Vraag

Betaling gedaan, gebeld door 0085 nummer

• 25 oktober 2013
  • 16 reacties
  • 18838 Bekeken

ik word steeds door het nummer 00850090752 gebeld van t mobile over een achtetstand die al gedaan is en zelfs al binnen is dan volgt er een sms waaruit blijkt dat dit nummer duidelijk van jullie is nu bel ik net de klantenservice met een zekere niels die ziet dat die ek betaald is en gewoon door blijft drammen of ik geen tweede abbonement heb daar nou ik weet toch zeker zelf wel of er een tweede loopt nee dus uiteindelijk volhouden dat ik 07-10 voor het laatst gesmst bent en dit nummer niet van hun is terwijl ik weet dat er meer mensen zijn gebed via tmobile en ik al een keer vaker zeker deze week wat denk je hangt die gewoon op omdat ik een beetje pissig werd ja soory niet normaal en ik heb betaald !!!!

16 reacties

Nummers beginnend met 0085 zijn geen Nederlandse nummers. Vermoedelijk gaat het om oplichters.

Als ik dit nummer google dan kom ik meer meldingen tegen over oplichting.

Mag ik vragen waarom jij er zeker van denkt te zijn dat dit vsn t-mobile is?
Misschien kan een moderator uitsluitsel geven, want ook ik ben een aantal keer gebeld door dit nummer. Ik heb elke keer niet opgenomen, omdat ik het nummer niet vertrouw... 00850 is Noord Korea.  Dus ik neem niet op. Als het echt een nederlands nummer is  zou het 0031 (netnummer) (aboneenummer)  zijn.

Elke keer als ik door 00850 gebeld wordt gaat er een rood lampje branden in mijn hoofd. Dus zolang een moderator niet zegt dat het T-mobile is, neem dan niet op.
Wat jammer dat een moderator geen reactie geeft op dit. Is dit nummer nu wel of niet van T-mobile?
Reputatie 5
@Beide ik ga dit voor jullie navragen en ik kom er op terug.
Hoi

Ik word ook gebeld door het nummer 00 850 090752, erg irritant:mad:

vandaag al 4x gisteren 15x

ik vindt het sowieso een rare nummer dus neem ik het niet op, maar wel terug gebeld alleen lukt het niet

Kan t mobile niet uitzoeken waar het vandaan komt en dit stoppen

Als mensen gaan opnemen betaal je de volle prijs hiervoor

Ik hoor graag van de t mobile moderator terug
Hoi Sps,

Gebeld worden kost nooit geld, terugbellen wel.

Het probleem is dat buitenlandse nummers niet onder de OPTA vallen en er dus niet eenvoudig tegen opgetreden kan worden.

T-mobile kan dit soort nummer wel blokkeren maar ze gebruiken die nummers maar heel kort en dan wisselen ze weer en gebruiken een ander nummer.

Dat je zo vaak door dat ene nummer gebeld bent zou kunnen komen doordat je heb geprobeerd terug te bellen. Hierdoor zouden ze kunnen hebben ezien dat jouw telefoonnummer actief is en proberen ze je nu weer zover te krijgen dat je ze nog een keer belt.

Dit soort nummers hebben een enorm hoog gesprekstarief, en omdat je zelf gebeld hebt ben je gewoon verplicht om die kosten te betalen.

Het advies is dus om deze nummers te blokkeren, dit kan nagenoeg op iedere telefoon, niet op te nemen en zeker niet terug te bellen.

Groet,
Gwendolyn
Ook ik ben door dit nummer gebeld, bij de 3e keer kreeg ik een voicemail omtrent een betalingsachterstand! Naast een sms heb ik zelfs nog een email gehad hiervan! Zijn de gegevens van t-mobile gehackte of zo??
Reputatie 2
ook ik heb zo'n telefoontje gehad vandaag en een dreig sms dat als ik niet direct betaalde de gehele vordering uit handen werd gegeven en de telefoon zou worden afgesloten haha ik heb maar een rekening openstaan en daarvan is de vervaldatum 4 nov....is dit een nieuwe werkwijze van t mobile om te gaan dreigen en mensen te stalken? of zijn ze gehacked?
@all

Zoals Tom hierboven aangeeft is hij dit aan het uitzoeken. Wanneer hij meer info heeft zal hij dit uiteraard hier neerzetten. 🙂
Reputatie 5
@Allen ik heb zojuist bericht gekregen dat T-Mobile Incasso inderdaad uitbelt met o.a. een 0085 nummer. Er is hier dus geen sprake van fraude of oplichting. Je krijgt wanneer je opneemt een menu waarin je kunt aangeven dat je al betaald hebt, uiteraard alleen wanneer dit daadwerkelijk ook zo is. Je wordt dan niet opnieuw gebeld.

Mochten jullie hier nog vragen over hebben dan zie ik jullie berichtjes graag tegemoet!
Vragen heb ik niet, feedback wel :)

00 850 .... is het Noord-Koreanse landnummer, dat leidt, zoals je hierboven maar ook op meerdere forums op het internet, behoorlijk tot verwarring.

Waarom niet uitbellen met het nummervan de afdeling incasso of zonder nummervermelding?
Ik ben vandaag ook al regelmatig door het nr 00850090752 gebelt.
Heb het gegoogeld en kwam op de site van Connexie uit. Daar hebben ze het bij T-Mobile nagevraagt en kregen te horen dat zij dit nummer niet gebruiken.
Enkele reactie's:

Door Taoufik - vrijdag, 25 oktober 2013 13:51
Net gebeld met TMobile, het nummer 00850090752 is niet bekend bij ze. zij gavenaan NIET OPNEMEN OF TERUGBELLEN. Er is een aantekening gemaakt en ze gaan onderzoek starten

Door Francois - vrijdag, 25 oktober 2013 13:28
Ik ben ook regelmatig gebeld door 00850090752 heb het nagevraagd aan t-mobile , daar is dit nummer niet gebeld en weten ook niet waar het van is. Ze zouden het uitzoeken.

Door Nico - vrijdag, 25 oktober 2013 11:46
Net gebeld door 00850090752.. Iemand had hier vermeld dat het om een nr van Tmobile gaat. Die heb ik dus even gebeld en dit is GEEN telnr van Tmobile. Is een fraudenr en Tmobile gaat hier achteraan.

Ook al zou het nummer toch worden gebruikt dan neem ik niet op, ze kunnen een 0031 nummer gebruiken of mij via email bereiken.
Reputatie 3
Als expert op dit gebied wil ik graag je bezorgdheid wegnemen. Je bent gebeld door T-Mobile Incasso. Het nummer wat je ziet in het display van je telefoon is niet de landcode van Noord-Korea. De nummerreeks 085 is een landelijk erkend (zgn. nomadisch) nummer, dat door de ACM (voorheen de OPTA) is vrijgegeven. De verwarring ontstaat door de extra nul. Ik laat momenteel onderzoeken waarom die extra nul wordt meegestuurd.  Voor meer informatie over de nummerreeks 085 wil ik je graag verwijzen naar de website van de nationale toezichthouder Autoriteit Consument & Markt: www.acm.nl.
ook ik word gebeld door dit nummer sinds vandaag...
ik heb wel opegnomen omdat ik wel vakker gebeld word met nummers die ik niet ken.
Maar als ik opnam en hallo zei werd er meteen opgehangen.
Als ik probeer terug te bellen geeft ie aan dat het onmogelijk is om het nummer te bellen.
De rekeningen zijn ook gewoon netjes betaald, en ik werd dus ook nog gebeld door t-mobile dat ik een rekening van 209,03 euro nog moet betalen binnen 7dagen..
Ik ben het daar niet mee eens want de rekeningen zijn gewoon al betaald..
Ik hoop dat er snel wat aangedaan kan worden want ik vertrouw niks van dit nummer..😕
Reputatie 5
Hoi endrit, zoals je al in de berichten hierboven van Tom en Ata_CF hebt kunnen lezen is het nummer afkomstig van T-Mobile Incasso en dus te vertrouwen. Als je op My T-Mobile bij je betalingen kijkt, zie je dan ook staan dat alles is betaald?
Reputatie 3
Beste,

Het probleem met de extra nul is opgelost, is mij verzekerd.

Als je wordt gebeld door T-Mobile Incasso zie je 085- in het display van je toestel staan.  Als je de factuur reeds hebt betaald, kunt je dit eenvoudig aangeven in het menu dat je krijgt te horen. 

Vriendelijke groet,

Reageer