Beantwoord

Facturen met verschillende bedragen gaan van 2 rekeningen af

  • 20 juni 2017
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden een nieuw abonnement bij t-mobile Ik heb de telefoon contant betaald en heb een abonnement van nog geen €20 erbij afgesloten.
Ik heb hierbij ook gelijk mijn nieuwe rekeningnummer doorgegeven waar de factuur per automatische incasso vanaf gehaald mag worden.
Nu ontdek ik dat de afgelopen 2 maanden er 2 hoge bedragen
(2× rond de €40) van mijn oude rekening zijn afgeschreven door t-mobile.
In de t-mobile app kan ik deze bedragen, deze fakturen nergens terugvinden.

Ik heb de twee hoge bedragen terug geboekt via internet bankieren aangezien ik hier geen informatie over kan vinden.
Ik loop al een half uur te zoeken naar een of ander telefoonnummer wat ik kan bellen voor meer informatie. Ironisch genoeg werd ik middels een menu steeds verder door gestuurd en kreeg vervolgens een lijn die dood was en helemaal stil.
De ironie van telefonisch een telefoonmaatschappij te pakken krijgen...jammer . Ik had gehoopt op een iets makkelijker een betere klantvriendelijke manier van contact opnemen dan op deze manier.
Dit is de eerste keer dat ik op een soortgelijk forum ben en ik heb ook geen idee of deze informatie überhaupt bij t-mobile of wie dan ook uitkomt.
We zullen zien... Ik wacht het even af.
icon

Beste antwoord door David 21 juni 2017, 10:53

Hey Smartcooky,

Goed dat je dit even bij ons navraagt! Het kan inderdaad vrij druk zijn aan de lijn, er was ook een storing met T-Mobile Thuis, dit kan nog wel eens voor de nodige drukte zorgen! We helpen je hier op het forum graag verder met jouw vragen. 🙂

In ons systeem zie ik dat je inderdaad een heel nieuw abonnement hebt afgesloten van T-Mobile Go. Het nummer van dit abonnement eindigt op -380 en loopt nog tot 1 mei 2019. De kosten die jij aangeeft kloppen hier ook bij inderdaad. Ik zie echter dat je ook nog een tweede abonnement hebt lopen, namelijk een Basis Sim met een nummer dat eindigt op -221 (eindigt op 20 april 2018). Het rekeningnummer dat gekoppeld is aan het tweede abonnement eindigt op -0516, terwijl dit bij het Go abonnement een rekeningnummer is dat eindigt op -6041. Deze aansluiting wordt ook nog actief gebruikt, dus ik ga er in dit geval vanuit dat je van dit abonnement op de hoogte bent, klopt dat ook?

Ik zie inderdaad dat er voor het Basis Sim abonnement hogere kosten dan normaal zijn gemaakt. Er worden wekelijks kosten gemaakt voor mobiele betalingen, oftewel FTMSC-diensten. Dit gaat om €7,50 per week, dus dat loopt dan snel op. Het kan natuurlijk dat dit een bewust afgesloten abonnement is, maar we zien ook regelmatig dat dit onbedoeld of onbewust gebeurt. Als dat het geval is, dan vind je in dit topic de stappen die je kunt ondernemen om dit te blokkeren en te laten onderzoeken of je nog recht hebt op een terugstorting van de gemaakte kosten. Zorg er dan voor dat je in ieder geval direct de dienst blokkeert, zodat de kosten in ieder geval al stopgezet worden.

Ik hoop dat mijn uitleg zo helemaal duidelijk is? Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hey Smartcooky,

Goed dat je dit even bij ons navraagt! Het kan inderdaad vrij druk zijn aan de lijn, er was ook een storing met T-Mobile Thuis, dit kan nog wel eens voor de nodige drukte zorgen! We helpen je hier op het forum graag verder met jouw vragen. 🙂

In ons systeem zie ik dat je inderdaad een heel nieuw abonnement hebt afgesloten van T-Mobile Go. Het nummer van dit abonnement eindigt op -380 en loopt nog tot 1 mei 2019. De kosten die jij aangeeft kloppen hier ook bij inderdaad. Ik zie echter dat je ook nog een tweede abonnement hebt lopen, namelijk een Basis Sim met een nummer dat eindigt op -221 (eindigt op 20 april 2018). Het rekeningnummer dat gekoppeld is aan het tweede abonnement eindigt op -0516, terwijl dit bij het Go abonnement een rekeningnummer is dat eindigt op -6041. Deze aansluiting wordt ook nog actief gebruikt, dus ik ga er in dit geval vanuit dat je van dit abonnement op de hoogte bent, klopt dat ook?

Ik zie inderdaad dat er voor het Basis Sim abonnement hogere kosten dan normaal zijn gemaakt. Er worden wekelijks kosten gemaakt voor mobiele betalingen, oftewel FTMSC-diensten. Dit gaat om €7,50 per week, dus dat loopt dan snel op. Het kan natuurlijk dat dit een bewust afgesloten abonnement is, maar we zien ook regelmatig dat dit onbedoeld of onbewust gebeurt. Als dat het geval is, dan vind je in dit topic de stappen die je kunt ondernemen om dit te blokkeren en te laten onderzoeken of je nog recht hebt op een terugstorting van de gemaakte kosten. Zorg er dan voor dat je in ieder geval direct de dienst blokkeert, zodat de kosten in ieder geval al stopgezet worden.

Ik hoop dat mijn uitleg zo helemaal duidelijk is? Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer