan van mijn Belgische rekening (factuur van 26/02) maar de voorlaatste factuur van 19,75 euro (factuur van 29/01) staat nog steeds open. Gaat deze er ook nog automatisch af of moet ik deze handmatig overmaken?

grt

Rogier
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rogier,

Superfijn dat het wel werkt!

Wat betreft de factuur van 29/01: deze zal inderdaad niet automatisch afgeschreven worden, dus dat bedrag kun je handmatig overmaken. Gaat dat zo helemaal lukken?
Hoi Rogier,

Superfijn dat het wel werkt!

Wat betreft de factuur van 29/01: deze zal inderdaad niet automatisch afgeschreven worden, dus dat bedrag kun je handmatig overmaken. Gaat dat zo helemaal lukken?


Okido, zal die van januari dan handmatig overmaken, blij dat het nu in orde is!

Thanks voor jullie hulp!
Hoi Rogier,

Superfijn dat het wel werkt!

Wat betreft de factuur van 29/01: deze zal inderdaad niet automatisch afgeschreven worden, dus dat bedrag kun je handmatig overmaken. Gaat dat zo helemaal lukken?


Hoi Jaimy,

het is weer om zeep. Sinds oktober gebeurd de automatische afschrijving van mijn Belgische rekening niet meer. Kan hier naar gekeken worden?

mvg,

Rogier
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rogier,

Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie inderdaad dat er wat mislukte afschrijvingen zijn. Daarom heb ik dit direct doorgezet naar onze IT-specialisten, zodat zij hier naar kunnen kijken en het zo snel mogelijk recht kunnen zetten. Mocht je gebeld worden door een anoniem nummer, dan kan het zijn dat het één van de specialisten is die contact met je opneemt.

Hou je ons op de hoogte van het verloop? Dan kunnen wij bijspringen waar nodig! 🙂
Hoi Rogier,

Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie inderdaad dat er wat mislukte afschrijvingen zijn. Daarom heb ik dit direct doorgezet naar onze IT-specialisten, zodat zij hier naar kunnen kijken en het zo snel mogelijk recht kunnen zetten. Mocht je gebeld worden door een anoniem nummer, dan kan het zijn dat het één van de specialisten is die contact met je opneemt.

Hou je ons op de hoogte van het verloop? Dan kunnen wij bijspringen waar nodig! :)

Hoi Jaimy,

ik heb een sms gekregen met daarin de boodschap dat alles nu in orde zou moeten zijn echter vandaag krijg ik deze mail binnen. Ben absoluut niet gelukkig met deze situatie!

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rroosen,

Ik zie dat het rekeningnummer is aangepast door mijn collega's, dus volgende afschrijvingen zullen weer goed verlopen!

Echter het bedrag wat bij een eerdere afschrijving mislukt was doordat het rekeningnummer niet meer klopte, staat nu dus nog wel open. Ik raad je daarom aan de openstaande bedragen nog even handmatig overt te maken. Dan zal in het vervolg weer alles via automatische incasso gaan.

Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?
Hoi Jaimy,

Dan had T-Mobile me wel even mogen laten weten dat de nog openstaande factuur niet automatisch wordt afgehouden. Nu krijg ik enkel een bericht dat het terug in orde is en daarna een bericht dat ik een boete ga krijgen wegens te late betaling. Ik vraag me verder ook af hoe het rekening nummer niet meer klopte, ik kan dit zelf niet veranderen namelijk. Buitenlandse rekeningnummers moeten altijd via jullie gaan.

Mvg,
Rogier
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rogier,

Die extra kosten kan ik voor je vergoeden, omdat dit niet jouw fout is geweest. Hoe dit precies kon, weet ik helaas ook niet, maar ik weet wel dat het nu weer rechtgezet is. Kun jij de openstaande rekeningen eerst handmatig voldoen en dat daarna aan mij aangeven? Je kunt op deze pagina zien welk openstaand bedrag er nog is en daar ook direct betalen. Dan vergoed ik daarna de extra kosten die in rekening zijn gebracht!

Reageer