Beantwoord

Extra verbruikkosten factuur


Kan iemand mij uitleg geven waarom er op mijn laatste factuur een extra verbruik aan belminuten (4:20 min) staat aangegeven terwijl alle belminuten bij elkaar opgeteld (op de specificatie) rond de 117 minuten is, en dan zitten daar zelfs nog gratis belminuten van samen bellen bij die er nog afgetrokken dienen te worden.

Het gaat maar om een paar euro extra op de factuur, echter ben ik gewoon nieuwsgierig waar de rekenfout zit?
icon

Beste antwoord door David 14 september 2017, 16:52

Hoi Helder81,

Ondanks dat het slechts een klein bedrag is, wil je natuurlijk wel even weten hoé het dan komt, logisch!

Als je het puur op seconden bij elkaar telt, dan snap ik dat je op een ander totaal komt. Het is echter zo dat de gesprekken afgerond worden naar een minimum van een minuut. Als je dus een aantal korte gesprekken voert, dan telt dit alsnog op tot een aantal minuten op jouw factuur. Dit is ook opgenomen in de voorwaarden van jouw prijslijst. Het is dus geen rekenfout, maar dan weet je nu in ieder geval waar het wel vandaan komt!

Als je hier nog verdere vragen over hebt, dan horen we het graag!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Helder81,

Ondanks dat het slechts een klein bedrag is, wil je natuurlijk wel even weten hoé het dan komt, logisch!

Als je het puur op seconden bij elkaar telt, dan snap ik dat je op een ander totaal komt. Het is echter zo dat de gesprekken afgerond worden naar een minimum van een minuut. Als je dus een aantal korte gesprekken voert, dan telt dit alsnog op tot een aantal minuten op jouw factuur. Dit is ook opgenomen in de voorwaarden van jouw prijslijst. Het is dus geen rekenfout, maar dan weet je nu in ieder geval waar het wel vandaan komt!

Als je hier nog verdere vragen over hebt, dan horen we het graag!
Dag David, dat is wel verwarrend. Als ik een belspecificatie ontvang waar dan feitelijk gezien niet de juiste cijfers op staan. En dan achteraf toch extra moet bij betalen.

Om die reden heb ik m'n belbundel maar weer omhoog bijgesteld naar onbeperkt bellen. Echter na het bijstellen is nu de beloofde korting verdwenen die bij de keuzebundel stond aangegeven, namelijk 7,99 tot en met einde contract. Ik zou 5,99 meer gaan betalen ten opzichte van m'n oude status 120 minuten bellen. Ik betaal nu dus gewoon volle mep (10 euro), en de korting is nergens te bekennen, hoe kan dat?
Reputatie 6
Badge +17
Hi Helder91,

Als je de voorwaarden leest dan zie je dat we aangeven dat gesprekken afgerond worden naar een minimum van een minuut. Wat betreft je tweede vraag; Ik zie dat de extra korting van €2 niet is toegevoegd. Ik heb daarom de korting gecorrigeerd en de €2 korting toegevoegd.

Hopelijk is hiermee alles naar wens! 😉

Reageer