Beantwoord

Bellen met voip krig toch rekening van T-Mobile

• 12 juli 2019
  • 6 reacties
  • 682 Bekeken

Ik gebruik VOIP WISE om (zo nodig) goedkoop naar Buitenland te bellen. Sind de komst van WhatApp, Viber en Skype heb Ik VOIP Wise NIET nodig. We gebruiken wifi thuis, soms een Googel Maps wel van Vodafone Oekraine.

Ik ben zeer geschrokken met factuur van T-Mobile juni - juli 2019 € 307 euro Gesprek kosten, terwijl ik in het buitenland Wifi voor mijn WhatApp - Viber - Skype contacten. Ik heb in Oekraine een Prepaid gekocht van 150 Grivna berekent ongever €5 waarin 10gb data en 30 minuten bellen.

Hoe kan dit? Altijd goede relatie gehad met T-Mobile, waarom nu dit? Mijn Simkaart is niet dagelijs gebruik, ik gebruik hier simkaart van Vodafone Oekraine, toch € 307 betalen! de Reden hiervoor is VoiP Wise. Ik betaal Voip Wise € 10 bel tegoed, ik belden met VoiP Wise dacht ik? T-Mobile breng dat in rekening. Dubbel betalen Dus!!!
icon

Beste antwoord door Hajar 12 juli 2019, 15:10

Hi Athosict,

Ik begrijp dat je schrikt van hoge facturen. Ik heb ook direct je gegevens erbij gepakt en zie dat er kosten zijn gemaakt door buitenlandse gesprekken. De gesprekken staan op de simkaart geregistreerd en dus is je telefoongesprek via de simkaart verlopen en niet via internet. Wij kunnen vanwege privacy niet zien waaraan jij je data verbruikt dus kunnen wij ook niet achterhalen of jij gesprekken via Whatsapp, Viber of Skype hebt gevoerd.

Op My T-Mobile kun je ten alle tijden je verbruik in de gaten houden. Als je gesprekken voert buiten je bundel dan zie je ook direct de kosten erbij staan. Zo kun je hoge kosten voorkomen en kom je niet voor een verrassing te staan. Hier kun je de toekomst rekening mee houden zodat je niet meer zulke kosten maakt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Athosict,

Ik begrijp dat je schrikt van hoge facturen. Ik heb ook direct je gegevens erbij gepakt en zie dat er kosten zijn gemaakt door buitenlandse gesprekken. De gesprekken staan op de simkaart geregistreerd en dus is je telefoongesprek via de simkaart verlopen en niet via internet. Wij kunnen vanwege privacy niet zien waaraan jij je data verbruikt dus kunnen wij ook niet achterhalen of jij gesprekken via Whatsapp, Viber of Skype hebt gevoerd.

Op My T-Mobile kun je ten alle tijden je verbruik in de gaten houden. Als je gesprekken voert buiten je bundel dan zie je ook direct de kosten erbij staan. Zo kun je hoge kosten voorkomen en kom je niet voor een verrassing te staan. Hier kun je de toekomst rekening mee houden zodat je niet meer zulke kosten maakt.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
De gesprekken zijn geregistreerd door VoiP Wise en ook door T-Mobile, ik heb op papier staat. Zodra ik mijn Pincode van Voip Wise kunnen op PDV verbergen/wissen. Ga ik publiek "Gesprek Historie" kenbaar maken. Hierin zie men zowel T-Mobile en VoiP Wise de gesprekken registreerden.

Dan weet Mw. Hajar dat wij Dom zijn !!!
Reputatie 7
Badge +18
De gesprekken zijn geregistreerd door VoiP Wise en ook door T-Mobile, ik heb op papier staat. Zodra ik mijn Pincode van Voip Wise kunnen op PDV verbergen/wissen. Ga ik publiek "Gesprek Historie" kenbaar maken. Hierin zie men zowel T-Mobile en VoiP Wise de gesprekken registreerden.

Dan weet Mw. Hajar dat wij Dom zijn !!!

Beste @Athosict ,

Ik denk niet dat iedereen begrijpt wat je hier allemaal vertelt maar wat Hajar je duidelijk wil maken is dat je via de Mijn T-Mobile app na ieder gesprek meteen kunt zien of er extra kosten gemaakt zijn. Als je dat ziet gebeuren dan weet je dat je via je T-Mobile simkaart gebeld hebt en dat je zelf naar de instellingen van je telefoon moet kijken waarom je gesprekken niet via de Wifi verbinding zijn gelopen. Als je daar na 1 maand pas achter komt kun je met een hoge rekening geconfronteerd worden zoals nu. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat jouw telefoon goed ingesteld staat.

Hajar zegt helemaal niet dat jullie dom zijn. Ze zegt enkel dat T-Mobile niet kan zien waaraan je data verbruikt hebt, enkel de hoeveelheid Mb's.

Groet, Folkert
Beste Folkert,
Ik hoop niet dat je ook mee zou maken, wat ik mee gemaakt heb. Ik lag op bed sinds 26 mei 2019 in ziekenhuis, lijk me niet handig om jouw mobiele telefoon hiermee te communiceren. Ik gebruik mijn laptop met jullie hier te communiceren zo ook mijn hulpverlener in Nederland. Bellen doe ik met mijn laptop via wifi van ziekenhuis, zo ook WhatsAppen met familie leden in NL. Ik heb inmiddels mijn nummer uitgezet bij VoiP Wise, zien we of ik nog moet betalen?

Groet uit Kiev,
Antony
Reputatie 7
Badge +20
Hi Antony,

Ik heb het voor je gecontroleerd en zie dat je op 12 juli voor het laatst kosten hebt gemaakt door te bellen in het buitenland. Je kan dit zelf ook terugzien op My T-Mobile> Verbruiksstatus. Ik wil je adviseren om dat in de gaten te houden, zodat je niet meer voor verrassingen komt te staan.

Ik hoop dat verder alles goed gaat en als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!
Beste Hajar,

Dit gesprek is bewust gevoerd, om mijn advocaat te woord staan. En nog een paar SMS-jes. De rest heb ik mijn telefoon uitgezet, ik gebruik mijn wifi en verstand om te bellen. Als ik in het ziekenhuis lag dan kan niemand hiermee bellen.
Ik vond het jammer dat dit mij overkom, ik heb T-Mobile altijd als mijn Telefoon Provider gekozen sinds jaar 2001 - 2002. Hier had ik bij Blokker een Prepaid toestel voor het eerst gekocht en belde.

Met vriendelijk groeten,
Antony

Reageer