Beantwoord

Betalen bellen naar EU land

• 8 december 2017
  • 15 reacties
  • 190 Bekeken

Hoe kan het dat ik een 1,27 moet betalen voor bellen naar buutenland? Dat zit toch in mijn bundel? Ik heb alleen naar Duitsland gebeld
icon

Beste antwoord door David 11 december 2017, 12:51

Hoi Joris,

Ik heb de kosten gevonden en weet ook hoe het komt dat hier kosten aan verbonden zitten!

Het klopt inderdaad dat je sinds mei jouw bundels ook in de EU kunt gebruiken. De regels voor het bellen vanuit Nederland naar landen in de EU zijn echter niet aangepast. Wanneer je geen belbundel hebt om náár het buitenland te bellen, dan zitten hier nog kosten aan verbonden. In jouw geval had je een abonnement van Stel Samen, maar daar zaten geen belminuten bij die te gebruiken waren om naar landen in de EU te bellen. Je betaalde daarom het tarief buiten de bundel en daar komen deze kosten dus vandaan.

Bij jouw nieuwe abonnement heb je onbeperkt bellen in Nederland en de EU én 120 belminuten om te bellen náár landen in de EU (exclusief Zwitserland). Die belminuten kun je dus gebruiken om naar, bijvoorbeeld, Duitsland te bellen zonder extra kosten. Als je deze 120 minuten hebt verbruikt, dan ga je het tarief voor buiten de bundel betalen. Deze tarieven vind je ook in jouw prijslijst.

Hopelijk is het zo helemaal helder uitgelegd, maar als je nog iets wilt weten, trek gerust aan de bel!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je 120 minuten hebt voor buitenland ? Dan zou dat idd niets mogen kosten .
Juist daatom snap ik het niet
Reputatie 5
Badge +14
Staat dat op een factuur of bij je overzicht ? . Als het bij het overzicht staat Dan het morgen wel weer weg zijn .
Ik had een start abo met 300 minuten. Aan die 300 minuten kom ik nooit
En het was voor dik 2 minuten bellen
Reputatie 5
Badge +14
Welk abonnement heb je dan ?
Startabonnement heette dat, 300 min. Bellen 20 gig inet
Reputatie 5
Badge +14
Oke , ja als daar geen 120 minuten bij zit voor bellen naar buitenland dan klopt het wel dat je voor bellen naar buitenland moet betalen ., je kan dan alleen in de eu bellen uit je abonnement.
Nou... Op 31 meiheb ik een mail gehad dat mijn abo per 13 juni ook binnen de eu te gebruiken was
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Vdjorishoeve,

Ik kijk met je mee zodat precies duidelijk wordt hoe dit zit!

Ik zie dat je per 3 december 2017 gebruik bent gaan maken van een Go-abonnement. Je kunt dus inderdaad 120 minuten bellen van en naar de EU. Kun je mij vertellen waar je de kosten van 1,27 precies terugziet? Als ik naar jouw verbruikstatus kijk, zie ik namelijk alleen dat er 2 minuten van de 120 minuten af zijn gegaan en ik zie verder geen gemaakte kosten. Doel je wellicht op een eerdere factuur en zo ja, welke precies?
Op de factuur van 11 december, factuur tm 2 dec

Maar okk de factuur van 9 november staat een bedrag van 0,76 voor bellen naar buitenland
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Joris,

Ik heb de kosten gevonden en weet ook hoe het komt dat hier kosten aan verbonden zitten!

Het klopt inderdaad dat je sinds mei jouw bundels ook in de EU kunt gebruiken. De regels voor het bellen vanuit Nederland naar landen in de EU zijn echter niet aangepast. Wanneer je geen belbundel hebt om náár het buitenland te bellen, dan zitten hier nog kosten aan verbonden. In jouw geval had je een abonnement van Stel Samen, maar daar zaten geen belminuten bij die te gebruiken waren om naar landen in de EU te bellen. Je betaalde daarom het tarief buiten de bundel en daar komen deze kosten dus vandaan.

Bij jouw nieuwe abonnement heb je onbeperkt bellen in Nederland en de EU én 120 belminuten om te bellen náár landen in de EU (exclusief Zwitserland). Die belminuten kun je dus gebruiken om naar, bijvoorbeeld, Duitsland te bellen zonder extra kosten. Als je deze 120 minuten hebt verbruikt, dan ga je het tarief voor buiten de bundel betalen. Deze tarieven vind je ook in jouw prijslijst.

Hopelijk is het zo helemaal helder uitgelegd, maar als je nog iets wilt weten, trek gerust aan de bel!
Waarom krijg ik dan op 31 mei met goed nieuws dat mijn bundel per 13 juni mijn bel sms en internet in de eu kan gebruiken zonder extra kosten?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joris,

Die nieuwe regels zijn dus voor het gebruik over de grens, roam like home, zodat je jouw bundel op reis kunt gebruiken, zoals je in Nederland ook doet. Voor het bellen vanuit je eigen land naar een land in de EU is er toen echter niets veranderd, dus daar gelden aparte regels voor. Misschien dat dit in de toekomst ook nog verandert!
Ok dank je voor je antwoord

Reageer