Beantwoord

Bellen naar 088 nummer

• 18 juli 2017
  • 3 reacties
  • 1661 Bekeken

Hallo ik heb vandaag gebeld naar het nummer 088-2299999
met een pre paid telefoon

Ik schrok nog al van de mega kosten die bij mij in rekening werden gebracht.
Naar mijn weten is het de bedoeling dat er geen extra kosten meer in rekening zouden worden gebracht naar dit soort nummers.

Nu heb ik een chat gesprek gehad met 1 van jullie medewerkers, en die vertelde mij dat de provider achter dat nummer de extra kosten vraagt.

Dit is nog al raar gezien het nummert dat ik belde de brandweer is :?
icon

Beste antwoord door Muberra 19 juli 2017, 11:11

Hoi Ruud,

Goed dat je deze vraag stelt!

Ik wil ook BartRotterdam meteen bedanken voor het meedenken, want zijn antwoord klopt. De regels voor 0900-nummers zijn veranderd na 1 juli, maar dat is anders voor 088-nummers. Die kunnen nog steeds hun eigen tarieven bepalen, zoals de brandweer dat in dit geval doet. Ik snap dat je schrok van de hoge kosten. Nu weet je in elk geval wel hoe duur het is en kan je daar rekening meehouden. :)

Mocht je nog vragen hebben, mag je dat altijd stellen aan ons!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Sinds 1 juli mogen bedrijven geen extra kosten meer rekenen voor de klantenservice. Ik weet niet hoe dat zit bij een telefoonnummer van de brandweer. Wat kost dit nummer ?
Sinds 1 juli mogen bedrijven geen extra kosten meer rekenen voor de klantenservice. Ik weet niet hoe dat zit bij een telefoonnummer van de brandweer. Wat kost dit nummer ?

31 cent standaard daar kwam 80 cent per minuut bij 😠
Reputatie 4
Hoi Ruud,

Goed dat je deze vraag stelt!

Ik wil ook BartRotterdam meteen bedanken voor het meedenken, want zijn antwoord klopt. De regels voor 0900-nummers zijn veranderd na 1 juli, maar dat is anders voor 088-nummers. Die kunnen nog steeds hun eigen tarieven bepalen, zoals de brandweer dat in dit geval doet. Ik snap dat je schrok van de hoge kosten. Nu weet je in elk geval wel hoe duur het is en kan je daar rekening meehouden. :)

Mocht je nog vragen hebben, mag je dat altijd stellen aan ons!

Reageer