Beantwoord

Diensten mobiel internet

• 1 juli 2020
  • 5 reacties
  • 1740 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste,

29 juni j.l. kreeg ik een sms van 8877:

Je maakt nu gebruik van Gamebar. Afmelden?SMS stop naar 8877. Voor vragen ga naar http://club.funzone.mobi/nl/content of bel met 09000400430. Info? www.payinfo.nl

Ten eerste heb ik me nooit ergens voor aangemeld of een dienst afgenomen of ook maar iets. En ik heb uiteraard ook niet op de link in de sms geklikt of erop gereageerd. Dus ik ben gelijk op internet gaan zoeken en kwam er toen achter dat je via payinfo inderdaad kan kijken welke diensten je afneemt en welke je wil afmelden etc.

Ik heb gelijk ingelogd en er stond dat er de afgelopen 3 maanden geen transacties zijn gevonden voor telefoonnummer.

Na wat verder zoeken heb ik ontdekt dat je via mytmobile blokkades kan zetten op betaaldiensten etc en heb deze dus ook gelijk alle 3 geblokkeerd want niemand zit hierop te wachten. Zeker niet als je je niet eens aangemeld hebt voor iets maargoed.

Nu zie ik vandaag in mytmobile dat er 5 euro overige kosten worden gemaakt komende factuur aan diensten mobiel internet. Ik gelijk weer inloggen op payinfo en hier staat nog steeds dat er geen transacties zijn gevonden voor dit telefoonnummer.

Ik ga deze 5 euro dus ook zeker niet betalen en ik heb geen idee of ik aan of afgemeld ben voor wat voor dienst dan ook waar ik nooit iets vanaf geweten heb.

Dit is pure diefstal en tegenstrijdig met artikel 24 en wil dit gezeik dus allemaal voor zijn en bij deze vragen (lees eisen) dat dit voor mij opgelost wordt.

Met vriendelijke groet,

René de Laat

icon

Beste antwoord door Folkert 1 juli 2020, 15:33

Beste @Rdl87 

In dit vaste topic lees je wat je hier tegen kunt doen. Ga niet je factuur deels niet betalen maar vul het juiste formulier in om je geld terug te vragen.

Het aanmelden gaat vaak ongemerkt via bepaalde websites. Goed dat je alvast betalen via factuur geblokkeerd hebt voor de toekomst.

Groeten, Folkert

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Rdl87 

In dit vaste topic lees je wat je hier tegen kunt doen. Ga niet je factuur deels niet betalen maar vul het juiste formulier in om je geld terug te vragen.

Het aanmelden gaat vaak ongemerkt via bepaalde websites. Goed dat je alvast betalen via factuur geblokkeerd hebt voor de toekomst.

Groeten, Folkert

Beste Folkert,

Maar als ik volgens payinfo nergens voor aangemeld ben hoe kan ik dan ergens voor moeten betalen?

En hoe weet ik of ik aan of afgemeld ben voor deze frauduleuze dienst?

En even nog iets. Hoe kan zo'n dienst ongevraagd aan mijn telefoonnummer komen zonder dat ik dit ergens heb ingevuld oid?? Lijkt mij een privacy dingetje. Hoort tmobile dit niet te beschermen?

Reputatie 7
Badge +20

@Rdl87 Lees even op website die @Folkert  je gaf. Als je doet wat daar staat kunnen ze 100% geen geld meer in rekening brengen.

Er staat ook uitgelegd hoe dit kan gebeuren, en elke internet gebruiker is uiteraard zelf verantwoordelijk voor hun surfgedrag, TMobile kan daar weinig aan doe. 
Ook KPN enz. Gebruikers overkomt dit soms.

Blokkeer de FTMSC dan kan geen site meer op deze manier geld innen
Bescherm je zelf en let goed op waar je op klikt. Vooral die spelletjes bij Facebook zijn vaak de boosdoeners.

Veel succes!

Reputatie 7
Badge +18

Als je volgens PayInfo niet meer aangemeld bent dan ben je er wel vanaf denk ik. Blokkeer sowieso betalen via factuur dan kan er niks mis gaan.

Zo’n dienst kan ongevraagd aan jouw nummer komen via je smartphone volgens mij. Als je met browsen de pech hebt ergens een louche reclame tegen te komen kan het al gebeurd zijn.

Reageer