Beantwoord

Datum afschrijving wijzigen.

  • 13 september 2017
  • 13 reacties
  • 4562 Bekeken

Hallo,

Ik zie dat andere mensen op het forum dit ook al gevraagd hebben en het antwoord tot nu toe Nee is. Maar ik wil zelf ook graag feedback geven op dit punt:

Graag zou ik de datum van de afschrijving kunnen wijzigen. Bijna al mijn vaste rekeningen (huur, verzekering, etc.) worden rond de 24e afgeschreven, vlak nadat er geld is binnengekomen. Dit is heel fijn, want dan ben je er in een keer vanaf en hoef je de rest van de maand niet druk te maken of je je rekeningen wel kunt betalen en als je daarna op je bankrekening kijkt zie je precies hoeveel je nog te besteden hebt voor de rest van de maand.

Echter, T-mobile schrijft als enigste bedrijf pas 3 weken later, rond de 14e af, wanneer mijn geld bijna op is. Het zou zelfs nog fijner zijn als het 3 weken eerder wordt afgeschreven, maar de 14e is voor de meeste mensen echt een superonhandige datum. Zoals velen anderen hoop ik dus dat hier verandering in komt.

Verder geen klachten :-)

Mvg,

Jor
icon

Beste antwoord door Hajar 19 februari 2020, 11:56

Hi @FazilG 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zodra het wordt gewijzigd, ontvang jij hier bericht van. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Zoals in de andere onderwerpen al is aangegeven kan dat niet.
Het heeft ook te maken met de datum wanneer je abo is ingegaan.

Ik heb er geen moeite mee, krijg altijd een mail wat het bedrag is en weet wanneer ze het afschrijven dus moet dat geld gewoon laten staan.
Mocht iemand hier terecht komen via Google. Ik heb het inmiddels zelf opgelost door in de ING app een spaardoel aan te maken genaamd T-Mobile en daar zet ik gewoon elke keer aan het begin van de maand het bedrag op van mijn telefoonrekening. Zodra T-mobilel 3 weken later het bedrag van mijn betaalrekening afschrijft stort ik het bedrag van mijn spaardoel weer terug op mijn betaalrekening. Op de ze manier kun je gewoon de hele maand zien hoeveel geld je nog kan uitgeven.
Tevens nomineer ik mijn eigen antwoord meteen als het officiele antwoord op mijn vraag.
Badge +13
Beste Jorjorjor dat vind ik nou heel goed overdacht want op die manier heb je dus altijd je potje klaar staan!
Ik heb je een hartje gegeven want het is een plusje waard!
Het antwoord van Cristien is hetgeen wat klopt want het is niet mogelijk maar jouw antwoord is een heeel goed alternatief want veel mensen zoeken toch een soort alternatief!
Reputatie 7
Badge +10
Bij de meeste banken kan je tegenwoordig een extra rekening openen.
Waarom dat verstandig is kan je hier lezen.
http://budgetcoachnieuwegein.nl/waarom-meerdere-bankrekeningen-gebruiken/

Graag zou ik de betaaldatum van mijn abonnement willen wijzigen naar de 30e van de maand. Kan dit?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @FazilG 

Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zodra het wordt gewijzigd, ontvang jij hier bericht van. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Graag zou ik mijn betaaldatum van mijn abonnement willen wijzigen naar een andere standaard vaste datum. Graag zie ik een reactie tegemoet. MVG

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Loeka Dantell,

Dat kunnen we zeker voor je regelen! Jouw huidige factuurdatum is de 16e van de maand en voor een nieuwe  datum moeten we een dag hebben die 12 tot 30 dagen later is dan deze datum. Zou je kunnen aangeven wat voor jou het beste schikt, dan gaan we dit zo snel mogelijk aanpassen!

Ik zou graag mijn afschrijfdatum naar de 7e van de maand willen verplaatsen. 

Alvast vriendelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Loeka Dantell 

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb je verzoek doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zodra het wordt gewijzigd, ontvang jij hier bericht van. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil graag mijn betaaldatum wijzingen naar de 1ste van de maand? 

En kunnen jullie die van mijn vrouw ook aanpassen naar de 1ste van de maand?

Haar gebruikersnaam is margreet1991

Alvast super bedankt!

Met vriendelijke groet,

Pim

Reputatie 7
Badge +20

Hi @pimict 

Ik heb je verzoek om je incassodatum te wijzigen doorgezet. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een bericht als het is verwerkt. Ik kan de gebruikersnaam van je vrouw niet vinden dus zij kan ook reageren in dit topic en dan help ik haar graag verder!

Reageer