Beantwoord

bellen naar een buitenlands nummer (scammen)

• 26 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

Beste moderator,

Mijn maandfactuur was wat hoger dan gebruikelijk (laatste factuur die eindigt op 894). Nu heb ik kennelijk op 21-09 gebeld naar een nummer in Libië en dat voor een minuut of acht. Hier op de community heb ik de topics gelezen over dit soort scams en hoe dat tegen te gaan, alleen ik kan het terugbellen helemaal niet vinden in de logfiles van mijn telefoon op die dag? Ik kan me ook niet meer heugen dat ik een gesprek bewust gewist heb. 

Bij de helpdesk ben ik heel netjes te woord gestaan en ben ik geholpen, maar waar ik me echt druk over maak is dat er een (nog even een theoretische) mogelijkheid bestaat dat dit soort gesprekken op mijn factuur terecht komen. Is het echt wel zo dat het gesprek terug heeft plaatsgevonden? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Het is uitgesloten dat de kinderen teruggebeld hebben. 

Vriendelijke groeten, B.

icon

Beste antwoord door Hajar 26 oktober 2020, 13:08

Hi @magic101 

Wat fijn dat het inmiddels is opgelost door mijn collega. Wij kunnen niet zien wat er precies is gebeurd, maar het gesprek is geregistreerd en heeft dus écht plaats gevonden. Ofwel iemand anders heeft dit gedaan met toegang tot je telefoon, of misschien is het een broekzak gesprek geweest. Mocht het vaker voorkomen dan kun je dat ons uiteraard laten weten dan gaan wij dit verder onderzoeken. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @magic101 

Wat fijn dat het inmiddels is opgelost door mijn collega. Wij kunnen niet zien wat er precies is gebeurd, maar het gesprek is geregistreerd en heeft dus écht plaats gevonden. Ofwel iemand anders heeft dit gedaan met toegang tot je telefoon, of misschien is het een broekzak gesprek geweest. Mocht het vaker voorkomen dan kun je dat ons uiteraard laten weten dan gaan wij dit verder onderzoeken. 

@Hajar , dank voor je snelle reactie. Ik moet erop vertrouwen dat de techniek goed is. Een broekzak gesprek zou kunnen, maar dat verklaart niet een gewist gesprek. Van de andere kant: het gesprek heeft slechts acht minuten gebeurt. Bij een serieuzere oplichting zou ik er twee uur van maken….

Jouw voorstel vind ik een goede optie. Mocht het nog een keer voorkomen dan kunnen we het onderzoeken. Ondertussen heb ik in My T-Mobile bellen naar internationale nummers geblokkeerd. Zou jij aub kunnen bevestigen / checken of ik dat goed gedaan heb? Dan kan er niemand bellen naar Libie. Ik wil misverstanden voorkomen. Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Ook heb ik het wachtwoord van My T-Mobile veranderd (voor de zekerheid).

Dankjewel alvast.

Reputatie 7
Badge +20

HI @magic101 

Ik hebt het direct voor je gecontroleerd en ik zie dat je blokkade goed is verwerkt. Vanaf nu kun je niet meer bellen naar internationale nummers. Mocht je dat in de toekomst weer willen wijzigen dan kan dat heel eenvoudig via My T-Mobile.

Als ik verder nog iets kan doen, laat het mij weten!

@Hajar dank voor je snelle reactie en je controle. Ik houd het de komende tijd in de gaten of er geen gekke dingen gebeuren. Bellen naar het buitenland kan nu niet meer.

Reageer