Vraag

Extra Kosten

• 5 november 2019
  • 7 reacties
  • 351 Bekeken

• is een Master Poster
  • 12 reacties

Ben in Londen. Belde op 26 oktober naar de klantenservice van het warenhuis John Lewis. Nu worden mij extra kosten van 8,22 Euro in rekening gebracht.

Op de website van John Lewis https://www.johnlewis.com/customer-services/contact-us?dt=returnsAndRefunds-refunds staat:

PHONE

Speak to one of our Partners and have your order number ready, if you have one.

03456 100 344

7 days a week7am - 11pm .

Er wordt nergens gesproken over extra kosten. Kunt u deze extra kosten ongedaan maken?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @beja2 

03456 nummers zijn speciale nummers in England en vallen onder 03 helpline nummers.

Je kunt dit makkelijk op Google teruglezen, helaas kan hier weinig aan gedaan worden omdat die verantwoordelijkheid bij jou ligt om na te gaan wat voor nummer het is.

03 numbers were introduced by Ofcom in 2007, as an alternative to chargeable 08 numbers, to give consumers the confidence about the cost of calls. Dialling 03 numbers cost no more than a national rate call to an 01 or 02 number, and must count towards inclusive minutes on tariffs.21 Nov 2016

Hi Waggas, heb effe gegoogled. Enkele resultaten:

In fact all major network operators are legally required to include calls to 03 numbers in their call bundles.

So in a nutshell 03 numbers are a great way to give your business a professional national presence, without your customers paying over the odds to call you.

About 0345 Numbers

The Consumer Contracts Regulations mean companies are no longer allowed to charge more than the basic rate for post-contract telephone calls. As a consequence, ringing customer service and complaints lines is now often at no incidental cost to the caller.Permitted number types are geographic ratefreephone numbers (when they become free from mobiles later this year), and; mobile telephone numbers. Geographic rate numbers are prefixed 01, 02 and 03, and the cost of dialling them is invariably nothing due to inclusive packages being the norm these days.

Background on 03456 numbers

They are charged at the same rate as other national 03 helplines, which in turn cost the same to call as local 01 and 02 numbers. This means you can call them for free if you have inclusive minutes on your tariff, otherwise you will pay a per-minute rate and an access charge.

Reputatie 6
Badge +4

Ik had het ook wel gelezen mijn excuus.

Maar je hoeft je topic niet zo vaak te bumpen, als je iets wilt toevoegen gelieve je bericht te bewerken.

Waggas, ben onbekend met het fenomeen bumpen, reageerde uitsluitend op jouw reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi  @beja2 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een verouderd Stel Samen & Stel bij abonnement. Het nummer dat je hebt gebeld is een servicenummer en daarbij geldt voor jouw abonnement; Voor Servicenummers betaalt u het beltarief binnen de bundel als u nog bundeltegoed heeft en het beltarief buiten de bundel zodra u uw bundeltegoed verbruikt heeft, plus eventuele kosten van het Servicenummer welke worden bepaald door de aanbieder van de desbetreffende service. Dit kan je ook terugzien op de tarievenlijst van je abonnement. 

Ik wil je vragen om je factuur af te wachten om te zien of de kosten ook op je factuur staan, maar als het om een servicenummer gaat dan worden er extra kosten gerekend. 

Reageer