Vraag

Belkosten in het buitenland

• 4 mei 2012
  • 2 reacties
  • 202 Bekeken

• Debutant
  • 0 reacties
Beste lezer,

Op mijn facturen staan geregeld kosten voor internet en bellen/ gebeld worden in het buitenland.

internet kosten,
Ik heb geen databundel en mijn telefoon is ook niet geschikt voor internet, hoe kan het zijn dat ik toch data gebruik?
MMS is het enige wat ik kan bedenken.

Belkosten buitenland,
Ik krijg bij binnenkomst in het buitenland altijd een sms met de kosten van gebruik in dat betreffend land.
Dit komt niet overeen met de kosten die aan mij berekend wordt. Zo staat er in de sms dat gebeld worden geen kosten met zich mee brengen.
Maar op mijn factuur worden toch kosten berekend.

Het gaat allemaal niet om schokkende kosten, maar over contract duur genomen is het meer dan 100 euro.
Ik ben benieuwd naar u reactie.

Met vriendelijke groet.

2 reacties

Reputatie 3
MMS -> Maakt gebruik van internet om de berichten te ontvangen/versturen. Grote kans als u wel eens mms't, dat er ook instellingen voor internet in uw toestel staan.

Buitenland-> Gebeld worden kost altijd wat als je zelf in het buitenland verblijft (€ 0,13 per minuut in europa). Echter maak je gebruik van TMobile Grenzeloos, dan is het inderdaad € 0,00 per minuut om gebeld te worden, maar wel een starttarief van € 0,79 per gesprek.
Reputatie 3
@GJK
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Op de laatste facturen zie ik dat er voor een paar cent gebruik gemaakt wordt van internet. Je hebt geen internetbundel nodig om gebruik te kunnen maken van internet via het toestel. Er staan blijkbaar toch instellingen in je toestel waardoor je gebruik kan maken van internet. Het toestel wat je gebruikt is dus geschikt. Wat je kan doen is alle instellingen verwijderen zodat je in het vervolg ook geen kosten meer krijgt. Op de T-Mobile website kan je terugvinden waar je de instellingen voor je toestel kan vinden. Mms wordt apart in rekening gebracht op de factuur en valt niet onder internetkosten binnen Nederland.
Wat betreft het sms'je zie ik dat je gebruik van de dienst T-Mobile Grenzeloos. In het sms'je staat dat gebeld worden niets kosten, dit klopt. Voor gebeld worden binnen Europa betaal je alleen een starttarief van €0.79 cent per gesprek ongeacht de duur. 🙂

Reageer