Beantwoord

Bongo sms dienst = Fraude ?

• 24 februari 2017
  • 2 reacties
  • 1175 Bekeken

Mijn vriendin had laatst mij iets laten zien via haar telefoon, je kon vragen stellen naar een zender en die zou blijkbaar iets over jou moeten zeggen dat ook zou moeten kloppen. Ik vond het wel grappig en besloot het om via mijn eigen telefoon te gaan doen, maar zonder erbij na te denken hoeveel het zou hebben gekost ( want normaal is een sms'je niet zo duur ). Toen ik thuis was , dacht ik over de situatie na en wouw zeker weten of dit wel echt was. Ik scrolde door de comments heen , en toen zag ik ineens ergens staan dat het geld zou hebben gekost.... En dat het allemaal nep is wat ze je sturen. En ik heb nu maar liefst 27 euro op mijn overige kosten staan , ik baal daar enorm van want ik had dus niks in de gaten! Het zou erg fijn zijn als jullie hiermee kunnen helpen. Want ik weet zelf niet goed wat ik ermee moet. Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Rosan 24 februari 2017, 20:14

Fraude nee want je bent er zelf mee akkoord gegaan en grote kans dat er ergens in de kleine letters wat gestaan heeft over de kosten.
Je kan het nu blokkeren en dan lopen de kosten niet verder op de kans op terug gave is heel klein omdat je er zelf bewust voor heb gekozen.
Lees voor meer tips dit topic door,
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-sms-diensten-deel-3-181844
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +13
Fraude nee want je bent er zelf mee akkoord gegaan en grote kans dat er ergens in de kleine letters wat gestaan heeft over de kosten.
Je kan het nu blokkeren en dan lopen de kosten niet verder op de kans op terug gave is heel klein omdat je er zelf bewust voor heb gekozen.
Lees voor meer tips dit topic door,
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur-betalingen-425/ftmsc-betaling-mobiele-betaling-sms-diensten-deel-3-181844
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Sommige mensen vinden dit inderdaad fraude, maar het is een SMS-dienst. Op de website van Bongo staat het volgende:

Het is dus zekers geen 'normaal' SMSje. Vergelijk het met een duur 0900-nummer, maar dan SMS.

Op deze website en deze blog wordt precies uitgelegd wat het precies is en wat je er tegen kunt doen.
Aangezien je geen idee wist dat het zo duur is, kun je een onderzoeksformulier invullen, dan krijg je misschien je geld terug.

Groet,

EDIT: Rosan was iets sneller dan mij 😛

Reageer