Beantwoord

Dubbele betaling terugkrijgen

• 24 november 2017
  • 8 reacties
  • 281 Bekeken

Hallo,

Bij de contractovername van mijn telefoon is dubbel betaald. Het gaat over Contractovername 1.15259046 170830-001985 case17466701/ case 17441218. Ik heb betaalbewijs meegestuurd in de email, maar schijnbaar willen ze 606,67 euro niet terug betalen. Krijg ik een email dat ze het geld niet kunnen terug betalen omdat er anders onbetaalde facturen open staan. Beetje raar want op 7 nov 2017 is er op mijn bankrekening gewoon het maandelijkse bedrag afgeschreven voor het telefoonabonnement. Toch maar weer een bewijs meegestuurd dat die 21 euro afgeschreven is, maar ze kunnen niet aan mijn eisen voldoen.

Gr stan Rongen
icon

Beste antwoord door Jaimy 27 november 2017, 14:39

Hoi Stan,

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat het wat onhandig is als je het geld niet teruggestort krijgt, maar dit bedrag wordt inderdaad verrekend met openstaande facturen. Vreemd dat het dan toch niet helemaal goed lijkt te gaan. Ik heb even met je meegekeken in het systeem en ik zie dat mijn collega aan de lijn op vrijdag met jou gesproken heeft en dit opnieuw heeft doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Het lijkt me handig om even te wachten tot zij dit hebben opgepakt, zodat de communicatie niet door elkaar gaat lopen. Mocht je van hen weer een afwijzend antwoord krijgen, dan kun je hier weer even aan de bel trekken - dan kunnen wij er opnieuw induiken en voor je kijken wat we hiermee kunnen!

We zien jouw berichtje wel verschijnen! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stan,

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat het wat onhandig is als je het geld niet teruggestort krijgt, maar dit bedrag wordt inderdaad verrekend met openstaande facturen. Vreemd dat het dan toch niet helemaal goed lijkt te gaan. Ik heb even met je meegekeken in het systeem en ik zie dat mijn collega aan de lijn op vrijdag met jou gesproken heeft en dit opnieuw heeft doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Het lijkt me handig om even te wachten tot zij dit hebben opgepakt, zodat de communicatie niet door elkaar gaat lopen. Mocht je van hen weer een afwijzend antwoord krijgen, dan kun je hier weer even aan de bel trekken - dan kunnen wij er opnieuw induiken en voor je kijken wat we hiermee kunnen!

We zien jouw berichtje wel verschijnen! 🙂
Nou kijk, ik heb liever die 606,67 terug en betaal liever gewoon 21 euro p.m. niks verrekenen of iets dergelijks. Mijn contract loopt tot 19 september 2018 volgensmij. Tegen die tijd heb ik 252 euro betaald. Dan is 354,76 euro waar ik recht op heb. Misschien wil ik dan wel een andere provider.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi stanrongen,

Begrijpelijk! Het is inmiddels bij onze collega's bekend dat je liever het bedrag terugbetaald wil hebben.

We hopen natuurlijk dat je ons niet verlaat aan het eind van je contractperiode, maar mocht dat toch gebeuren en er staat nog een bedrag open in jouw voordeel dan wordt dit automatisch op je rekening gestort na het beëindigen van je contract. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Zoals onze vriendelijke collega Jaimy aangaf is dit op dit moment in behandeling bij onze collega's. Zodra zij meer informatie hebben of juist informatie nodig hebben zullen ze contact met je opnemen. We zullen het even moeten afwachten!

Heb je in de tussentijd nog andere vragen dan horen we het graag van je!
Wat is de stand van zaken op dit moment? Is inmiddels meer dan 2 weken geleden.
Reputatie 1
"Mijn contract loopt tot 19 september 2018 volgensmij. "
Vrijblijvend advies van mij, niet van een T-Mobile medewerker: Tot die datum fluiten. Raad zelf waarom/waarnaar.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stanrongen,

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en het bleek ingewikkelder dan gedacht. Samen met mijn collega moderator David zijn we er echter achter gekomen wat er aan de hand is.

De dubbele betaling is verrekend met de zakelijke aansluiting, waarvan jouw contract is overgenomen, J. Rongen & Zn. B.V. Hier is een deel van vergoed en een deel teruggestort. Dit is echter gebeurd naar het rekeningnummer van de zakelijke aansluiting, omdat we daar de betaling van het toestel vanuit hen hebben ontvangen. Jouw eigen particuliere contract loopt wel zoals het hoort, er wordt namelijk gewoon een maandelijkse betaling van 21 euro gedaan.

Omdat de dubbele betaling al verrekend is met J. Rongen & Zn. B.V., raden wij je aan om contact op te nemen met de telekombeheerder van het bedrijf. Via hen lopen de financiële zaken en je kunt met hen dus afspreken hoe je dit verder op kunt lossen, zodat jij krijgt waar je nog recht op hebt.

Ik hoop dat alles zo wat duidelijker is. 🙂 Als wij je ergens anders nog bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bij J. Rongen & Zn. B.V hebben ze het nagekeken of het inderdaad met hun verrekend is, maar dat is helaas niet waar. Dus ik heb nog steeds geen 606,67 terug.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stanrongen,

Omdat het om zo'n hoog bedrag gaat, heb ik het tóch nog eens doorgezet naar mijn collega's, zodat zij de hele case nog eens kunnen bekijken. Ik snap namelijk heel goed dat je dit geld niet zomaar kwijt wilt zijn. Zij zullen de case onderzoeken en een terugkoppeling geven.

Hopelijk komt daaruit meer duidelijkheid!

Reageer