Beantwoord

Einde abonnement, geen korting meer

• 21 oktober 2016
  • 11 reacties
  • 222 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 5 reacties
Op mijn factuur vandaag staat een hoger bedrag dan normaal. Reden volgens Tmobile: Uw maandelijkse korting is gestopt, omdat uw abonnement is aangepast. U heeft daardoor op uw vorige factuur te veel korting gekregen, namelijk voor de periode van 18/10/2016 tot en met 01/11/2016. Daarom betaalt u op deze factuur € -7,59 (inclusief BTW) terug.
Op zich zou dat logisch zijn, echter ik ben een aantal weken terug een verlenging van 24mnd aangegaan. Deze loopt toch meteen aansluitend op het oude abonnement..?? Dus vanwaar dan het verhaal dat ik korting terug moet betalen? Of krijg ik dat volgende maan toch weer verrekend met de nieuw ingegane korting??

Vriendelijk groet,
icon

Beste antwoord door Kaassausje 22 oktober 2016, 11:45

Hoi RBr, welkom terug op het klantenforum.

De facturen rondom een verlenging zijn -meestal- wat onduidelijker. Het systeem heeft jou op de vorige factuur waarschijnlijk een hele maand laten betalen, met de bijbehorende korting. (Er vanuitgaande dat jouw verlenging inderdaad is ingegaan.) In veel gevallen betaal je echter te veel, want je neemt geen hele maand af. Dat wordt op de factuur erna weer gecorrigeerd, ook wordt er dan berekend wat je voor je nieuwe abonnement moest betalen (de bedragen kunnen elkaar -grotendeels- opheffen). Mochten er in die periode extra kosten zijn ontstaan, krijg je deze ook achteraf op de factuur te zien. Op deze pagina vind je een speciale E-Learning over een gewijzigde factuur.

Als medeklant kan ik jouw facturen niet inzien, dus je van een sluitend antwoord voorzien is wat lastiger, maar wellicht kom je er met bovenstaande info al uit. Een T-Mobile Moderator kan eventueel specifieker op je factuur(/facturen) ingaan, mocht je dat willen. Zij kunnen ze wel inzien. Doorgaans reageren T-Mobile Moderators binnen 24-48 uur. 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi RBr, welkom terug op het klantenforum.

De facturen rondom een verlenging zijn -meestal- wat onduidelijker. Het systeem heeft jou op de vorige factuur waarschijnlijk een hele maand laten betalen, met de bijbehorende korting. (Er vanuitgaande dat jouw verlenging inderdaad is ingegaan.) In veel gevallen betaal je echter te veel, want je neemt geen hele maand af. Dat wordt op de factuur erna weer gecorrigeerd, ook wordt er dan berekend wat je voor je nieuwe abonnement moest betalen (de bedragen kunnen elkaar -grotendeels- opheffen). Mochten er in die periode extra kosten zijn ontstaan, krijg je deze ook achteraf op de factuur te zien. Op deze pagina vind je een speciale E-Learning over een gewijzigde factuur.

Als medeklant kan ik jouw facturen niet inzien, dus je van een sluitend antwoord voorzien is wat lastiger, maar wellicht kom je er met bovenstaande info al uit. Een T-Mobile Moderator kan eventueel specifieker op je factuur(/facturen) ingaan, mocht je dat willen. Zij kunnen ze wel inzien. Doorgaans reageren T-Mobile Moderators binnen 24-48 uur. 🙂
Bedankt voor je reactie, ik wacht de reactie van een Moderator wel even af.

Even een aanvulling.. Vanuit mijn huidige stelsamen/bij-abo 24mnd kon ik pas verlengen vanaf 01-11.. Mijn huidige abo (dus ook met de korting) staat nog steeds in My T-Mobile (02-11-2014 - 01-11-2016).

We zitten echter pas in oktober.. Dit werkt een beetje verwarrend:
1. betaal ik niet teveel over oktober?
2. welk abo heb ik NU (dus vandaag t/m 02-11 wanneer de verlenging in moet gaan)?
3. en als ik nu mijn 'oude' abo nog heb, dan zou daar toch ook gewoon nog de korting vanaf moeten gaan; de verlenging loopt tenslotte naadloos door...?

(mijn vriendin zit overigens met hetzelfde).

mvG
Reputatie 4
Badge +3
Hoi RBr,

Wat leuk dat we je vriendin en jou langer mogen gaan verwelkomen als klant van T-Mobile. Ter aanvulling van Kaassausje; het is inderdaad zo dat de facturen rondom een wijziging wat anders zijn dan je gewend bent. Heeft de informatie uit de link je al van wat meer duidelijkheid voorzien?

Wat ik zie is het volgende; de factuur van 20/10 betreft de maandkosten van 18/10 - 17/11. De maandkosten betaal je altijd vooraf en je bundel gaat iedere maand op de 18e in. Het systeem kan wat betreft de maandkosten niet anticiperen op een wijziging, bijvoorbeeld een verlenging. Het systeem dat de kortingen 'regelt', herkent wel de einddatum van je huidige abonnement. Op de factuur wordt dus wel een volledige maand in rekening gebracht (terwijl je eigenlijk je huidige abonnement alleen gebruikt van 18/10 tot 01/11). De kortingen worden echter maar gerekend tot de daadwerkelijke einddatum van je contract. Dit kun je herkennen aan de periode die zichtbaar is op je factuur; 18/10 - 01/11. Dit wordt op de volgende factuur allemaal gecorrigeerd, zoals je wellicht ook al hebt gelezen via de link van Kaassausje. Om antwoord te geven op je vraag; na de correctie betaal je dus niet teveel.

Jouw huidige abonnement is een Stel Samen (Sim Only) abonnement, bestaande uit de bundels Bellen 300 en Internet 1000 MB. Dit abonnement loopt tot en met 01/11. Op 02/11 gaat je nieuwe abonnement in. Dit is het Stel Samen en Stel Bij abonnement, bestaande uit het Startabonnement, Internet S (1000 MB) en Bellen Onbeperkt + 120 EU.

Je maakt dus tot en met 01/11 gebruik van de kortingen zoals die gelden bij je huidige abonnement. Vanaf 02/11 maak je gebruik van de kortingen zoals die gelden bij je nieuwe abonnement. Hopelijk zorgt het voor meer achtergrond. Mocht je naar aanleiding van je volgende factuur nog vragen hebben, laat het dan uiteraard weten.
Hallo Mitch,
Dank voor je reactie. Ik wacht de volgende factuur dan even af.

Ik verwacht dan het volgende:

Factuur oktober had moeten zijn:
1A. 18-10 tm 1-11, stel samen met korting (obv ca €19/mnd): 0,5*19= 9,50
1B. 2-11 tm 17-11, stel samen/bij met korting (21,50/mnd): 0,5*21,50=10,75.

2. Factuur november 17-11 tm 17-12: 21,50

Totaal dus 9,50+21,50+10,75=42,25
Echter in oktober heb ik reeds 19+8=27 betaald, dus dan verwacht ik voor november een factuur van ca. €15... (buiten bundel bellen uitgesloten uiteraard). Aanname correct?
Reputatie 7
Badge +20
Hey RBr,

Dit klopt inderdaad! Bij de volgende factuur worden te veel gemaakte kosten, door het mislopen van de korting, weer verrekend. Daardoor wordt deze factuur weer lager dan normaal het geval is. De factuur die daar weer op volgt zal er uit komen te zien zoals het bij je verlenging hoort.

Het is elke keer weer wat verwarrend, maar uiteindelijk komt het altijd in orde! Als je nog vragen hebt naar aanleiding van je volgende factuur, laat het dan weten!
Daar ben ik weer...
volgens mij is mijn nieuwe abo per 02-11 ingegaan. Althans volgens 'mijn abonnement' in mytmobile. In de verbruikstatus zie ik echter:

- eu bellen (nieuwe abo, helft van 120 minuten, want factuurdatum is per de 18e) = 60 min (correct)
- internet 1000mb (kan oude maar ook nieuwe abo zijn) nog 960mb over (lijkt correct)
Maar dan:
- belminuten.... belbundel 300 so (158 minuten) ??? Vanwaar staat dit (nog) niet onbeperkt...?
(De storing is vanaf maandag 23.00 tot nu; mijn nieuwe abo is al vorige week ingegaan)

Graag opheldering...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi RBr,

Het klopt inderdaad dat jouw verlenging op 2/11 is ingegaan. Ik begrijp dat jouw verbruikstatus op My T-Mobile voor wat verwarring kan zorgen. Als je bij jouw verbruikstatus kijkt, zie je twee groene balkjes. Dit staan bij jouw nieuwe bundels van je verlenging. De belbundel 300 minuten staat op zwart en daarachter zie je ook geen balkje meer van het verbruik. Deze bundel is dus niet meer actief. Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn en daarom heb ik ook direct aan mijn collega die gaat over My T-Mobile gaat, gevraagd of dit aangepast kan worden. Ik zie dat jouw oude internetbundel namelijk wel is weggehaald. Dus goed dat je deze feedback stuurt!

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker! 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Nou, factuur is binnen. Ik heb mijn vraagtekens bij 'belminuten buiten de bundel' en de gehanteerde kortingen. Mogelijk kan een Moderator even via PM contact opnemen...? Dan kan ik het aan de hand van persoonlijke gegevens verder uitleggen. Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +20
Hi RBr,

Ik wil je graag meer duidelijkheid geven. Ik heb je factuur erbij gepakt en zal je wel meer uitleg geven. Voor je oude abonnement heb je voor je belbundel tegoed naar verhouding gekregen. Dus niet de volle 300 minuten. Je hebt daardoor dus meer gebeld dan het tegoed dat je hebt ontvangen. Toen je nieuwe abonnement is gegaan op 2/11 ben je gebruik gaan maken van de onbeperkt bellen bundel en je kunnen zelf zien dat je vanaf toen geen kosten meer hebt gemaakt. Je ziet ook op de verschillende regels op je factuur dat je een deel terug krijgt van je abonnement. Bekijk ook deze pagina voor meer uitleg over een factuur na een wijziging.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Hallo Hajar,

Toch vind ik het vreemd:

Factuur oktober (901280021007) : Belminuten (bundel 300 min): 37:55 + 219:02 + 15:41 = 273 minuten. Dit is minder dan 300. Desondanks staan er minuten buiten de bundel.

Factuur november (901282150660) : Belminuten (bundel 300 min vanaf 1-11 onbeperkt): 22:36 + 202:17 + 44:21 = 269 minuten. Desondanks staan er minuten buiten de bundel.

Dus ik bel twee maanden (in totaal 60 minuten) MINDER dan de belbundel van 300 minuten / onbeperkt, echter ik betaal toch €15 voor bellen buiten de bundel. Dat gaat er bij mij, ondanks je uitleg, nog niet helemaal in...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi RBr,

Een kleine toevoeging die uiteindelijk het verschil in de berekeningen en antwoord maakt. De belminuten worden afgerond naar een minimum van 1 minuut. Het totale aantal minuten wat je hierboven dus bij elkaar op telt, is niet inclusief de afgeronde belminuten.

Op beide facturen heb je ook een aantal korte gesprekken gevoerd en deze moet je dus afronden naar de hele minuut. Op deze manier kom je aan de de belminuten buiten je bundel en de gemaakte kosten. Deze afronding is ook opgenomen in de voorwaarden van jouw prijsplan.

Ik hoop dat zo alles duidelijk is? Als je nog vragen hebt, laat het dan weten!

PS: Ik zie dat je nog niet aangemeld bent bij T-Mobile Samen. Dit is een gratis extraatje van ons voor alle klanten. 🙂

Reageer