Beantwoord

Belminuten op specificatie

  • 15 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Ik heb extra kosten gemaakt volgens mijn factuur ivm bellen. Nu lijkt het als ik de specifatie bekijk dat hij minuten meetelt terwijl er geen verbinding is geweest. Dit lijkt me niet echt logisch om hier voor te moeten betalen toch? Of kijk ik nu zo scheel? Ik heb naar mijn weten nl mijn velminuten helemaal niet opgemaakt.
icon

Beste antwoord door Thalina 17 oktober 2016, 11:33

Hoi PvZ,

Verstandig dat je je facturen goed in de gaten houdt en jouw specificatie doorneemt! Ik heb jouw specificatie ook bekeken en ik zie inderdaad dat je regelmatig maar een paar seconden hebt gebeld. Klopt het dat je in die gevallen de voicemail kreeg? Als iemand niet opneemt en je wordt doorgeschakeld naar zijn/haar voicemail, wordt dit ook gezien als bellen. En deze seconden tellen dus ook mee voor jouw belminuten. Gesprekken binnen Nederland worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Dus als je een paar seconden luistert naar de voicemail van iemand, wordt dit afgerond naar 1 minuut. Als ik op die manier alle minuten bij elkaar optel die je hebt gebeld afgelopen maand, dan kom ik ruim over de 120 minuten heen. Vandaar ook de overige kosten die op jouw factuur staan. Geeft dit meer duidelijkheid?

Verwacht je dat je de komende maand ook meer dan 120 minuten gaat bellen? Dan is het misschien verstandig om je belbundel tijdelijk aan te passen naar onbeperkt bellen. Dan hoef je je de rest van de maand geen zorgen te maken over extra buiten de bundel kosten. Je kunt je belbundel aanpassen via My T-Mobile > Bundels aanpassen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi PvZ,

Verstandig dat je je facturen goed in de gaten houdt en jouw specificatie doorneemt! Ik heb jouw specificatie ook bekeken en ik zie inderdaad dat je regelmatig maar een paar seconden hebt gebeld. Klopt het dat je in die gevallen de voicemail kreeg? Als iemand niet opneemt en je wordt doorgeschakeld naar zijn/haar voicemail, wordt dit ook gezien als bellen. En deze seconden tellen dus ook mee voor jouw belminuten. Gesprekken binnen Nederland worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Dus als je een paar seconden luistert naar de voicemail van iemand, wordt dit afgerond naar 1 minuut. Als ik op die manier alle minuten bij elkaar optel die je hebt gebeld afgelopen maand, dan kom ik ruim over de 120 minuten heen. Vandaar ook de overige kosten die op jouw factuur staan. Geeft dit meer duidelijkheid?

Verwacht je dat je de komende maand ook meer dan 120 minuten gaat bellen? Dan is het misschien verstandig om je belbundel tijdelijk aan te passen naar onbeperkt bellen. Dan hoef je je de rest van de maand geen zorgen te maken over extra buiten de bundel kosten. Je kunt je belbundel aanpassen via My T-Mobile > Bundels aanpassen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Hoi Thalina,
Dat is het hem juist dat ik geen verbinding heb gehad. Dus ook geen voicemail. Vandaar dat het mij zo verbaasd. Ook wanneer ik via mijn t-mobile app de status bekijk was er geen enkel moment waaruit bleek dat ik over mijn belminuten heen zou gaan. Voor mijn gevoel klopt de factuur dan ook niet.

Grts Patricia
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Patricia,

Ik heb nogmaals jouw specificatie bekeken en ik zie dat je bij verschillende nummers een paar seconden hebt gebeld op verschillende dagen, maar op andere dagen met dezelfde nummers wel langere gesprekken hebt gehad. Als je toestel alleen overgaat en niet wordt doorverbonden met de voicemail, kan dit niet in rekening worden gebracht. Wij registreren op de simkaart alleen als er verbinding wordt gemaakt. Kun je een voorbeeld geven van een tijdstip waarop je hebt gebeld maar geen verbinding kreeg? Kun je verder eens in jouw gespreksgeschiedenis kijken op je telefoon? Als je bent doorverbonden met de voicemail of kort verbinding hebt gehad met een nummer, zie je dit ook terug in het logbestand. Je ziet dan een paar seconden staan bij het gesprek.

Deze gesprekken en overige kosten zouden ook gewoon zichtbaar moeten zijn op My T-Mobile. Vanaf wanneer heb je op My T-Mobile gekeken? De overige kosten gaan namelijk over de periode van 7/09 tot en met 6/10. Ik zie dat op jouw My T-Mobile nu ook gewoon de belminuten goed worden verrekend.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Ik heb meerdere voorbeelden (gelukkig). Maar zoals bijvoorbeeld op 14 september een telefoontje aan het nummer om 18.38 uur met een duur van 35 seconden. Hier is geen verbinding geweest en deze ontvanger heeft geen voicemail... maar word dus wel meegerekend in mijn belminuten op de specifatie van de factuur. Hier zijn inderdaad geen kosten aan verbonden. Maar blijkbaar wordt deze poging tot verbinding tot mijn verbazing wel meegerekend bij de optelsom van belminuten.
Nu nog eens gekeken te hebben op de specifatie is mijn verbazing nóg groter geworden, omdat de belminuten van het telefoonnummer waar ik mee in de "T Mobile Samen" groep zit ook opgeteld worden en dus van mijn te besteden belminuten van mijn abonnement afgetrokken worden?????
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Patricia,

Dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Ik heb met een netwerkspecialist gekeken naar jouw verbindingen en ook hij ziet dat er op het tijdstip van jouw voorbeeld wel verbinding is geweest. Zou je een printscreen van jouw belgeschiedenis kunnen posten hier (uiteraard even de nummers weghalen 🙂 ). Dan kijken we even met je mee!

Wat betreft de T-Mobile Samen groepsleden: op jouw specificatie staat een (f) achter nummers uit jouw T-Mobile Samen groep. Dat betekent dat ze niet worden berekend en ook niet meetellen in het aantal belminuten dat je hebt verbruikt. Dus geen zorgen daarover!

Ik zie de screenshots graag tegemoet!

Reageer