Beantwoord

Extra (gedeeltelijke) aflossing telefoonkrediet mogelijk?

• 31 december 2017
  • 3 reacties
  • 1721 Bekeken

Via My T-Mobile is er de mogelijkheid om het telefoonkrediet in één keer af te lossen via iDeal. Is het ook mogelijk om gedeeltelijk extra af te lossen zodat het totale maandelijkse bedrag voor aflossing steeds lager kan worden?

Stel, je hebt een financiële meevaller en je wilt bijvoorbeeld 100 euro extra aflossen voor je telefoonkrediet, kan dat?

En zou dit dan leiden tot een afname van een bepaald aantal euro in maandelijkse kosten voor aflossing afhankelijk van het nieuwe restbedrag en de resterende abonnementsduur?
icon

Beste antwoord door Jaimy 2 januari 2018, 13:11

Hoi Terence2,

Allereerst de beste wensen! Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt gehad.

Een heel logische vraag die je stelt, en toevallig heb ik dit al eens eerder voor iemand anders uitgezocht! Het is alleen mogelijk het gehele bedrag via My T-Mobile af te lossen, of gewoon het maandelijkse toestelkrediet te behouden. Misschien is het een idee om "de financiële meevallers" op te sparen zodat je binnenkort het volledige bedrag kunt afbetalen?

Ik hoor het van je als je nog meer vragen hebt, ik help je er graag mee. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Terence2,

Allereerst de beste wensen! Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt gehad.

Een heel logische vraag die je stelt, en toevallig heb ik dit al eens eerder voor iemand anders uitgezocht! Het is alleen mogelijk het gehele bedrag via My T-Mobile af te lossen, of gewoon het maandelijkse toestelkrediet te behouden. Misschien is het een idee om "de financiële meevallers" op te sparen zodat je binnenkort het volledige bedrag kunt afbetalen?

Ik hoor het van je als je nog meer vragen hebt, ik help je er graag mee. 🙂
Hi Jaimy,

Jij uiteraard ook de allerbeste wensen! Ook bedankt voor je antwoord op mijn vraag!

De financiële meevallers opsparen is een optie maar zoveel en vaak krijg je die ook weer niet haha. Ik doel buiten onverwachte financiële meevallers ook een beetje op alle extra centen die personen maandelijks vrij kunnen uitgeven of overhouden uit hun salaris.

Dus bijvoorbeeld ipv geld uitgeven aan een videospel wil ik ook kunnen kiezen om extra geld af te lossen aan m'n telefoon zodat ik mijn maandelijkse vaste lasten kan verlagen. Het is ook fijn om zo snel mogelijk weer van de telefoonkrediet af te zijn, zeker nu telefoonkrediet een BKR-geregistreerde lening is.

Ik denk dat mensen de mogelijkheid geven om meer dan het minimum af te lossen een goede extra service zou zijn! Ik zou het in ieder geval heel prettig en een meerwaarde vinden. Het zou ook voor T-Mobile zelf prettig zijn, aannemend dat T-Mobile graag ziet dat telefoons liever eerder dan later worden afbetaald?

Een idee kan zijn om onder de tab 'Toestelkredieten' een extra knop met een open veld te maken waarin je een willekeurig bedrag (met bijvoorbeeld een minimum van 20 Euro) op ieder gewenst moment via een iDeal betaling extra zou kunnen aflossen en dat direct op je volgende factuur zou kunnen terug zien in een verlaging van de maandelijkse verplichte aflossing.

Ik begrijp dat zo'n optie er niet meteen kan zijn en waarschijnlijk eerst goedgekeurd en ontwikkeld zou moeten worden. Misschien is het wel een idee wat ergens bij mensen in een T-Mobile interne meeting kan worden opgenomen en besproken kan worden?

Vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Terence2,

Ik snap je punt en persoonlijk vind ik het een erg goed idee.

Vanuit T-Mobile zijn we altijd zo transparant mogelijk en daarom zal ik dat ook in dit geval zijn: in de praktijk is het (te) veel werk om dit op korte termijn toe te passen. Echter, als er plannen komen om verbeteringen door te voeren, dan zal ik dit idee zeker aandragen!

Dankjewel voor het zo helder en vriendelijk delen van jouw input!

Hopelijk zie je vaker op de communtiy. 😃

Reageer