Ik ga voor poos emigreren uit Nederland, maar ik ben zeer tevreden met mijn abonnement. Nu las ik ergens op het forum dat het mogelijk is mijn contract te behouden mits die verbonden blijft aan een Nederlands rekeningnummer.
Nu is het zo dat we al enige tijd de IBAN hebben die het Europese bankverkeer uniformeert. Dat betekent dat het niet uitmaakt of een automatische incasso van Nederlandse bankrekening afgaat of van een andere rekening in een ander EU land. De voorwaarden zijn hetzelfde.
Kan ik ook een automatische incasso afgeven voor een buitenlands IBAN bankrekeningnummer?
Beste antwoord door Thalina
Wat tof dat in het buitenland gaat wonen 🙂 Mag ik vragen welk land?
Je kunt jouw rekeningnummer laten wijzigen naar een buitenlands IBAN-nummer. Wij kunnen daar ook automatisch van incasseren, dus dat moet geen probleem zijn. Het is wel noodzakelijk dat je bij jouw abonnement nog een Nederlands adres hebt staan (het mag geen postbus zijn). Dus ik weet niet of je jouw abonnement kunt zetten op een adres van een familielid of vriend.
Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust! In ieder geval succes met alle voorbereidingen!