Vraag

Betalingsachterstand

Ik heb een vraag, ik zou nu wel naar een t-mobile winkel kunnen gaan maar dat lukt me op het moment niet wegens omstandigheden.

Mijn probleem, vraag & opmerking is:
Ik heb 2 maanden geleden mijn abbo verlengt en daar een nieuwe telefoon bij ontvangen. Ik heb toen niets verandert van bankrekening of zoiets.
Ik kreeg 2 maanden geleden een smsje van t-mobile dat ze mijn factuur niet konden afschrijveb terwijl er zeker wel genoeg op mijn bankrekening stond. Ze zouden het over 7 dagen nog eens proberen... 7 dagen later hoorde ik niks en keek ik op mijn app om te kijken of het betaald was. En ja hoor, het was betaald. Ik ging er vanuit dat mijn vader het betaald had want het abonement staat nog op mijn vaders naam. Stom van me om mijn eigen rekening niet na te kijken, maar goed dat terzijde, ik ging er dus vanuit dat het betaald was. Afgelopen maand, precies hetzelfde verhaal, ik checkte de app om te kijken of het betaald was en het was betaald. Maar weer niet van mijn rekening.
Nu kreeg ik me gister een brief thuis gestuurd dat ik 2 maanden betalingsachterstand heb dus kan ik dat bedrag in een keer gaan betalen. Wat is er mis met jullie app?! Er stond betaald en ook nog eens de datum van betaling! Zijn dit spelletjes ofzo? Want dat bedrag kan ik nu niet in een keer betalen, pas over een week. En hoe kan het dat het nu ineens allemaal fout gaat... Ik heb 2 jaar lang dit abonement gehad, geen problemen met de automatische incasso en nu ineens wel... Hoop dat mijn verhaal duidelijkgenoeg was en dat ik ook een duidelijk antwoord mag verwachten.

8 reacties

Reputatie 5
Beste Emelycm, welkom op het T-Mobile Forum!

Stond je oude vorige abonnement op naam van je vader?
Is er iets veranderd aan de tenaamstelling van de rekening?

Vind je opmerking over "spelletjes" een beetje raar. Waarom zou een bedrijf hier plezier aan beleven? Denk je niet dat welk bedrijf dan ook, liever correct z'n facturen incasseert? 
Ik ga dan ook uit van een administratieve mismatch en die wordt zeker opgelost.

Wacht even een reactie van een T-Mobile Moderator af. Die kan in de systemen kijken. (ik ben net als jij een klant en heb die bevoegdheden niet)
Ik heb een vraag, ik zou nu wel naar een t-mobile winkel kunnen gaan maar dat lukt me op het moment niet wegens omstandigheden.

Ik heb 2 maanden geleden mijn abbo verlengt en daar een nieuwe telefoon bij ontvangen. Ik heb toen niets verandert van bankrekening of zoiets.
Ik kreeg 2 maanden geleden een smsje van t-mobile dat ze mijn factuur niet konden afschrijveb terwijl er zeker wel genoeg op mijn bankrekening stond. Ze zouden het over 7 dagen nog eens proberen... 7 dagen later hoorde ik niks en keek ik op mijn app om te kijken of het betaald was. En ja hoor, het was betaald. Ik ging er vanuit dat mijn vader het betaald had want het abonement staat nog op mijn vaders naam. Stom van me om mijn eigen rekening niet na te kijken, maar goed dat terzijde, ik ging er dus vanuit dat het betaald was. Afgelopen maand, precies hetzelfde verhaal, ik checkte de app om te kijken of het betaald was en het was betaald. Maar weer niet van mijn rekening.
Nu kreeg ik me gister een brief thuis gestuurd dat ik 2 maanden betalingsachterstand heb dus kan ik dat bedrag in een keer gaan betalen. Wat is er mis met jullie app?! Er stond betaald en ook nog eens de datum van betaling! Zijn dit spelletjes ofzo? Want dat bedrag kan ik nu niet in een keer betalen. En hoe kan het dat het nu ineens allemaal fout gaat... Ik heb 2 jaar lang dit abonement gehad, geen problemen met de automatische incasso en nu ineens wel... Hoop dat mijn verhaal duidelijkgenoeg was en dat ik ook een duidelijk antwoord mag verwachten.

Nu kreeg ik me gister een brief thuis gestuurd dat ik 2 maanden betalingsachterstand heb dus kan ik dat bedrag in een keer gaan betalen. Wat is er mis met jullie app?! Er stond betaald en ook nog eens de datum van betaling! Zijn dit spelletjes ofzo? Want dat bedrag kan ik nu niet in een keer betalen. En hoe kan het dat het nu ineens allemaal fout gaat... Ik heb 2 jaar lang dit abonement gehad, geen problemen met de automatische incasso en nu ineens wel... Hoop dat mijn verhaal duidelijkgenoeg was en dat ik ook een duidelijk antwoord mag verwachten.
Sorry voor mijn dubbele post trouwens.

En met spelletjes spelen bedoel ik; zeggen dat het betaald is, met datum erbij nog wel en dat blijkt dan niet zo te zijn! Vind ik best wel grof.
Reputatie 4
Beste Emelycm,

Wat naar dat dit zo is gegaan de afgelopen 2 maanden, 

De app bevat inderdaad nog enige bugs (foutjes) , daar wordt aan gewerkt.

Even om verwarring te voorkomen: De afgelopen 2 maanden zijn niet van jouw rekening afgeschreven en in de app werd er wel aangegeven dat die facturen betaald waren?
Mocht dit zo zijn, dan zou ik gewoon even naar de klantenservice bellen, vragen of onder jouw naam nog steeds het correcte rekeningnummer staat en of jij de 2 openstaande facturen in termijnen kan betalen, bijvoorbeeld over 2 maanden. 

Hopelijk helpt dit jou,

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Justin. 
Reputatie 5
Als er wordt geïncasseerd dat gaat status automatisch nr betaald.
Als later blijkt dat incasso -los van de reden waarom- niet goed is gegaan, is de rekening weer te zien als onbetaald.
Hier gaan een aantal werkdagen overheen.

Dat is een ding tussen banken en incassanten en zeker niet bedoeld om jou op het verkeerde been te zetten.
Ja, dit is het precies! Bedankt, ik zal gaan bellen en ik hoop dat ik het spits krijg om in termijnen te kunnen betalen.

Groet
Reputatie 4
@ Emelycm

Hmm dat is inderdaad erg vreemd zeg! 😞 Ik zie dat de contractant inmiddels al telefonisch contact heeft gehad met de klantenservice over dit probleem! Mocht er nog iets anders zijn, dan weet je ons te vinden 🙂

Reageer