Beantwoord

belkosten buiten bundel

Hoi,

Ik zit net bij t mobile en mijn eerste ervaring is niet erg positief. Mijn eerste rekening bevat namelijk meteen belkosten buiten de bundel terwijl ik slechts enkele telefoontjes heb gepleegd. Beide van de 3 gesprekken zijn naar een vaste en 2x mobiele nummers gepleegd binnen Nederland. Het waren geen bijzondere betaalnummers, maar privé nummers binnen familie.

Mijn abonnement is geactiveerd op de 28e van november en de gesprekken zijn gevoerd op de 29e. Over deze periode heb ik al kosten gemaakt voor de extra dagen binnen het abonnement vanwege de overname vanuit mijn vorige provider.

De totale extra kosten zijn slechts 6 euro maar ik wil graag weten waarom dit gebeurt en of ik eventueel recht heb op resitutie.

Alvast bedankt

Mark
icon

Beste antwoord door Rosan1 7 december 2014, 09:40

Dan had je maar voor 2/3 dagen tegoed toegekend gekregen en als dat op os betaal je 0,29cent per minuut.
Je kan op de rekening precies zie hoe lang die gesprekken waren als het goed is?

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Je krijgt een eerste periode maar een bundel naar rato die je ook betaald naar rato.
Je kan in my t mobile kijken wanneer je nieuw tegoed krijgt en hoeveel tegoed je nog heb staan.
Hier meer info over tegoed naar rato/verhouding,
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/tegoed-naar-verhouding-jouw-abonnement-244621

Je eerste nota is ook afwijkend zie het linkje hieronder.
http://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/eerste-factuur
Beste Rosa,

Bedankt voor je reactie. Jammer genoeg is het alleen geen antwoord op mijn vraag. Mijn vvraag is niet over de extra periode kosten, ik snap dat je moet betalen voor die paar extra dagen die je gebruikt.

Mijn vraag is over de kosten die ik heb gemaakt voor het bellen terwijl ik nog duidelijk meer dan genoeg minuten had moeten hebben.
Excuses voor de fouten.. geschreven vanaf mijn telefoon.
Reputatie 6
Badge +13
Ja je kan dus kosten maken in die eerste korter periode.

Als we uitgaan van 30 dagen en je heb 300 belminuten en je krijgt elke 9de van de maand nieuw tegoed.
Als je abo dan gestart is op 3 december dan is 3 tm 8 dec die eerste korte periode die je naar rato krijgt.
Dan krijgt je dus maar voor 5 dagen tegoed en als je 300 deelt over 30 krijg je dus 10 min per dag en zou je dus 50 belminuten krijgen.
Bel je dus in die 5 dagen meer dan 50 minuten dan maak je dus kosten buiten de bundel.

Snap je het verhaal zo een beetje?
Als het waar is wat je zegt verklaart dat zeker het een en ander. Aan de andere kant gaf de t-mobile app totaal niet aan dat het zo gelimiteerd was. Er stond gewoon dat ik bijvoorbeeld de volledige 1GB had. Hoe kan ik dan weten dat ik eigenlijk maar minder te gebruiken had.
Reputatie 6
Badge +13
Gek genoeg krijg je begreep ik idd wel je volle internet bundel maar word de bel bundel naar rato berekend.

Maar wanneer ging je abo in en op welke dag krijg je nieuw tegoed?
En hoe groot is je bel bundel?
Abo ging in op de 28e van de maand en op de 1e kreeg ik geloof ik weer een nieuw saldo. Ik heb 150min.
Reputatie 6
Badge +13
Dan had je maar voor 2/3 dagen tegoed toegekend gekregen en als dat op os betaal je 0,29cent per minuut.
Je kan op de rekening precies zie hoe lang die gesprekken waren als het goed is?
Reputatie 5
Ook ik zit net één dag bij t mobile met mijn mobiele nummer overgezet van Vodafone en mijn eerste ervaring is niet erg positief. Mijn eerste online verbruiksoverzicht bevat namelijk meteen belkosten buiten de bundel terwijl ik slechts enkele telefoontjes heb gepleegd en er geen enkel binnen de bundel wordt afgerend. Het zijn gewone gesprekken naar vaste en/of mobiele nummers en drie maal naar 1233 (voicemail afluisteren), alles gepleegd binnen Nederland. Het waren geen bijzondere betaalnummers, maar privé nummers binnen familie.
Ook kan het niet zijn dat ik voor de resterende tijd tot nieuwe bundel geen tegoed binnen de bundel meer heb. De nieuwe bundel gaat namelijk pas over 31 dagen in volgens My T-Mobile.
Hier is dus duidelijk T-Mobile fout en met grijpgrage vingers nieuwe klanten geld aan het aftroggelen. Ik ga dus weer opstappen indien dit niet binnen 24 uur is opgelost en dan betaal ik ook nul komma niets. Incasso zal ik laten storneren. Zo gaat men niet met elkaar om.
En indien de een of andere moderator zich geroepen voelt om hier naar te kijken dan svp goed kijken want het gaat niet om mijn oude 097-nummer maar om mijn heden 20-07-2016 overgezette 06-54xxxx13.
Reputatie 6
Badge +13
Welkom en jammer van deze ervaring gelukkig kan ik je vertellen dat het systeem de eerste 24/48 uit van slag is en alle tegoeden en bundels moet herstellen.
Heb dus even geduld en wacht dus even af wat het de komende uren gaat doen
Verder kan het wel zijn dat je de eerste dagen een bundel naar rato krijgt en pas daarna een volle bundel.
Maar zoals ik in de eerste regel schreef wacht even de eerste 24/48 uur af totdat alles goed is bijgesteld en ja ook ee kosten verdwijnen dan vaak ook weer.
Tenzij je dus uren en uren gaat bellen natuurlijk :$

Over de eerste factuur,
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/eerste-factuur
Reputatie 5
Erg verwarrend allemaal.
Ik wacht 24 uur en dan is het over.

Reageer