Beantwoord

Buitenlandsenummer uit Polen

• 31 mei 2016
  • 5 reacties
  • 4074 Bekeken

Ik ben nog geen 10 minuten geleden gebeld door een nummer uit Polen. (31-mei 2016) rond 20.15 uur
Ik nam op , maar hebt gelijk weer opgehangen. Had namelijk iemand aan de lijn die mij gelijk zou terugbellen, vandaar de snelle opname.Mijn telefoon heb ik op dat momend meteen uitgeschakeld.
Naar aanleiding van Vara's kassa waar veel klanten recent hoge rekeningen kregen, weliswaar van een anderen provider, maak ik mij toch wel een beetje zorgen. is dit terecht? of hoef ik mij geen zorgen te maken, en kan ik gerust mijn telefoon (Iphone 5c)weer aan doen.

Graag als het mogelijk is een snelle reactie,Grt,Lincy
icon

Beste antwoord door ShadowLea 1 juni 2016, 04:24

Je betaald niet voor inkomende gesprekken, alleen voor uitgaande gesprekken. Zolang jij niet terug belt, kost het je niets.

Mag ik je adviseren het nummer ook gelijk te blokkeren in je toestel? Als het goed is kan dat sinds iOS7 ook eindelijk op iPhones. Waarschijnlijk via het logboek.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Als je inkomend bent gebeld dan kan het niet zo heel veel kwaad. Wat vooral heel belangrijk is, is om niet terug te bellen naar het nummer.

Je toestel kun je dus veilig weer aanzetten. Verwijder eventueel het nummer uit je logboek zodat je niet alsnog per ongeluk terug kunt bellen.
Dank je wel voor de snelle reactie 05alexander92.
Maar ik nam de telefoon op, na plusmines 4 sec meteen opgehangen toen ik tot de ontdekking kwam dat het om een buitenlandse nummer ging. Dat kan dus geen gevolgen hebben betreft een hoge rekening ?. Ga als ik mijn telefoon weer hebt aangedeaan meteen het nummer verwijderen uit mijn logboek, bedankt alvast voor deze tip
Reputatie 7
Badge +9
Je betaald niet voor inkomende gesprekken, alleen voor uitgaande gesprekken. Zolang jij niet terug belt, kost het je niets.

Mag ik je adviseren het nummer ook gelijk te blokkeren in je toestel? Als het goed is kan dat sinds iOS7 ook eindelijk op iPhones. Waarschijnlijk via het logboek.
Ieder bedankt voor de snelle reactie en advies. Inmiddels nummer verwijderd en zie geen vreemde bedragen in mijn verbruik details. Was wel een beetje ongerust naar aanleiding van malafide praktijken van buitelandse nummers. Grt Lincy
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lincy,

Goed om te zien dat Alexander en ShadowLea jou van de juiste informatie hebben voorzien. Bekijk ook dit topic voor meer informatie over buitenlandse fraude nummer.

Reageer