Beantwoord

BTW toestel krediet op factuur!

• 27 december 2018
  • 4 reacties
  • 653 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Goedemorgen,

Ik heb via Ritel in augustus mijn zakelijke contract verlengd. Er was ook een toestel krediet en ik kan op de factuur van T-mobile geen BTW over de maandelijkse terugbetaling vanher krediet vinden.
De papieren geven gekregen van Ritel geven zowel het maandabonnement als het krediettoestel incl. en excl. BTW aan.
Graag een factuur voor mijn administratie waarin ook de BTW over het toestel krediet is verwerkt. Ik heb nimmer een factuur over het hele bedrag van het toestel gehad. Alleen een formulier contractverlenging van T-mobile.

Mvgr.
Ben Daenen
Ben Daenen Training en Coaching
icon

Beste antwoord door Jaimy 28 december 2018, 09:28

Hoi Ben Daenen,

De berekening werkt iets anders dan vroeger, waardoor je niet meer simpelweg 21% van het totaalbedrag op de maandelijkse factuur mag opgeven. Dit komt door de manier van betalen voor het toestel. Ik leg het je graag verder uit in dit overzichtje:

1. Toestel op de maandelijkse factuur
Voor het toestelkrediet sluit jet een lening af. Een lening is altijd btw-vrij, dus over de maandelijkse betaling voor het toestel rekent T-Mobile geen btw. Je kunt over dat deel geen btw terugvragen.
Je kunt wel btw terugvragen over:
- de maandelijkse abonnementskosten
- de gebruikskosten buiten de bundel

2. Toestel op de hardware factuur/kassabon
Op de hardwarefactuur, pakbon of kassabon staat netjes de totaalprijs van het toestel, met apart de btw genoemd. Deze btw kun je in een keer opgeven aan de belastingdienst.

Ik hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt. Laat het ook gerust weten als een en ander nog niet helemaal helder is! 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ben Daenen,

De berekening werkt iets anders dan vroeger, waardoor je niet meer simpelweg 21% van het totaalbedrag op de maandelijkse factuur mag opgeven. Dit komt door de manier van betalen voor het toestel. Ik leg het je graag verder uit in dit overzichtje:

1. Toestel op de maandelijkse factuur
Voor het toestelkrediet sluit jet een lening af. Een lening is altijd btw-vrij, dus over de maandelijkse betaling voor het toestel rekent T-Mobile geen btw. Je kunt over dat deel geen btw terugvragen.
Je kunt wel btw terugvragen over:
- de maandelijkse abonnementskosten
- de gebruikskosten buiten de bundel

2. Toestel op de hardware factuur/kassabon
Op de hardwarefactuur, pakbon of kassabon staat netjes de totaalprijs van het toestel, met apart de btw genoemd. Deze btw kun je in een keer opgeven aan de belastingdienst.

Ik hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt. Laat het ook gerust weten als een en ander nog niet helemaal helder is! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@Jaimy

Maar waar gaat de BTW dan heen ? uit eindelijk heb je de BTW wel betaald over het toestel wel in 12 of 24 maanden.
Jaimy,

Bedankt voor je antwoord en inderdaad blijft de vraag open, wie betaald uiteindelijk de BTW over het toestel. Dat ben ik en in dit geval per maand.

Ik heb geen pakbon gehad met het bedrag van de mobiel incl en excl btw. Ritel geeft aan dat de mobiel van t-mobile komt en en dus niets in rekening brengt dan alleen maar de verzendkosten.

T-mobile zegt dat mobiel van Ritel komt, dus een never ending story!! Ze spelen elkaar de zwarte piet toe en ik zit ertussen.

Wel vreemd is dat het abonnement van T-mobile de prijzen op het contract zowel van het abonnement en toestel krediet excl. btw worde gegeven en dat op de maandelijkse factuur het toestel ineens incl. Btw wordt gerekend dus zonder BTW.

Heel vreemd allemaal dat toestel die geleverd is zonder BTW op de factuur staat!!!
Wij zijn eruit!

Kreeg zojuist een e-mail van Ritel met de volgende tekst:

Wij hebben met T-Mobile overlegd en het toestel wordt door ons geleverd en wij dienen in dit geval een btw factuur voor het toestel op te stellen.
In de bijlage kunt u een nieuwe factuur vinden.

Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Team Online

Zo dan weet iedereen het vanaf nu hoe het geregeld is!

Reageer