Beantwoord

Betalen voor klantenservice

• 18 augustus 2011
  • 6 reacties
  • 722 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
Sinds afgelopen maandag 15 augustus ben ik nieuwe abbonee bij tmobile. Toen is mijn i-300 abbo ingegaan.
Vandaag al mijn eerste factuur ontvangen. Ik snap 3 dingen niet:
1. Er wordt geld gefactureerd voor bellen naar de klantenservice (dit wordt genoteerd als buiten je bundel). Volgens mij moeten deze belminuten uit de bundel betaald worden en klopt dit dus niet. Hierover lees ik meerdere meldingen op het forum.

2. Er staat dat ik 8 sms berichten buiten mijn bundel heb. Naar mijn idee heb ik niemand buiten mijn bundel gesmst. Waar komen deze berichten vandaan?

3. Bij het afsluiten van mijn i-300 abbo kreeg ik de actie eerste 3 maanden gratis. Op deze factuur zie ik tot mijn verbazing al 2x de korting van 100% verwerkt.
over de periode van 15-8-2011 t/m 15-8-2011 en over de periode 16-8-2011 t/m 15-9-2011. Ik neem aan dat het niet zo is dat 15 augustus als 1 hele maand verrekend wordt?

Kan een moderator op deze vragen reageren. Voel er weinig voor om weer met de klachtenservice te bellen en dat er straks weer (foutief) kosten in rekening worden gebracht.
icon

Beste antwoord door EsthervD 23 augustus 2011, 10:09

@elita
Via My T-Mobile is zichtbaar op welke datum je nieuwe maandbundel ontvangt. Je kunt je aanmelden voor My T-mobile zodra je contract actief is. Ik vind het vervelend dat het niet mogelijk is geweest om op 15 augustus in te loggen. Ik heb je hierover nog een privébericht gestuurd.
Bekijk origineel

6 reacties

Aanvulling op punt 2.
Als ik op mijn rekening kijk staat op blz 1 8 sms berichten buiten bundel a 2,32 euro ex btw.
Als ik op blz 2 kijk zie ik wel 9sms berichten uitgeschreven zijn. Het zijn 9 berichten naar dezelfde ontvanger van vodofone in Nl (mijn echtgenoot). SMS 1 heeft 0,00 euro kosten en de andere 8 smsjes 0,29 cent. Hoe kan het dat ik sms kosten betaal voor het smsen naar een nederlands mobiel nummer?
da's prettig! Bij mij net zo....

Fijn te lezen dat het bellen naar de klantenservice buiten de bundel is, heb nu al verschillende malen naar de Klantenserive moeten bellen, omdat mijn 5 maanden met 100% korting ook niet lukt !
1 van de moderators een reactie??
Reputatie 5
@elita
Je contract is gestart op 15 augustus. Op elke 16e van de maand ontvang je de nieuwe i-300 bundel. Voor 15 augustus heb je een tegoed ingekocht van €1,15. Op die dag heb je meer verbruikt dan je hebt ingekocht, hierdoor komen er gebruikskosten buiten de bundel op je factuur te staan. Dit zijn die 8 sms'jes. De kosten voor het bellen naar T-Mobile Klantenservice worden normaal gesproken verrekend met je belbundel, aangezien die voor die dag al verbruikt was worden deze ook als gebruikskosten buiten de bundel op de factuur in rekening gebracht.

De korting van 100% is geldig van 15 augustus t/m 14 november. Dit zul je ook zo op de facturen terugzien.

@ellen252
Ik zie dat je contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Het probleem met je korting staat nu juist in de systemen verwerkt.
@ esthervD
Maar hoe kon ik maandag 15 augustus weten dat mij contract maar tot de 16e van de maand liep? Het was toen onmogelijk om in te loggen op my tmobile. Dit was pas mogelijk vanaf 16 augustus in de ochtend(zie ook mijn help bericht op de twitter web care van tmobile van afgelopen maandag).
Ik heb nergens ook in mijn papieren zien staan dat mijn 1e maand contract maar tot 16 augustus liep. Ik dacht dat op dat moment mijn hele bundel in was gegaan en vindt dus nog steeds dat de kosten onterecht in rekening zijn gebracht.
Graag hoor ik van jou terug hoe ik via mijn formulieren thuis had kunnen weten dat mijn 1e maand maar tot 16 augustus liep en ik dus maar 1,15 euro had aan tegoed.
Reputatie 5
@elita
Via My T-Mobile is zichtbaar op welke datum je nieuwe maandbundel ontvangt. Je kunt je aanmelden voor My T-mobile zodra je contract actief is. Ik vind het vervelend dat het niet mogelijk is geweest om op 15 augustus in te loggen. Ik heb je hierover nog een privébericht gestuurd.

Reageer