Beantwoord

Eerste factuur abonnement

• 8 februari 2017
  • 5 reacties
  • 435 Bekeken

Kocht 24 jan. nieuwe tel. met bundel incl. USA, kosten 76,00 (op advies van T-mobile winkelmedewerkster om korting te zekeren. Na activering kon ik bundel wijzigen met behoud van korting mocht ik toekomstig een bundel nodig hebben incl. USA). Wijzigde na activering op 27 jan. de bundel naar 5 GB onbegrensd EU en NL (dus zonder USA) naar 40,00. Op 7 febr. boeken jullie 76,00 af. Kunnen jullie mij dit uitleggen?
icon

Beste antwoord door Hajar 8 februari 2017, 14:37

Hi Buffalo,

Leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd naar Go. Ik heb gelijk even je factuur erbij gepakt en zie dat jouw factuur al was opgemaakt op het moment dat je jouw bundel had gewijzigd naar 5GB. Je betaalt bij ons altijd één maand vooruit en dus is de bundelwijziging niet meegenomen in je eerste factuur. Dit zal uiteraard gecorrigeerd worden op je volgende factuur.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid! Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Buffalo,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Wat is het verschil tussen je ‘tegoed-datum’ en de startdatum van je abonnement?
Na de start van je abonnement bepalen we een vaste dag in de maand (bijvoorbeeld iedere 5e van de maand) waarop je je nieuwe volledige tegoed ontvangt en we je factuur maken. Dit noemen we de ‘tegoed-datum’. Als je een bundel hebt van 300 minuten en 1GB data, dan ontvang je het nieuwe tegoed altijd op die datum. De ‘tegoed-datum’ en de dag waarop je gebruik bent gaan maken van je abonnement vallen dus meestal niet op dezelfde dag.

Hoe berekent T-Mobile je tegoed vanaf de start van je contract tot aan de eerste tegoed-datum?
Tussen de start van je abonnement en je ‘tegoed-datum’ ontvang je het tegoed naar verhouding. Je betaalt voor deze periode immers ook niet de volledige maandkosten. Op je eerste factuur lijkt het alsof je dubbel betaalt. Alle maandkosten staan dubbel vermeld: één keer voor de periode van de startdatum van je contract tot je eerste 'tegoed-datum' en één keer voor de komende maand.

Je maandkosten betaal je normaal gesproken namelijk altijd vooruit. De periode van de startdatum van je contract tot aan je 'tegoed-datum' moet echter ook gefactureerd worden. Dit gebeurt op de eerste factuur.

Bijvoorbeeld:
Je hebt voor één maand (30 dagen) 300 belminuten en betaalt hier € 18 voor. Tussen de start van je abonnement en de ‘tegoed-datum’ zitten 5 dagen. Je krijgt normaal 300 belminuten voor 30 dagen. 300 belminuten gedeeld door 30 dagen is 10 minuten per dag. Voor 5 dagen ontvang je dus 50 belminuten. Hier betaal je dan € 3 voor. Zie ook de onderstaande berekening en afbeelding voor wat meer verduidelijking!

Hoe werkt het 'tegoed naar verhouding' wanneer ik mijn minuten- of data-bundel verhoog/aanpas? Dit werkt met hetzelfde principe dat hierboven is uitgelegd!

Voorbeeld: Je 'tegoed-datum' is altijd de 5e van de maand is en je besluit op de 20/09 je belbundel te verhogen naar 300 minuten. Er zijn dan nog 15 dagen te gaan voordat je weer je nieuwe volledige tegoed zult ontvangen, dit gebeurt namelijk op 05/10.

Je ontvangt voor de periode van 20/09 tot 05/10 niet de volledige 300 minuten, maar 150 minuten! Het gaat dan immers om de helft van de maand.

Hoe ziet mijn factuur eruit na een wijziging in mijn abonnement?
Alle informatie over de opbouw van je factuur na een wijziging van je abonnement, vind je terug op dit gedeelte van T-Mobile website.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Buffalo,

Leuk dat je jouw abonnement hebt verlengd naar Go. Ik heb gelijk even je factuur erbij gepakt en zie dat jouw factuur al was opgemaakt op het moment dat je jouw bundel had gewijzigd naar 5GB. Je betaalt bij ons altijd één maand vooruit en dus is de bundelwijziging niet meegenomen in je eerste factuur. Dit zal uiteraard gecorrigeerd worden op je volgende factuur.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid! Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 😉
Beste Hajar, heel erg bedankt voor je duidelijk antwoord. Ik heb nog een vraag? Wat is mijn tegoeddatum? De datum, als ik het goed gelezen heb, waarop mijn 120 belminuten maandelijks weer opnieuw ingaan. Bij voorbaat mijn dank.
Hoi Buffalo.

Als medeklant kan ik dat niet voor je nakijken, maar ik kan je wel vertellen waar je jouw bundeldatum zelf kunt vinden.

Als je inlogt op My T-Mobile staat vrijwel bovenaan op het 'dashboard' (het eerste scherm na inloggen) een groot kopje 'Verbruikstatus', daaronder staat een regel met "Bijgewerkt tot: 'datum & tijd'. Nieuwe bundel: 'datum' ". De tweede datum die je daar ziet staan is dan je bundeldatum. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Buffolo,

Graag gedaan hoor! Ik kijk graag met je mee. Ik zie dat Kaassausje jou al een handige tip heeft gegeven om je tegoeddatum te vinden. Jouw tegoeddatum is de 25ste dus iedere 25ste van de maand ontvang jij nieuw tegoed.

Ik wens je een fijn weekend! 🙂

Reageer