Beantwoord

Bellen in Frankrijk naar een France servicenummer

• 28 mei 2018
  • 1 reactie
  • 530 Bekeken

Ik heb op 14 mei naar een SOS / road assistance telefoonnummer (+33) (0) 811 360 937 van Goldcar huurauto in Frankrijk gebeld omdat iemand heeft diefstal geprobeerd raad te plegen aan onze huurauto tijdens onze vakantie. Het stond nergens dat er extra kosten zijn om deze telefoonnummer te bellen (zie afbeelding in bijlage). Ik heb vandaag mijn factuur gekregen waarop staat dat ik heb 8 keer geprobeerd dit nummer te bereiken, en voor elke poging is 2,94 euro in rekening gebracht, waardoor ik heb een totaal van 23,52 euro aan extra kosten. Ik heb op de website van kosten servicenummers in Frankrijk opgezocht dat de kosten om naar deze service telefoonnummer te bellen zijn 0,05 euro/minuut (zie afbeelding ook in bijlage). Geen enkele van de 8 pogingen hebben meer dan een minuut geduurd volgens de factuur. Ik wil graag weten waarom de hoge kosten zijn in rekening gebracht op mijn factuur.
icon

Beste antwoord door CrisTien 28 mei 2018, 16:43

Beste Shoma welkom in het klantenforum
Dat is veel geld, helaas is het vaak zo dat servicenummer extra geld rekenen.

Dit heb ik op de site gevonden.

Bel ik ook gratis naar buitenlandse servicenummers?
Nee, buitenlandse servicenummers, bijvoorbeeld de Franse wegenwacht, mogen nog steeds extra kosten rekenen.
Zelfs als de servicenummers gratis zijn voor inwoners van het land, mogen de bedrijven toch extra kosten rekening wanneer jij -als buitenlander- er naar toe belt.
Maak je gesprekken met buitenlandse servicenummers dus niet langer dan nodig.
Let op! Voor bellen naar buitenlandse servicenummers betaal je een apart tarief. Het kan daarom heel duur zijn om naar deze nummers te bellen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Beste Shoma welkom in het klantenforum
Dat is veel geld, helaas is het vaak zo dat servicenummer extra geld rekenen.

Dit heb ik op de site gevonden.

Bel ik ook gratis naar buitenlandse servicenummers?
Nee, buitenlandse servicenummers, bijvoorbeeld de Franse wegenwacht, mogen nog steeds extra kosten rekenen.
Zelfs als de servicenummers gratis zijn voor inwoners van het land, mogen de bedrijven toch extra kosten rekening wanneer jij -als buitenlander- er naar toe belt.
Maak je gesprekken met buitenlandse servicenummers dus niet langer dan nodig.
Let op! Voor bellen naar buitenlandse servicenummers betaal je een apart tarief. Het kan daarom heel duur zijn om naar deze nummers te bellen.

Reageer