Ik heb via Ritel in augustus mijn zakelijke contract verlengd. Er was ook een toestel krediet en ik kan op de factuur van T-mobile geen BTW over de maandelijkse terugbetaling vanher krediet vinden.
De papieren geven gekregen van Ritel geven zowel het maandabonnement als het krediettoestel incl. en excl. BTW aan.
Graag een factuur voor mijn administratie waarin ook de BTW over het toestel krediet is verwerkt. Ik heb nimmer een factuur over het hele bedrag van het toestel gehad. Alleen een formulier contractverlenging van T-mobile.
Mvgr.
Ben Daenen
Ben Daenen Training en Coaching
Beste antwoord door Jaimy
De berekening werkt iets anders dan vroeger, waardoor je niet meer simpelweg 21% van het totaalbedrag op de maandelijkse factuur mag opgeven. Dit komt door de manier van betalen voor het toestel. Ik leg het je graag verder uit in dit overzichtje:
1. Toestel op de maandelijkse factuur
Voor het toestelkrediet sluit jet een lening af. Een lening is altijd btw-vrij, dus over de maandelijkse betaling voor het toestel rekent T-Mobile geen btw. Je kunt over dat deel geen btw terugvragen.
Je kunt wel btw terugvragen over:
- de maandelijkse abonnementskosten
- de gebruikskosten buiten de bundel
2. Toestel op de hardware factuur/kassabon
Op de hardwarefactuur, pakbon of kassabon staat netjes de totaalprijs van het toestel, met apart de btw genoemd. Deze btw kun je in een keer opgeven aan de belastingdienst.
Ik hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt. Laat het ook gerust weten als een en ander nog niet helemaal helder is! 🙂