Beantwoord

Extra kosten na verhogen prijsplan

Reputatie 2
Mijn situatie
Mijn abonnement gaat in iedere 18de van de maand. Op 30 Juni 2014 zat ik met mijn i-smart300 aan de 300 gebelde minuten. Ik dacht, voordat ik weer over mijn bundel heen ga en ik de laatste tijd veel bel, laat ik mijn bundel omhoog gooien. Geen probleem! Naar de i-smart500! Hup in het laatje T-Mobile!
Vervolgens krijg je er belminuten bij, ik dacht dat is fijn geen hoge factuur aan het einde van de maand, want ik krijg er belminuten bij daar betaal ik ook voor (Abonnement van 75 euro). Ze waren alleen vergeten te vertellen dat belminuten per dag worden gerekend :S, doordat ik tussentijds omhoog ging was ik al 167 minuten over mijn i-smart300 heen, pats dat wordt lekker gefactureerd. En aan het einde van de maand hou ik 108 minuten over omdat ik mijn abonnement heb verhoogd naar i-smart500! Ik dacht dat ik met 75 euro ik wel genoeg zou betalen! Niet dus…

Hoe zit dat nou:
300 minuten : 31 is wat je per dag hebt, ik zat dus bij 14 dagen al aan 300 minuten dat betekend 167 minuten eroverheen. Hier krijg je een factuur voor.
500 minuten : 31 is wat je per dag hebt, ik kreeg dus voor 17 dagen 274 minuten hier hield ik er 108 van over dus 166 gebeld.

Conclusie:
Als ik dus gewoon mijn 300 had gehouden en bovenop mijn 300 abonnement 166 minuten zou bellen had ik 50 euro bijbetaald. Dat betekend dus een factuur van 100 euro.
Nu heb ik een factuur van 137 euro, dat betekend dus dat voor die 108 minuten die ik over hield, die ik dus niet meer nodig heb omdat ik mijn abonnement niet voor niets verhoog 37 euro betaal.

Is dat niet krom :S, wat een slechte voorlichting T-MOBILE!!!
icon

Beste antwoord door Razza 24 juli 2014, 16:32

@laurabob

Allereerst welkom op het forum!

Dat klopt inderdaad. Doordat jij tijdens je bundelmaand je belminuten hebt verhoogd zijn er kosten in rekening gebracht omdat je eigenlijk recht had op minder belminuten voor die periode.

Op onze website is er een pagina waarin je de volledige uitleg vindt hierover.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie. 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@laurabob

Allereerst welkom op het forum!

Dat klopt inderdaad. Doordat jij tijdens je bundelmaand je belminuten hebt verhoogd zijn er kosten in rekening gebracht omdat je eigenlijk recht had op minder belminuten voor die periode.

Op onze website is er een pagina waarin je de volledige uitleg vindt hierover.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie. 🙂
Reputatie 2
Razza kwam met een goede oplossing! Ik ben blij!
Reputatie 2
Beste razza,

Wanneer word de 37 euro gecrediteerd?
Reputatie 2
Mijn privébericht van jou is ook weggehaald? :?
Reputatie 2
whaaaa ik kijk verkeerd hihi
Reputatie 4
@ laurabob

Mijn collega Issam had je reactie nog niet gelezen, vandaar dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik heb dit daarom bij deze voor je opgepakt en ik heb de credit van €37 aangemaakt. Dit wordt in mindering gebracht op je eerstvolgende factuurbedrag, ik zie namelijk dat de factuur van juli al is geïncasseerd.

Mocht je in de toekomst nog vragen of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden! 😉
Reputatie 2
Dan heb ik nog een vraag, gister had ik nog 450 minuten en nu nog maar 46??

Hoe kan dit? Ik heb namelijk niet gister 400 minuten aan de telefoon gehangen?

Wel heb ik gister t mobile gebeld met het bovenstaande commentaar. Ik vroeg daarbij hoeveel minuten ik zou overhouden met terug gaan naar i300 de contactpersoon van tmobile werd geïrriteerd en heeft toen mijn abonnement terug gezet en de hoorn erop gegooid

Ik heb dus weer terug gebeld gister om te zeggen dat ik gewoon i500 wilde behouden en dus ook mijn 450 ipv 75 die ik met i300 zou krijgen.

Was terug gezet, maar nu nu nog maar 47 over van de 450 een dag later.

Dus wat gaat er niet goed!!! Pffff
Reputatie 1
Hoi laurabob,

Doordat je prijsplan recentelijk is gewijzigd kan het zijn dat de belstatus wat van slag is. Ik zie op My T-Mobile dat je op dit moment 405 belminuten over hebt in je bundel en dat lijkt me nu te kloppen 🙂

Reageer