Beantwoord

BKR registratie directe afbetaalmogelijkheid

• 25 november 2017
  • 7 reacties
  • 328 Bekeken

Beste,
Ik zou graag per direct mijn toestel af willen betalen in verband met het verkrijgen van een hypotheek. Nu heb ik na enig onderzoek vernomen dat op basis van mijn contractverlenging per 19 december 2017 al wel een BKR registratie heeft plaatsgevonden op het toestel wat ik bij jullie heb besteld, maar ik het toestel onder geen enkele mogelijkheid bij jullie kan afbetalen voor de ingangsdatum van het contract.

Ik zou graag per direct terugbetalen om zo van de BKR registratie af te komen en ben benieuwd waarom de BKR registratie heeft plaatsgevonden voordat het contract is gestart en ben ook benieuwd of deze BKR registratie plaats had mogen vinden voordat ik het recht heb tot directe terugbetaling.
icon

Beste antwoord door Jaimy 28 november 2017, 10:24

Hoi Cvansas,

Heel begrijpelijk dat je dit wil regelen! Ik ben zelf ook aan het kijken naar huizen, dus ik weet hoe je je voelt. :D

Ik zie dat je het toestelkrediet inmiddels volledig hebt afbetaald! Het kan tot 5 weken duren voordat dit in BKR verwerkt is. De registratie blijft dan nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'afgelost'. Je kunt op deze pagina nog meer lezen over de BKR-registratie.

Om helemaal zeker te weten wat de status bij BKR op dit moment is, kun je het beste even contact opnemen met BKR.

Ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt!
Bekijk origineel

7 reacties

Ik wil verder nog aangeven dat mij tijdens een eerder telefoongesprek is bevestigd dat BKR registraties bij T-mobile doorgaans pas plaatsvinden na de ingangsdatum van het contract en dat er dan ook een directe afbetaalmogelijkheid bestaat. Is dit algemeen beleid? Zo ja waarom is dit in mijn geval niet toegepast?
Badge +13
Beste, dit is een klant helpt klant forum waar die elkaar eerst helpen.
Dit zijn wel heel specifieke vragen die vermoedelijk echt voor de moderators zijn.
In je account kan je zelf je toestel afbetalen maar in jouw geval vermoed ik dat dit nog niet mogelijk is omdat je contract nog niet is ingegaan.
Misschien heb je nu ook een contract al met toestel nog lopen?
(Die valt niet onder de BKR want die is voor die tijd aangegaan)

Verder hou er rekening mee dat het kan zijn dat de BKR registratie ook na betalen niet direct verwijdert is
Dat is iets wat je moet nagaan bij de BKR zelf vermoed ik zomaar.

Een moderator pakt dit topic met 24/48 uur op al kan het met drukte wat oplopen.
bedankt voor de snelle reactie! De online afbetaalmogelijkheid is er inderdaad nog niet omdat de verlenging nog niet is ingegaan. Maar ik zou toch graag voor de ingangsdatum van de verlenging tot afbetaling overgaan gezien de eisen die hypotheekverschaffers hieraan stellen.
Badge +13
Ik denk bijna dat dat wel mogelijk moet zijn maar ik ben dus een medeklant.
Je zult dus even geduld moeten hebben en moeten wachten op een moderator die kan dit nagaan.

Dat is ook de reden dat er nu zo word gehamerd op dat BKR gebeuren en dat mensen dus veel bewuster moeten zijn met wat hun plan is de komende ruim 2 jaar voor ze een abonnement nemen.
Ook zal je moeten nagaan hoe lang het duurt voordat het dus na betalen verwijdert is hou er rekening mee dat dit niet direct na betalen is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Cvansas,

Heel begrijpelijk dat je dit wil regelen! Ik ben zelf ook aan het kijken naar huizen, dus ik weet hoe je je voelt. :D

Ik zie dat je het toestelkrediet inmiddels volledig hebt afbetaald! Het kan tot 5 weken duren voordat dit in BKR verwerkt is. De registratie blijft dan nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'afgelost'. Je kunt op deze pagina nog meer lezen over de BKR-registratie.

Om helemaal zeker te weten wat de status bij BKR op dit moment is, kun je het beste even contact opnemen met BKR.

Ik hoor het graag als je hier nog vragen over hebt!
hi Jaimy, ik wil t-mobile super bedanken voor de meedenkendheid in deze situatie. Het probleem is gisteren idd opgelost en de telefoon is inmiddels terugbetaald, waardoor de hypotheek door kan gaan! Bedankt en complimenten voor de super dienstverlening.
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn om te lezen dat je zo blij bent met onze dienstverlening! Leuk dat je dit op deze manier nog even terugkoppelt. :D

Voel je vrij om vaker een bezoekje te brengen aan het forum!

Reageer