Beantwoord

Extra kosten buiten bundel bellen

• 19 augustus 2020
  • 15 reacties
  • 393 Bekeken

Mijn nieuwe bundel is op 19 augustus bijgevuld alleen ik heb blijkbaar extra kosten van 18 augustus wat ik heel raar vind ik hoop dat dit probleem opgelost kan Worden 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 augustus 2020, 12:56

Een factuur periode duurt een maand dus vanaf 00:00 gaat je nieuwe periode in, daarvoor is gewoon je vorige factuur periode en de extra kosten die je aan het eind maakt blijven gewoon voor die periode.

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Tiam2006 

Heb je deze gesprekken ook al nagekeken in de recente oproepen van je telefoon of ze er tussen staan of niet?

@wasqqas

ja ze staan er tussen 

Ja dat staat er tussen

Reputatie 7
Badge +19

@Tiam2006 

Dan moeten ze ook wel hebben plaatsgevonden of dat per ongeluk was of door iemand anders weet ik niet, wellicht herinner je zelf nog wat?

Ja maar ik vind het zonde omdat dit onnodig is 

Reputatie 7
Badge +19

@Tiam2006 

Oh je 06 is zichtbaar, beter pas je dat aan omdat dit een openbare community is.

Het gaat om kosten buiten de bundel? Waarom zijn ze dan onnodig?

Nou die €9 waren van gisteren en aangezien vandaag me bundel gevuld is vind ik het zonde 

Reputatie 7
Badge +19

Een factuur periode duurt een maand dus vanaf 00:00 gaat je nieuwe periode in, daarvoor is gewoon je vorige factuur periode en de extra kosten die je aan het eind maakt blijven gewoon voor die periode.

Ik ben 2x gebeld door een voor mij onbekend 06 nummer uit Marokko. Ik heb dat niet beantwoord. Ik krijg daarvoor een rekening van € 13,20 .Hoe kan dat ? Ik heb helemaal niet gebeld of geantwoord.

nummer: 00212618239569

Reputatie 6
Badge +8

Hi @D.Trompert 

Dit heb ik gelijk voor je nagekeken! Het klopt inderdaad dat er extra kosten in rekening zijn gebracht. Wanneer je op de factuur specificaties klikt, zie dat deze kosten zijn gemaakt voor bellen naar het buitenland. Gebeld worden rekenen wij geen kosten voor. De kosten zijn gemaakt op 18-08-2020 om 13.55, kan het zijn dat het telefoon nummer per ongelijk teruggebeld is

Hallo. ik heb een vraagje over extra kosten. ik heb een  abonnement met 120 min bellen naar buitenland. maar elke maand moet ik extra kosten betalen voor die bellen…. ik snap niet warrom. wanner de kosten vallen niet altijd binnen de bundel

Ik denk dat ik al 2 uur heb besteed aan het zoeken naar deze informatie maar heb het niet kunnen vinden op de site: welke nummers vallen buiten mijn belbundel? Ik bedoel dus de nummers die ik terugzie op mijn factuur, zoals 088-nummers, maar ook bijvoorbeeld een 036-nummer. Ik wil een compleet overzicht. Of kan je alleen maar 06-nummers bellen van je belbundel?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @kiniunia909 

Ik zie dat je meer dan 120 minuten hebt gebeld en dus heb je kosten gemaakt buiten je bundel. Je kan je verbruik ten alle tijden in de gaten houden via My T-Mobile zo weet je zeker dat je nog genoeg minuten hebt om te bellen en wanneer je buiten je bundel belt. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

@Belle1966 Je kan met je minuten bellen naar alle mobiele en vaste nummers alleen service nummers vallen buiten je bundel. Als je buiten je bundel belt dan maak je ook extra kosten. Je kan op deze pagina jouw abonnement kiezen en dan zie je precies wat de tarieven zijn en wat er voor jouw abonnement geldig is. 

Ik hoop dat je zo verder komt. 

Dank, ik zie dat nu ook en door de opbouw van de factuur leek het alsof ik moest betalen voor 088-nummers. Via de link kom ik er echter niet achter wat servicenummers zijn en hoe die te herkennen. Bijvoorbeeld een 0900-nummer waarbij gezegd wordt dat “u betaalt de normale gesprekskosten”. Hoe zit dat?

Reputatie 7
Badge +7

0800 zijn gratis (service)nummers. 0900 zijn betaalde nummers, waarvoor vaak een toeslag geldt. 088 zijn bedrijfsnummers, waar je doorgaans lokaal tarief betaald.. 

Reageer