Beantwoord

Buitenlandkosten op mijn factuur maar SIM al maanden niet gebruikt, hoe neem ik hierover contact op zonder zelf kosten te maken?

• 8 februari 2021
  • 9 reacties
  • 102 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb op mijn factuur van December 10 euro extra aan buitenlandse nummers bellen gefactureerd gekregen. Dit nummer is mijn EIGEN buitenlandse nummer. Ik heb mijn NL Sim die maand niet gebruikt, en zeker dus ook niet met dat nummer naar mijn eigen buitenlandse nummer gebeld.

Nu is het zo dat TMOBILE mij gebeld heeft om over een abonnement verlenging te informeren. Mijn sterke vermoeden is dat ze de kosten daarvoor onder mijn naam en nummer hebben gefactureerd.. dat kan toch niet zomaar?

Ik ben inmiddels in Canada en wil contact opnemen met TMOBILE, maar ik kan alleen een telefoonnummer vinden om dat te doen. Ik wil liever geen kosten maken om over onterecht gefactureerde kosten contact op te nemen. Heeft iemand een tip?

icon

Beste antwoord door Hajar 10 februari 2021, 11:23

Hi @JR1005 

Heb je jouw Nederlandse nummer doorgeschakeld naar je buitenlandse nummer? Dat als je op je Nederlandse nummer wordt gebeld het wordt doorgeschakeld naar je buitenlandse nummer? Dat zouden de kosten kunnen verklaren.

Ik hoor graag van je! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @JR1005,

Je zou het even via de sociale kanalen twitter & facebook kunnen proberen? 
Een andere optie is natuurlijk om even te wachten op een reactie van een T-Mobile community moderator. Ik wens je een veilig en prettig verblijf toe in het mooie Canada :flag_ca:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JR1005 

Heb je jouw Nederlandse nummer doorgeschakeld naar je buitenlandse nummer? Dat als je op je Nederlandse nummer wordt gebeld het wordt doorgeschakeld naar je buitenlandse nummer? Dat zouden de kosten kunnen verklaren.

Ik hoor graag van je! 

Hi Hajar,

Thanks.

Nee, mijn NL nummer is niet doorgeschakeld naar mijn buitenlandse nummer.

Reputatie 5
Badge +12

T-mobile kent jouw buitenlandse nummer toch niet? Dus als er gesprekken zijn geregistreerd van NL nummer naar jouw Canada nummer, dan is dat toch echt door jouw zelf of iemand die toegang heeft tot die simkaart geactiveerd of gebelt. Dat laatste kan het geval zijn als de kosten duiden op gesprekken die zijn gestart in Canada vanaf jouw NL sim.

Reputatie 5
Badge +5

Weet je zeker dat het over je eigen buitenlandse nummer gaat? Als je vanaf Nederland wordt gebeld op je Nederlandse T-Mobile nummer als je in Canada bent dan betaal jij de kosten vanaf Nederland naar Canada, je hoeft daarvoor zelf niet te bellen.

Ja ik weet zeker dat het over mijn eigen buitenlandse nummer gaat.

Ik weet ook zeker dat ik niet (10 minnuten) zelf heb gebeld naar mijn eigen buitenlandse nummer.

Het lijkt erop dat ik uit Nederland ben gebeld, naar mijn buitenlandse nummer, en dat deze kosten op mijn Nederlandse nummer zijn gefactureerd. Ik herinner me dat Tmobile mij die maand heeft gebeld om een abbonementsverlenging te bespreken en ik heb aan hun mijn buitenlandse nummer doorgegeven om me op te kunnen bereiken. Ik weet zeker dat ik mijn Nederlandse simkaart in December niet heb gebruikt, en dat niemand anders toegang had tot deze simkaart om deze te gebruiken.

Reputatie 5
Badge +5

De meest logische verklaring is dan inderdaad dat je Nederlandse nummer stond doorgeschakeld naar je buitenlandse nummer. Als je dan op je Nederlandse nummer wordt gebeld, maak jij met je T-Mobile nummer de bel kosten naar je buitenlandse nummer.

Met alle respect, ik ben het ermee eens dat dat het meest logisch zou zijn, maar ik heb het niet doorgeschakeld. Ik wil vooral graag contact met de klantenservice zonder daarvoor extra kosten te moeten maken. 

Reputatie 5
Badge +5

Bellen wordt via systemen geregistreerd, er is niet iemand die even iets bij je op de factuur zet. Toen je je buitenlandse nummer hebt doorgegeven, hebben zij toen voor jou je NL nummer doorgeschakeld?

Reageer