Beantwoord

Dubbele factuur na abonnementswijziging

  • 22 juni 2017
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Op 13-4 ben ik overgestapt naar Go-basic van prepaid
Factuur 90129 2432522 gaat over periode 9-4 tm 8-5
Factuur 90129 4651453 gaat over periode 13-4 tm 8-6
Er is een overlappende periode van bijna een maand (op 4 dagen na 9-4 tot 13-4). Deze maand (op de 4 dagen na) is dubbel gefactureerd. Telefonische medewerker beloofde geen overlappende kosten bij directe overstap.
Graag herstel.
icon

Beste antwoord door Muberra 22 juni 2017, 15:11

Hoi Qwarty,

Ik ga je meteen meer uitleg geven! :D

Je bent inderdaad op 13 april overgegaan op een nieuw abonnement. Daar wil ik je meteen mee feliciteren. Ik ga de factuur stap voor stap uitleggen zodat ik je direct kan geruststellen. Je hebt namelijk niks teveel betaald aan ons. Je krijgt altijd op de 9e van de maand jouw nieuwe tegoed en je betaalt altijd één maand vooruit bij ons. Op de factuur van april zie je staan dat je van 9 april t/m 8 mei hebt betaald. Dit komt omdat op het moment dat jouw factuur werd opgemaakt, het nog niet bekend was dat je het abonnement zou veranderen. Als we dan kijken naar de factuur van mei zie je meteen als eerste staan bij "Maandkosten" dat je voor de periode van 13 april t/m 8 mei, voor het oude startabonnement Sim Only '13 + Bellen 150 Sim Only, het teveel betaalde bedrag van de factuur van april terugkrijgt. Er staat namelijk -€4.37 en -€6.12 aangegeven en de minnetjes betekenen dat het bedrag eraf gaat. Daarna zie je staan dat je voor jouw nieuwe abonnement GO Basic - 1GB + Onbeperkt Bellen NL betaalt voor de periode van 13 april t/m 8 mei en van de periode van 9 mei t/m 8 mei. Dus dat is voor de maand april dat jouw nieuwe GO abonnement is ingegaan en meteen voor de nieuwe maand mei. (want je betaalt altijd één maand vooruit). Daarnaast heb je ook de kortingen gekregen waar je recht op hebt bij jouw nieuwe GO Basic abonnement, dat zie je staan bij "Kortingen/overige kosten".

Dus, in het kort: de teveel betaalde kosten van april zijn verrekend op de factuur van mei. Daarbij heb je op de factuur van mei betaald voor de normale abonnementskosten van april en mei, inclusief kortingen. Omdat je voor 2 maanden hebt betaald, lijkt het alsof wij je dubbel hebben gefactureerd. Dus ik begrijp heel goed waar de verwarring door ontstaat. Ik hoop dat ik je heb kunnen geruststellen. Alles is in orde!

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit, laat het dan weten. Ik sta klaar om jouw vragen te beantwoorden! 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Hoi Qwarty,

Ik ga je meteen meer uitleg geven! :D

Je bent inderdaad op 13 april overgegaan op een nieuw abonnement. Daar wil ik je meteen mee feliciteren. Ik ga de factuur stap voor stap uitleggen zodat ik je direct kan geruststellen. Je hebt namelijk niks teveel betaald aan ons. Je krijgt altijd op de 9e van de maand jouw nieuwe tegoed en je betaalt altijd één maand vooruit bij ons. Op de factuur van april zie je staan dat je van 9 april t/m 8 mei hebt betaald. Dit komt omdat op het moment dat jouw factuur werd opgemaakt, het nog niet bekend was dat je het abonnement zou veranderen. Als we dan kijken naar de factuur van mei zie je meteen als eerste staan bij "Maandkosten" dat je voor de periode van 13 april t/m 8 mei, voor het oude startabonnement Sim Only '13 + Bellen 150 Sim Only, het teveel betaalde bedrag van de factuur van april terugkrijgt. Er staat namelijk -€4.37 en -€6.12 aangegeven en de minnetjes betekenen dat het bedrag eraf gaat. Daarna zie je staan dat je voor jouw nieuwe abonnement GO Basic - 1GB + Onbeperkt Bellen NL betaalt voor de periode van 13 april t/m 8 mei en van de periode van 9 mei t/m 8 mei. Dus dat is voor de maand april dat jouw nieuwe GO abonnement is ingegaan en meteen voor de nieuwe maand mei. (want je betaalt altijd één maand vooruit). Daarnaast heb je ook de kortingen gekregen waar je recht op hebt bij jouw nieuwe GO Basic abonnement, dat zie je staan bij "Kortingen/overige kosten".

Dus, in het kort: de teveel betaalde kosten van april zijn verrekend op de factuur van mei. Daarbij heb je op de factuur van mei betaald voor de normale abonnementskosten van april en mei, inclusief kortingen. Omdat je voor 2 maanden hebt betaald, lijkt het alsof wij je dubbel hebben gefactureerd. Dus ik begrijp heel goed waar de verwarring door ontstaat. Ik hoop dat ik je heb kunnen geruststellen. Alles is in orde!

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit, laat het dan weten. Ik sta klaar om jouw vragen te beantwoorden! 🙂

Reageer