Beantwoord

Betaling nieuwste rekening

  • 25 november 2016
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een vraag.

Ik betaal meestal zelf mijn rekeningen Nu is het zo dat wanneer ik een bedrag over maakt voor een rekening en er staat net een nieuwe bij dan wordt mijn betaling verrekend met de nieuwste rekening ipv de rekening waar ik het voor overmaakt (waar het factuurnummer wordt bij vermeld) wat weer als result heeft dat ik 15 euro extra mag betalen voor de oudste. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.Ik had een rekening openstaan van €41.18 aan het eind van die maand kwam er een rekening van € 40 ..mijn betaling voor die van €41.18 werd verrekend met de laatste rekening het overige bedrag nooit terug gezien.maar wel extra 15 euro kan iemand mij uitleggen waarom dit zo gebeurd?? want ja zo kan iedereen natuurlijk 15 euro extra verdienen

Mvg
icon

Beste antwoord door Thalina 25 november 2016, 14:14

Hoi Syntraxx,

Dat is een tijdje geleden, leuk dat je weer eens langskomt op het forum! :)

De reden is iets minder gezellig, want dat is inderdaad niet handig! Als je een bedrag naar ons overmaakt, zou het automatisch verrekend moeten worden met jouw oudste openstaande factuur. Soms gaat dit verkeerd, omdat er voor deze openstaande factuur net een incassoverzoek is verstuurd naar de bank. Dan lijkt het voor het systeem dat deze factuur is betaald (incassoverzoek wordt binnen een paar dagen uitgevoerd), waardoor het wordt verrekend met jouw nieuwste factuur. Ook kan het gebeuren dat je net een ander bedrag hebt overgemaakt dan de factuur is waardoor het systeem jouw betaling aan een andere koppelt. Maar dit kunnen we altijd voor je omboeken mocht dit gebeuren.

Om welke twee facturen gaat het precies? Als ik het goed zie gaat het om jouw factuur van 22/08 waar je 15 euro administratiekosten voor hebt gekregen. Ik zie dat dit bedrag meerdere keren door ons is proberen af te schrijven van je rekening, maar dat is niet gelukt. Dit is ook geprobeerd van jouw factuur van 20/09. Vervolgens zie ik dat je op 10/10 het exacte bedrag van jouw factuur van 20/09 hebt overgemaakt. Op 26/10 zie ik pas de betaling binnenkomen van jouw factuur van 22/08. Het bedrag dat je op 26/10 hebt overgemaakt komt precies overeen met de factuur van 22/08. Aangezien deze bedragen precies matchen met deze twee openstaande facturen worden ze automatisch aan de gelijke factuur gekoppeld.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je wilde dat de betaling van 10/10 gekoppeld was aan de factuur van 22/08? Mag ik vragen waarom je het exacte bedrag van de andere factuur (20/09) had overgemaakt en niet het lagere bedrag van de factuur van 22/08? Ik zie ook dat je geen contact met ons hebt opgenomen hierover verder. Ik begrijp dat de 15 euro natuurlijk niet leuk zijn, maar jouw factuur was echt te laat betaald. Ik kan hier geen uitzondering voor maken. Verder zie ik ook niet dat er een deel van jouw betaling is verdwenen. Alles is netjes verrekend met jouw openstaande facturen.

Ik zie dat er op dit moment nog twee facturen openstaan: van 19/10 en van 21/11. Deze laatste wordt naar verwachting rond 29/11 afgeschreven. Op My T-Mobile bij Facturen zie je dit ook staan. Mocht het nou een keer voorkomen dat je een factuur hebt betaald aan ons en dit bedrag wordt met de verkeerde factuur verrekend, neem dan contact met ons op. Dan zorgen wij ervoor dat het inkomende bedrag wordt omgeboekt naar de juiste factuur.

Het is een lange en wat ingewikkelde uitleg geworden. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt. Wel hoop ik dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Syntraxx,

Dat is een tijdje geleden, leuk dat je weer eens langskomt op het forum! :)

De reden is iets minder gezellig, want dat is inderdaad niet handig! Als je een bedrag naar ons overmaakt, zou het automatisch verrekend moeten worden met jouw oudste openstaande factuur. Soms gaat dit verkeerd, omdat er voor deze openstaande factuur net een incassoverzoek is verstuurd naar de bank. Dan lijkt het voor het systeem dat deze factuur is betaald (incassoverzoek wordt binnen een paar dagen uitgevoerd), waardoor het wordt verrekend met jouw nieuwste factuur. Ook kan het gebeuren dat je net een ander bedrag hebt overgemaakt dan de factuur is waardoor het systeem jouw betaling aan een andere koppelt. Maar dit kunnen we altijd voor je omboeken mocht dit gebeuren.

Om welke twee facturen gaat het precies? Als ik het goed zie gaat het om jouw factuur van 22/08 waar je 15 euro administratiekosten voor hebt gekregen. Ik zie dat dit bedrag meerdere keren door ons is proberen af te schrijven van je rekening, maar dat is niet gelukt. Dit is ook geprobeerd van jouw factuur van 20/09. Vervolgens zie ik dat je op 10/10 het exacte bedrag van jouw factuur van 20/09 hebt overgemaakt. Op 26/10 zie ik pas de betaling binnenkomen van jouw factuur van 22/08. Het bedrag dat je op 26/10 hebt overgemaakt komt precies overeen met de factuur van 22/08. Aangezien deze bedragen precies matchen met deze twee openstaande facturen worden ze automatisch aan de gelijke factuur gekoppeld.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je wilde dat de betaling van 10/10 gekoppeld was aan de factuur van 22/08? Mag ik vragen waarom je het exacte bedrag van de andere factuur (20/09) had overgemaakt en niet het lagere bedrag van de factuur van 22/08? Ik zie ook dat je geen contact met ons hebt opgenomen hierover verder. Ik begrijp dat de 15 euro natuurlijk niet leuk zijn, maar jouw factuur was echt te laat betaald. Ik kan hier geen uitzondering voor maken. Verder zie ik ook niet dat er een deel van jouw betaling is verdwenen. Alles is netjes verrekend met jouw openstaande facturen.

Ik zie dat er op dit moment nog twee facturen openstaan: van 19/10 en van 21/11. Deze laatste wordt naar verwachting rond 29/11 afgeschreven. Op My T-Mobile bij Facturen zie je dit ook staan. Mocht het nou een keer voorkomen dat je een factuur hebt betaald aan ons en dit bedrag wordt met de verkeerde factuur verrekend, neem dan contact met ons op. Dan zorgen wij ervoor dat het inkomende bedrag wordt omgeboekt naar de juiste factuur.

Het is een lange en wat ingewikkelde uitleg geworden. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt. Wel hoop ik dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Reputatie 2
Hoi ,

Das inderdaad best lang geleden
Ik zo even niet voor me halen om welke rekening het gaat dat moet ik er even bij zoeken (volgens mij gaat het om het bedrag wat ik op 27-10 hebt overgemaakt ) hier heb ik specifiek een factuurnummer bij vermeld
en deze werd dus verrekend met de rekening die erna openstond dus niet waar hij voor bedoeld was.

"Ik zie dat er op dit moment nog twee facturen openstaan: van 19/10 en van 21/11. Deze laatste wordt naar verwachting rond 29/11 afgeschreven. Op My T-Mobile bij Facturen zie je dit ook staan."

Das ook weer zoiets.. ik heb vanmorgen voor 8 uur een bedrag via ideal over gemaakt van €41.18 een half uur later staat er volgende rekening 55 euro.

beetje jammer dat dan weer
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Syntraxx,

Ik heb even een kijkje genomen naar jouw betaaloverzicht en alles is inmiddels betaald. Je hebt zelf de factuur van oktober overgemaakt en de factuur van november (€55,18) is al afgeschreven of zal na het weekend afgeschreven worden. Er staat dus niets meer open!

Het afschrijven van de €55,18 stond al gepland voor deze dagen, het is dus toevallig dat de opdracht tot afschrijving bijna tegelijk heeft plaatsgevonden met jouw handmatige betaling via iDeal.

Heb je nog andere vragen of verzoeken? We staan je graag te woord. 😉

Reageer