Beantwoord

Betaling gedaan maar abonnement automatisch afgesloten

• 19 februari 2018
  • 10 reacties
  • 225 Bekeken

Dag T-Mobile,

Afgelopen vrijdag ontving ik een SMS m.b.t. een achterstand. Deze heb ik gisterenavond nog snel betaald, toen ik vanmorgen wakker werd had ik 'geen service' meer. Ik zie in mijn t-mobile dat het contract is opgezegd.

Ik heb een nieuwe account als 'geen t-mobile klant' moeten aanmaken om dit bericht te kunnen posten.
Graag een spoedige oplossing.
icon

Beste antwoord door Rosan 19 februari 2018, 10:22

Beste BiMedia Dan moet er wel een grotere achterstand zijn geweest dan 1 maand en moet je al meerdere waarschuwingen hebben gehad dat je achterliep denk ik?
Meestal krijg je bij 1 maand achterstand een waarschuwing om te gaan betalen en zo niet krijg je een blokkade en als je dan weer betaald word deze blokkade opgeheven.

Als je echt word afgesloten dan word je nummer omgezet naar pre paid dan loop je echt langer achter en word het door gezet naar de deurwaarder en kan je het niet meer via T Mobile oplossen.

Een moderator kan inzien hoe het ervoor staat en die zal dit topic met 24/48 uur oppakken.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +13
Beste BiMedia Dan moet er wel een grotere achterstand zijn geweest dan 1 maand en moet je al meerdere waarschuwingen hebben gehad dat je achterliep denk ik?
Meestal krijg je bij 1 maand achterstand een waarschuwing om te gaan betalen en zo niet krijg je een blokkade en als je dan weer betaald word deze blokkade opgeheven.

Als je echt word afgesloten dan word je nummer omgezet naar pre paid dan loop je echt langer achter en word het door gezet naar de deurwaarder en kan je het niet meer via T Mobile oplossen.

Een moderator kan inzien hoe het ervoor staat en die zal dit topic met 24/48 uur oppakken.
Hoi Rosan,

Dankjewel voor je reactie. Het ging om een ouder factuur waardoor het iets meer dan 3 maanden openstond zeg maar. Normaal gebeurt dan dit inderdaad. De facturen in de tussentijd zijn wel gewoon betaald, het ging hier dus niet om een grote achterstand maar qua tijdsduur net iets te lang.

Er is in het SMS bericht echter geen uiterste datum aangegeven, ik heb betaald met de veronderstelling dat dit gewoon op tijd is. Alle facturen zijn nu dus betaald en we hoeven gelukkig niet het deurwaarder proces in 🙂
Badge +13
De tijd dat een factuur openstaat is van belang en als dat langer dan 3 maanden is dan word dat een probleem en had je al meerdere waarschuwingen gekregen?
Het kan best zijn dat die sms al de laatste druppel was en dat er dan echt geen speling meer is om dan nog enkele dagen te wachten met betalen.
Hoi Rosan,

Ik heb enkele smsjes gehad met het verzoek te betalen, geen waarschuwingen o.i.d.

Een paar jaar terug is er een soortgelijk iets voorgevallen, toen is het gewoon opgelost dus ik ga er nu ook vanuit. Het probleem is dat ik alleen niet in de mogelijkheid ben te bellen met afdeling incasso, dat heb ik destijds gedaan. Helaas heb ik pas vanavond na 19:00 de mogelijkheid te bellen met een andere telefoon. Kan ik ook e-mail contact hebben in de tussentijd?

Laten we daarnaast even afwachten op de moderator.
De betaling had ik overigens eerder willen doen, echter was dat door omstandigheden onmogelijk. Maar dat is iets of met afdeling incasso te bespreken denk ik.
Badge +13
Een verzoek om te betalen is een verzoek natuurlijk waarschuwen moet niet nodig zijn iedereen weet als je een dienst gebruikt dat je deze ook dient te betalen.
Je had ook al eerder wanneer het ging om een hoge factuur kunnen vragen om een betalings regeling bijvoorbeeld dan had het niet zover hoeven komen.

Nogmaals een moderator pakt dit topic vanzelf op en dan hoor je wel hoe het ervoor staat.
Is het stap 2 die ik noemde dan kan het zijn dat T Mobile niks meer kan doen maar het kan zijn dat doordat je de betaling heb gedaan dat nog meevalt maar ik kan niet in jouw gegevens kijken dus ik weet niet of je enkel geblokkeerd bent of dat je al omgezet bent naar Pre Paid.
Het was een antwoord op je vraag of ik een waarschuwing had gekregen. 🙂

We wachten het rustig af en ik ga er vanuit dat het opgelost wordt, dat is voor beide partijen uiteindelijk beter.

Bedankt voor je reacties en tijd in elk geval.
Badge +13
Een sms is ook een waarschuwing/mededeling dat je moet betalen toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi BIMedia,

Begrijpelijk dat je daar even van schrikt!

Zoals onze Klantexpert Rosan terecht aangeeft is een gehele afsluiting van het contract iets wat niet zomaar gebeurt. Daar gaat flink wat tijd overheen. De berichten die je aanmanen om te betalen zijn natuurlijk ook bedoeld om je te waarschuwen dat er nog iets openstaat en voldaan moet worden. Die sturen we niet voor niets, want op die manier willen we dit soort situaties voorkomen.

Ik wil voor je kijken of ik nog iets voor je kan doen, maar ik kan dit niet garanderen. Zoals het nu klinkt is jouw aansluiting namelijk overgedragen aan het incassobureau en dan zullen zij contact met je opnemen over de verdere afhandeling. Om te kijken wat er nu precies gebeurd is en of er nog iets gedaan kan worden, kun je mij een privébericht sturen met jouw gegevens. Als je mij jouw telefoonnummer, naam, volledige adres en geboortedatum stuurt, dan ga ik dit voor je nakijken.

Ik zie jouw bericht graag spoedig tegemoet!
Het is inmiddels opgelost met de afdeling Incasso Zakelijk. Dank voor jullie tijd- en reacties 😃

Reageer