Vraag

extra kosten gespecificeerd op mijn factuur, gebeurt al jaren

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
Beste T-Mobile, Elke jaar ga ik voor 6 maanden naar het buitenland voor prive- en werkzaken. Ik doe mijn mobiel (met T-Mobile SIM erin) uit en stop het in het koffer. In India heb ik 2 mobiel met Indiase SIM kaart erin. Ik kan hiermee in InIndia en over de hele wereld bellen en gebeld worden.
Maar op mijn T-Mobile factuur, maaandelijkse specificatie staat er altijd dat ik op verschillende dagen en tijdstippen naar gebeld of SMS-t zou hebben.
Nu snap ik er niks van. Ik kan op alle manieren bewijzen dat ik niet naar dit nummer gebeld hebt.
Elke maand wordt er enkele euro's van mijn bel tegoed afgesnoept door T-Mobile. Dit is best een kwalijke zaak. En dit gebeurt al jaren.
Dit zal ik tot de bodem uitzoeken en hoop dat T-Mobile eerlijk, gerechtigd is en meewerkt. Ook verzoek ik T-Mobile alle extra afgeschreven bedragen terug te storten.
Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Ramon

11 reacties

Reputatie 2
Extra info van Ramon, vergeten erbij te zetten. Ik heb een Flex15 '07  buiten bundel abonnement, betekent dat ik elke maand als mijn mobiel uit is, (dus helemaal niet gebruikt) mijn vorige bel tegoed met 15,26 euro opgewaardeerd wordt. Mijn nieuw tegoed is nu 426,11 euro. Maar dit bedrag hoort veel hoger te zijn. Dus elke maand worden er een paar euro's van mijn "Nieuw tegoed" afgesnoept.
Reputatie 5
@GOA

Goed dat je dit even met ons deelt. Het zou knap zijn als je simkaart verbinding met het netwerk kan maken wanneer je hem niet in het toestel hebt zitten. Ik heb op de facturen met je meegekeken en ik zie dat er geen kosten voor het gebruik van je simkaart in het buitenland zijn afgeschreven maar echter voor het gebruik van je simkaart binnen nederland. Dit gaat om telefoongesprekken van bijvoorbeeld de laatste factuur 6 tot en met 20 maart. Er is daarom € 3,22 van je tegoed afgegaan. Op de facturen daarvoor gaat het ook om gesprekken binnen Nederland.

Deze gesprekken zijn geregistreerd op het netwerk vanaf jouw simkaart. Je kan de specificaties zelf ook bekijken via My T-Mobile. Laat me weten of het nu duidelijker is. Het heeft verder niets te maken met je verblijf in het buitenland.
Reputatie 2
Hallo Chantal, Dank je wel voor je reactie. Ik ga ervan uit dat je van T-Mobile bent.
Maar wat kan/moet ik nu doen om het bedrag terug te krijgen? Het is nog niet duidelijk!!
Ik wil aangeven dat ik nooit gebeld hebt met 06-. Want dit is het nummer wat op zowat alle facturen voorkomt. Op dit nummer zou er door mij op verschillende tijdstippen gebeld moeten zijn volgens de factuur. Terwijl mijn Nokia Mobile met SIM kaart erin UIT staat.
Heel vreemd.....
Reputatie 2
Hallo Chantal,
Vandaag ga ik een Excel-sheel opzetten met daarin alle T-Mobile facturen van 2010 t/m 2013.
Ik zal specifiek aangeven: Datum, tijd,  gesproken tijd, bedrag/gemaakte kosten, met name naar het spooknummer: 06
Ook zal ik de balans opmaken wat er tot nu toe door T-Mobile te veel is afgeschreven.
Ik hoop dat je daarna zo vriendelijk bent om het uit te zoeken en mij hierover te informeren.
Dank U ,
Gr. Ramon
Reputatie 5
@GOA ik wil graag het één en ander voor je uitzoeken. Ben je onlangs nog in India geweest terwijl je de T-Mobile simkaart bij je had en je hier dus geen gebruik van maakte? Kun je dan een aantal recente voorbeelden noemen van gesprekken die zijn gefactureerd waarvan jij zeker weet dat de simkaart niet actief was én dat jij je in het buitenland bevond? Deze voorbeelden mag je mij via een privébericht sturen. Ik wacht je berichtje even af!
Reputatie 2
Beste Tom, goedemorgen. Fijn dat je het overgenomen hebt van je collega. Volgens mij kwam ze er niet uit en is helemaal NIET klant vriendelijk.
Nou,Tom ik wil je best wat bewijs stukken meesturen om aan te tonen dat alles klopt en eerlijk is. Ik stel voor om over en weer te mailen naar: want het gaat uiteindelijk om prive zaken. Kan ik a.u.b. jou prive mail of een T-Mobile mailadres krijgen?
Wij zijn op 21-09-2013 uit Nederland naar India vertrokken en teruggekomen op 19-03-2014. Al die tijd had ik mijn T-Mobile mobiel uit en SIM kaart eruit gehaald en in mijn laptoptas gestopt. Ik heb tot nu toe ook 2 Indiase SIM en mobiel bij me en communiceer daarmee regelmatig mee naar India, nog steeds.
Volgens mij kun je ook makkelijk in het billing system van T-Mobile al mijn facturen van deze periode (6 maanden) zien. Ik wil ze ook naar je toe mailen, maar dan wil ik graag je prive e-mail hebben. Kortom: in alle facturen staan op verschillende dagen en tijden dat ik naar gebeld of sms-t zou hebben.

Zie als vb.

*privégegevens verwijderd
Reputatie 2
Tom, hierbij info omtrent laatste factuur - Verwijderd vanwege prive info-
Reputatie 5
@GOA bedankt voor je reactie. Ik heb even de privacy gevoelige informatie verwijderd. Ik heb het uitgezocht samen met een collega van onze netwerk afdeling. Er staat een doorschakeling in het toestel actief waardoor mensen die jou bellen worden doorgeschakeld naar het bewuste nummer. Ik wil je adviseren om de doorschakeling uit je toestel te halen door naar ##002# te 'bellen'. Mocht je dit gedaan hebben dan verneem ik dit graag dan check ik of alles weer correct staat.
Reputatie 2
Beste Tom, ik heb zojuist om 08:37 uur de doorschakeling uit mijn toestel gehaald. Gedaan wat je schreven hebt.
Kreeg de melding: doorschakeling is geannuleerd te zien.
Alvast bedankt voor je tijd, moeite en goede service. ps. Laat a.u.b. even weten wat de status is.
Vriendelijke groet, Ramon.
Reputatie 5
@GOA de uitschakeling is er inderdaad uit zie ik! Je zult nu geen gesprekken naar dit nummer meer terugvinden op je factuur vanaf 10 april. Graag gedaan, fijn dat we het samen hebben kunnen oplossen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.
Reputatie 2
Beste Tom, Ja, ik hoop dat het nu helemaal opgelost is. Jammer dat het zo gelopen is, weet helemaal niet hoe die doorschakeling erin gekomen is.
k ben al heel lang klant van T-Mobile. Sinds de tijd van BEN, toen T-Mobile vroeger BEN was.

Maar Tom, je hebt mij heel goed geholpen. "Klant- en resultaat gericht", daar ben ik blij om . Het hoort ook zo ook door elke collega gedaan te worden.
Tom, jij komt er wel, weet van aanpakken, communiceren, goed lezen, meedenken met de klant. Dit geeft jou manier van werken extra toegevoegde waarde en kwaliteit. Het gaat je goed Tom.
ps. De gesprekken naar de onbekende "spooknummer" gebeurde meestal tijdens mijn vertrek naar het buitenland.

Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Ramon Koendjbiharie

Reageer