Vraag

Extra kosten buiten 120 belminuten

• 18 februari 2016
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Goedendag, ik heb 120 belminuten, en volgens mijn factuur heb ik in Januari 120.25 min gebeld, maar er wordt wel 14,21 berekend, omdat er buiten de bundel gebeld zou zijn. Vreemd, want na 120 min. kan er niet meer gebeld worden, omdat het beltegoed op is. Zo worden er elke maand extra kosten in rekening gebracht, die buiten de belbundel zouden vallen. Hoe kan dat?

7 reacties

Hoi jerrye71, welkom op het forum.

Na de 120 minuten kun je nog steeds bellen, alleen betaal je dan de buitenbundelkosten.

Ik ga er vanuit dat je een Stel Bij abonnement hebt, die heeft de volgende voorwaarden voor de belbundel:
Binnen uw belbundel bedraagt het beltarief de gemiddelde prijs per minuut van uw bundel. De belbundels zijn tot 120 minuten ook in Zone 1 landen te gebruiken. Dit geldt voor bellen in Zone 1 en vanuit Nederland bellen naar Zone 1. Op www.t-mobile.nl vindt u welke landen tot Zone 1 behoren. Zonder belbundel, na verbruik van uw belbundel of die 120 minuten in Zone 1 landen, bedraagt het beltarief € 0,23 per minuut. Gesprekken binnen Nederland worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Gesprekken van Nederland naar een Zone 1 land worden per 30 seconden afgerekend met een minimum van een minuut. Gesprekken vanuit een Zone 1 land worden per seconde afgerekend met een minimum van 30 seconden. Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland (exclusief Zone 1 landen) en bellen naar Servicenummers (inclusief Zone 1 landen) gelden andere tarieven en deze worden apart afgerekend. Minuten zijn een maand houdbaar na aankoop.

Kan het zijn dat je vaak oproepen onder een minuut hebt? Dan moet je hiervoor een hele minuut rekenen.

Kan het zijn dat je vaak oproepen onder een minuut hebt? Dan moet je hiervoor een hele minuut rekenen.

Ik vind dat je dat wel op de factuur moet zetten! Dus de daadwerkelijke berekende minuten.
Dit vind ik de klant misleiden!
Dus op de factuur zetten hoeveel minuten je gebeld hebt en hoeveel minuten er berekend worden!
Maar blijkbaar wordt dat geaccepteerd door de OPTA.
Ik vind niet dat je zo met klanten om moet gaan. Zet gewoon op de factuur zoals het is.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sb9a,

Ik kan mij voorstellen dat dit misschien niet helemaal duidelijk is. Op de specificatie van de factuur kun je precies terug zien hoe lang je naar een nummer hebt gebeld, dit wordt namelijk geregistreerd op je simkaart. In de verschillende tarievenlijsten staat aangegeven hoe dit werkt. In jouw geval bij Stel Samen Sim Only staat aangegeven dat gesprekken per seconde worden afgerekend met een minimum van een minuut.

Ik hoop dat het met deze informatie duidelijker voor je is. Wil je het laten weten als je verder ergens nog vragen over hebt? 🙂
Het staat met kleine letters in de voorwaarden, klopt maar toch vind ik dat je dat duidelijk op de factuur moet zetten. Heb je ook nooit geen discussies.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi sb9a,

Uiteraard willen we jou en andere klanten niet misleiden, vandaar dat het ook in de voorwaarden staat en moet staan. Ik kan mij wel indenken dat het mogelijk is dat je het niet direct leest. Ik lees ze zelf ook lang niet altijd (meteen) door. We proberen de factuur zo helder mogelijk te maken. Daarom is er een apart overzicht van het tariefplan en de voorwaarden hiervan. Enerzijds begrijp ik dat het op de factuur ook inzichtelijk zou zijn. Anderzijds staat er zoveel informatie op het tariefplan dat je je kunt afvragen welke informatie daarvan nog meer op de factuur geplaatst zou kunnen worden. De vraag die je dan kunt stellen is in hoeverre de factuur dan nog overzichtelijk is. De factuur is op zichzelf soms al lastig door wijzigingen etc.

Uiteraard luisteren we naar feedback, we zitten er immers voor jou. Ik houd mijn ogen en oren open voor signalen van gelijke aard. Als we nog iets voor je kunnen betekenen dan horen we het graag! 🙂
Er zal uiteraard wel een commerciëel belang bij zijn om zo de factuur te presenteren.
De beltijd in seconden worden afgerond naar boven in minuten, volgens de voorwaarden van de provider, is mij bekend. Ik zou dat gelijk afronden op de factuur. Dus niet in seconden maar gelijk in minuten (afgerond). Doe daar eens onderzoek naar onder de klanten..... Een poll of zo. De hele belminuten op de factuur dat vind ik duidelijk.
Eerlijk gezegd kijk ik nooit tussentijds op de site met login, hoeveel minuten ik nog over heb.. Ik weet niet hoe dat gepresenteerd wordt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sb9a,

Op de factuur worden de minuten en secondes gepresenteerd die je daadwerkelijk gebeld hebt. Dit zijn de precieze gesprekken die geregistreerd worden op je simkaart. Vandaar dat ze niet worden afgerond. Zo kun je op de factuur ook duidelijk terug vinden hoe lang je precies met iemand gesproken hebt. Voor sommige klanten kan dat weer van belang zijn. Wanneer dat afgerond zal worden kan het gebeuren dat het voor sommige klanten niet helemaal duidelijk is wat er precies gebeurd is met hun belminuten. Wel snappen we je punt en ik kan mij ook goed voorstellen dat een afronding ook voor veel duidelijkheid kan zorgen. Zoals Mitch aangaf zijn we blij met je feedback en letten we op de signalen! 🙂

Wanneer je inlogt op My T-Mobile kun je overzichtelijk terugvinden hoeveel belminuten je nog te gebruiken hebt. In de verbruikstatus kun je ook de verschillende gesprekken terugvinden. Voor het gemak is er ook een My T-Mobile App beschikbaar, zo hoef je niet iedere keer opnieuw in te loggen.

Laat je het weten als er verder nog vragen zijn?

Reageer