Beantwoord

Buitensporige belminuten

• 13 maart 2021
  • 8 reacties
  • 61 Bekeken

Op de laatste factuur van onze zoon is in het contact met een vriend buitensporige belminuten gebruikt. Volgens hem face timen zij tijdens spelletjes via de WIFI (niet anders dan bij andere vrienden). Alleen hier gaat het mis. Kan hier een verklaring voor zijn?

icon

Beste antwoord door CrisTien 13 maart 2021, 10:25

Goedemorgen @MariskaB Welkom in de community van TM.

Heb je al gekeken in zijn account welke nummer(s) je zoon heeft gebeld? Dat vind je terug op zijn factuur.  Er staat ook bij waarmee de extra kosten zijn gemaakt

Weet je zoon dat als WiFi ongemerkt uitgaat dat je telefoon automatisch weer terug gaat naar 4G? 

Hij zou 4G in huis kunnen uitzetten, maar kijk eerst even in zijn account welke nummers hij heeft gebeld.

MVG.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @MariskaB Welkom in de community van TM.

Heb je al gekeken in zijn account welke nummer(s) je zoon heeft gebeld? Dat vind je terug op zijn factuur.  Er staat ook bij waarmee de extra kosten zijn gemaakt

Weet je zoon dat als WiFi ongemerkt uitgaat dat je telefoon automatisch weer terug gaat naar 4G? 

Hij zou 4G in huis kunnen uitzetten, maar kijk eerst even in zijn account welke nummers hij heeft gebeld.

MVG.

Reputatie 6
Badge +12

Je zult dat toch even met je zoon moeten bekijken op zijn telefoon. Als facetime aan beide kanten wordt gebruikt zal het t-mobile systeem daar nooit wetenschap van hebben. Dit is immers een dienst die Apple aanbiedt. Als het niet via wifi wordt gedaan maar je zoon gebruikt 4g data zijn er nog steeds geen belminuten maar MB's die t-mobile in rekening brengt. 

De enigste verklaring is dat het toestel gewoon gebruikt is om te bellen. Kijk eens in de telefoon historie.  Test ook eens als hij met die vriend 'in gesprek' is door naar zijn mobiele nummer te bellen. Het toestel zou dan in het juiste geval niet in gesprek moeten zijn.

Goedemorgen,

Probleem zit niet in de overschakeling van WIFI naar 4G. Alleen in het gebruik van zijn belminuten in het contact met een vriend. Hebben al gecontroleerd of er geen vreemde nummers tussen staan. Kan het zijn als jij aan het face timen ben en de WIFI is instabiel dat die dan overgaat naar je belminuten? Lijkt me sterk, maar heb er geen verstand van.

MVG

Reputatie 6
Badge +12

Ik heb zelf ook geen apple, maar het zou een feature van FaceTime kunnen zijn.

Binnen Whatsapp is dit zeker geen optie. Dus laat hem dat gebruiken. Daar kun je ook mee (beeld) bellen.

Zijn er wellicht apple gebruikers die hier meer van weten, wat doet FaceTime bij uitschakelen van WIFI?

Reputatie 7
Badge +20

@MariskaB ik werk alleen met Apple en ben het aan het testen. Heb hier twee nummers op twee iphones dus een ogenblik. WiFi is uit nu even kijken of de FaceTime beller minuten verliest.

Laat de moderators even kijken wat er eventueel mis is gegaan. Geduld ze reageren op volgorde van binnenkomst op de berichten.

Reputatie 7
Badge +20

Nee dus @MariskaB  Geen belminuten wel data FaceTime gaat dus enkel over data en niet over belminuten. Dan moet er iets anders aan de hand zijn. 
Misschien  een broekzakgesprek? Siri die op de achtergrond aanstaan en per ongeluk heeft gebeld. Of je zoon toch heeft gebeld met vriend!

Ik kan niet in je gegevens kijken maar de moderators kunnen wel zien wat er is gebeurd.

MVG

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MariskaB 

Ik heb momenteel geen inzicht in de gegevens van je zoon omdat ik die nog niet heb. Heb je zelf al de factuur gecontroleerd? Als er extra kosten zijn gemaakt dan vind je die terug op de factuur. Mocht je willen dat ik meekijk, kun je dan een privebericht sturen met 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? 

@eric en @CrisTien bedankt voor het meedenken!

Reageer