Beantwoord

Bellen buiten bundel

• 7 december 2018
  • 2 reacties
  • 457 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Helaas heb ik de afgelopen 2 maanden aanzienlijk buiten mijn belbundel gebeld. De afgelopen 2 jaar heb ik een bundel van 120 minuten waarbij ik vrijwel nooit meer belminuten nodig heb. Inderdaad kan ik mijn verbruik zien in de MyTmobile app, maar net zoals het dataverbruik had ik een smsje verwacht wanneer het einde van 120 minuten zal naderen. Dat is blijkbaar niet zo. Er is geen enkele waarschuwing wanneer er gebeld zal worden buiten de bundel. En helaas zijn die kosten erg hoog en niet in verhouding tot andere kosten.

Per toeval kwam ik erachter dat je via MyTmobile je belbundel kunt verhogen. Wat blijkt; voor slechts 2,50 extra kan ik mijn bundel verhogen van 120 minuten naar onbeperkt bellen. Dat heb ik nu gedaan, maar vooraf aan deze wijziging in de maand november wel 15 euro extra kosten gemaakt voor ongeveer 70 minuten extra bellen. Veel te veel, zeker als je voor 2,50 euro extra onbeperkt kunt bellen !!

Is het mogelijk mijn extra belkosten te corrigeren? Deze kosten zijn niet in verhouding met een onbeperkt bellen bundel die ik aanvullend had kunnen afsluiten.

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Hajar 8 december 2018, 13:00

Hi Kevin,

Wat fijn dat je zelf je bundel hebt verhoogd. Zo ben je inderdaad veel goedkoper uit. Zoals je zelf al hebt aangegeven heb je via My T-Mobile de mogelijkheid om ten alle tijden je verbruik te controleren zodat je niet over je bundel heen gaat. Wij kunnen daarom niet de teveel gemaakte kosten vergoeden, omdat het hier om eigen verantwoordelijkheid gaat.

Vanaf nu zul je niet meer buiten je bundel bellen met je onbeperkt bellen bundel. Hopelijk bevalt het goed! Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Kevin,

Wat fijn dat je zelf je bundel hebt verhoogd. Zo ben je inderdaad veel goedkoper uit. Zoals je zelf al hebt aangegeven heb je via My T-Mobile de mogelijkheid om ten alle tijden je verbruik te controleren zodat je niet over je bundel heen gaat. Wij kunnen daarom niet de teveel gemaakte kosten vergoeden, omdat het hier om eigen verantwoordelijkheid gaat.

Vanaf nu zul je niet meer buiten je bundel bellen met je onbeperkt bellen bundel. Hopelijk bevalt het goed! Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten.
Hoi Hajar!

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het. Wel kort door de bocht om te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid. Dat is inderdaad waar, maar de klant wordt onvoldoende geïnformeerd over het feit dat de belminuten op zijn. T-mobile weet exact hoeveel belminuten en data reeds gebruikt zijn. Een waarschuwingsbericht voor data wordt wel verstuurd en hierin wordt ook de suggestie gedaan om een aanvullende bundel te kopen. Heel fijn en meedenkend natuurlijk. En uiteraard extra omzet als de klant daadwerkelijk een extra bundel koopt. Maar bij belminuten is het ineens de eigen verantwoordelijkheid en wordt er op geen enkele manier een poging gedaan om de klant te informeren over de buiten bundel kosten die gemaakt zullen worden. Zo wordt de mogelijkheid om per direct te switchen naar een onbeperkt bundel nergens gesuggereerd. Dat moet de klant zelf maar uitzoeken.

Verantwoordelijkheid werkt beide kanten op. T-mobile kan natuurlijk voor zowel de data als belbundel een waarschuwingsbericht sturen. Of de optie bieden het buiten bundel bellen te blokkeren. Dan kan de klant ook daadwerkelijk zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Reageer