Beantwoord

Extreem hoge extra kosten terwijl ik nog belminuten heb

• 2 januari 2017
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Mijn vraag is omtrent mijn abbonement.
Ik heb twee maanden geleden een nieuw abbonement afgesloten. Hierin heb ik 300 belminuten en 2 gb aan data.
Ook al is het allemaal nog lang niet op deze maand, ik heb al 11 euro aan 'overige kosten' gemaakt. deze bestaan grappig genoeg uit het bellen van mobiele telefoonnummers, terwijl ik zelf nog meer dan 100 belminuten over heb. Echter deze nummers worden of 'vaste nummers' of aangeduidt als 'overige mobiele telefoonnummers'. Totaal onduidelijk waarom en hoezo. Daarnaast staan verschillende keren telefoonnummers in deze 'overige mobiele telefoonnummers' en moet ik er dus apart voor betalen, en tegelijkertijd OOK nog in mijn gewoon recentelijk verbruik.. echt exact dezelfde mobiele telefoonnummers maar op andere moment gebeld, en de ene keer moet ik er wel los voor betalen en de andere keer valt het wel gewoon in mijn abbonement..

Ik had vorige maand precies hetzelfde en toen opeens een telefoonrekening van meer dan 50 euro, en nu zit ik na een paar dagen, en dus mijn eigen abbonement nog niet op te hebben gebeld of gebruikt qua internet of smsen, al op de 35 euro!! Ik vind het echt compleet belachelijk.

Graag zsm antwoord. ben erg benieuwd naar de verklaring.
icon

Beste antwoord door David 3 januari 2017, 09:55

Hey Leonore.5.f.v.n.,

Een heel terechte vraag inderdaad, snap best dat dat verwarrend kan zijn!

Het komt door een combinatie van het verbruiken van je belminuten en het wijzigen van je bundel. Als je de factuur van 20 december erbij pakt, dan zie je dat je eerst jouw belbundel hebt opgebeld. Tijdens een gesprek op 9 december heb je de 150 belminuten verbruikt en daarna ben je buiten jouw bundel gaan bellen. Houd er overigens ook rekening mee dat telefoongesprekken worden afgerond naar een minimum van 1 minuut. Ik zie dat je regelmatig gesprekken van enkele seconden voert, dit is dus ook 1 minuut die verrekend wordt.

De kosten die je in deze maand hebt gemaakt voor het bellen buiten je bundel, komt door de wijziging van je bundel op 27 december. Hierdoor ontving je over de periode ervoor een gedeelte van jouw belbundel en niet de volledige bundel. Hierdoor ben je even buiten jouw bundel gegaan en daarna niet meer, door de verhoging naar 300 belminuten. Vanaf deze maand ontvang je gewoon de volle 300 belminuten en niet meer naar verhouding van de maand. Overigens vind je op deze pagina nog een uitgebreide uitleg over jouw factuur na een tussentijdse wijziging.

Ik zie trouwens dat je nog niet bent aangemeld bij T-Mobile Samen. Hiermee kun je een groep van maximaal 6 T-Mobileklanten maken, waarmee je dan onderling gratis kunt bellen. Als je daarnaast ook nog een tweede abonnee toevoegt, kun je ook nog maandelijks een extraatje kiezen. :)

Lees op je gemak even alle informatie door en als er dan nog onduidelijkheden zijn, dan horen we graag van je waar je nog meer helderheid over zou willen!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Leonore.5.f.v.n.,

Een heel terechte vraag inderdaad, snap best dat dat verwarrend kan zijn!

Het komt door een combinatie van het verbruiken van je belminuten en het wijzigen van je bundel. Als je de factuur van 20 december erbij pakt, dan zie je dat je eerst jouw belbundel hebt opgebeld. Tijdens een gesprek op 9 december heb je de 150 belminuten verbruikt en daarna ben je buiten jouw bundel gaan bellen. Houd er overigens ook rekening mee dat telefoongesprekken worden afgerond naar een minimum van 1 minuut. Ik zie dat je regelmatig gesprekken van enkele seconden voert, dit is dus ook 1 minuut die verrekend wordt.

De kosten die je in deze maand hebt gemaakt voor het bellen buiten je bundel, komt door de wijziging van je bundel op 27 december. Hierdoor ontving je over de periode ervoor een gedeelte van jouw belbundel en niet de volledige bundel. Hierdoor ben je even buiten jouw bundel gegaan en daarna niet meer, door de verhoging naar 300 belminuten. Vanaf deze maand ontvang je gewoon de volle 300 belminuten en niet meer naar verhouding van de maand. Overigens vind je op deze pagina nog een uitgebreide uitleg over jouw factuur na een tussentijdse wijziging.

Ik zie trouwens dat je nog niet bent aangemeld bij T-Mobile Samen. Hiermee kun je een groep van maximaal 6 T-Mobileklanten maken, waarmee je dan onderling gratis kunt bellen. Als je daarnaast ook nog een tweede abonnee toevoegt, kun je ook nog maandelijks een extraatje kiezen. :)

Lees op je gemak even alle informatie door en als er dan nog onduidelijkheden zijn, dan horen we graag van je waar je nog meer helderheid over zou willen!
Ok dat snap ik maar dit verklaart niet waarom ik extra kosten maakte zodra ik die 300 minuten had opgehoogt. Ik had al ver voor de 50 euro rekening mijn 300 minuten ingeschakeld en nu ook sinds de nieuwe maand betaal ik voor nummers die beide in mijn lijst van overig en normaal staan, met gesprekken op verschillende dagen! Dat is niet ok. Dit is pure misleiding, nergens werd dit vermeld of mij hiervan enige waarschuwing gedaan. Ik ga echt niet 11€ betalen als ik gewoon nog zoveel belminuten over heb!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Leonore,

Heb je enig idee wanneer je de belbundel verhoogd hebt, naar jouw idee? Ik zie namelijk alleen terug dat je op 20 december de factuur hebt ontvangen en op 27 december jouw belbundel hebt verhoogd van 150 naar 300 minuten. Dit was dus nadat de factuur opgesteld was, dit is overigens ook te zien op die factuur. Op jouw volgende factuur zullen er namelijk 2 regels staan van de belbundels, omdat je tot 27 december de 150 minuten betaalt en de dagen erna die van 300 minuten.

Zoals ik al aangaf gaan jouw gesprekken op dit moment weer gewoon van jouw belbundel af, maar hiervoor zijn er toch echt overige kosten gemaakt door de wijziging van de belbundel en het bellen buiten de bundel. Iets anders kan ik er niet voor je van maken in dit geval.

Mochten er naar aanleiding van jouw nieuwe factuur straks nog vragen zijn, laat dat dan gerust weten!

Reageer