Beantwoord

Buitenlands bankrekeningnummer doorgeven bij emigreren

• 20 mei 2017
  • 6 reacties
  • 588 Bekeken

Hallo,

Ik ga voor poos emigreren uit Nederland, maar ik ben zeer tevreden met mijn abonnement. Nu las ik ergens op het forum dat het mogelijk is mijn contract te behouden mits die verbonden blijft aan een Nederlands rekeningnummer.

Nu is het zo dat we al enige tijd de IBAN hebben die het Europese bankverkeer uniformeert. Dat betekent dat het niet uitmaakt of een automatische incasso van Nederlandse bankrekening afgaat of van een andere rekening in een ander EU land. De voorwaarden zijn hetzelfde.

Kan ik ook een automatische incasso afgeven voor een buitenlands IBAN bankrekeningnummer?
icon

Beste antwoord door Thalina 22 mei 2017, 11:39

Hoi Jochem,

Wat tof dat in het buitenland gaat wonen 🙂 Mag ik vragen welk land?

Je kunt jouw rekeningnummer laten wijzigen naar een buitenlands IBAN-nummer. Wij kunnen daar ook automatisch van incasseren, dus dat moet geen probleem zijn. Het is wel noodzakelijk dat je bij jouw abonnement nog een Nederlands adres hebt staan (het mag geen postbus zijn). Dus ik weet niet of je jouw abonnement kunt zetten op een adres van een familielid of vriend.

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! In ieder geval succes met alle voorbereidingen!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jochem,

Wat tof dat in het buitenland gaat wonen 🙂 Mag ik vragen welk land?

Je kunt jouw rekeningnummer laten wijzigen naar een buitenlands IBAN-nummer. Wij kunnen daar ook automatisch van incasseren, dus dat moet geen probleem zijn. Het is wel noodzakelijk dat je bij jouw abonnement nog een Nederlands adres hebt staan (het mag geen postbus zijn). Dus ik weet niet of je jouw abonnement kunt zetten op een adres van een familielid of vriend.

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! In ieder geval succes met alle voorbereidingen!
Reputatie 2
Volgens bovenstaande reactie zou het dus mogelijk zijn om als bestaande klant het geregistreerde NL IBAN nummer aan te passen naar een buitenlands IBAN nummer ?
Als ik het goed begrijp kunnen nieuwe klanten zich niet registreren met een buitenlands rekeningnummer. Wat als ik mij aanmeld als nieuwe klant met een NL IBAN nr, kan ik dit dan later aanpassen naar mijn Duitse IBAN nr ?
Reputatie 4
Hoi Michiel86,

Welkom op het forum!

Dat heb je goed gelezen. Je mag als bestaande klant jouw rekeningnummer laten wijzigen naar een buitenlands IBAN-nummer. Dat maakt niks uit, zolang de rekeningen maar automatisch kunnen worden geïncasseerd. Dus, als jij een nieuw abonnement afsluit bij ons met eerst een Nederlands rekeningnummer, dan kan je dat via My T-Mobile heel makkelijk aanpassen naar een buitenlands IBAN-nummer.

Als je nog vragen hebt, dan staan we klaar om je verder te helpen! 🙂
Reputatie 2
Bedankt voor deze reactie, ik ben hier zeker mee geholpen !
Reputatie 4
Hoi Michiel86,

You're welcome. T-Mobile at your service! 😃
Hoi T-Mobile,

Ik heb dezelfde vraag als hierboven maar dan met een buitenlands rekeningnummer uit Zambia, waar ik de komende tijd verblijf (dus geen IBAN).
Kan ik de automatische incasso van dit rekeningnummer laten afschrijven?

vriendelijke groet,
Romy Vijzelaar

Reageer