Beantwoord

Factuur.

• 15 december 2018
  • 19 reacties
  • 633 Bekeken

Mijn abonnement staat op € 7,61 per maand. Waarom is er op 13 december een automatische incasso plaats gevonden met het bedrag van 15,22 euro??
Ik heb een terugboeking gevraagd. Het bedrag wat jullie van mijn rekening hebben afgeschreven is niet juist.
icon

Beste antwoord door Jaimy 19 december 2018, 09:48

Hoi Mirna99,

Ik ga mijn best doen om het dit keer wel zo goed mogelijk uit te leggen! Ik zal dus proberen het zo kort en duidelijk mogelijk te vertellen. :)

Facturen worden altijd een maand vooruit berekend.De laatste factuur is dus opgemaakt voor de periode 2-12-2018 t/m 01-01-2019. Dat betekent dat wijzigingen die je doorvoert in deze periode, pas verrekend worden in de factuur erna. Ik zie bijvoorbeeld dat je jouw bundel op 11-12-2018 hebt gewijzigd/verwijderd, waardoor vanaf toen het maandbedrag omlaag is gegaan. Dit zal dus op de volgende factuur netjes verrekend worden, zodat je het maandbedrag vanaf 11-12-2018 betaald in plaats van de volledige maand met de eerdere, hogere kosten.

Is het zo wat duidelijker hoe het met de facturen werkt? Laat het mij gerust weten als er toch nog iets onuidelijk is, want dan ben ik er voor je om het uit te leggen!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hoi @Mirna99

Heb je alvast gekeken naar je laatste factuur? Het kan namelijk heel goed voorkomen dat er wél kosten zijn gemaakt binnen jouw abonnement die verrekend moeten worden. Je kunt deze facturen in jouw My T-Mobile account terug vinden, met een passende specificatie waar de kosten vandaan komen.

Staan er bij jou op het voorblad dingen welke je niet goed kunt plaatsen?
Nee, niks.
Alleen het totaal bedrag.
Reputatie 4
Badge +1
Heb je de factuur ook gedownload en geopend op je computer of in de T-Mobile app?

Er staat namelijk in dat document exact waar je kosten vandaan komen. Dit is bij alle kosten beschreven. Na de eerste pagina krijg je vervolgens een specificatie van alle uitgaande gesprekken, SMSjes, betaalde diensten en het verbruik van je internet. Als een rekening hoger uitvalt dan normaal, dan zijn daar een aantal mogelijkheden.

• Je hebt naar nummers buiten je bundel gebeld.
  • Je hebt diensten via derde partijen (premium diensten) afgenomen.
  • Je hebt een aanvuller aangeschaft waardoor de maandkosten hoger zijn.
  • Je hebt een bundel gewijzigd.
Dit wil niet zeggen dat al deze punten voor jou gelden, maar de factuur wordt opgemaakt op basis van het gebruik van je abonnement, en dit wordt bepaald op basis van de gegevens welke vanaf de SIM-kaart geregistreerd worden. Als jij inderdaad die kosten hebt gemaakt door bijvoorbeeld buiten de bundel naar service nummers te bellen, dan zal dat wel betaald moeten worden.

Controleer nogmaals even de factuur door hem even te downloaden en te openen. Anders zou je even moeten wachten op een moderator welke jou kan helpen. Zij kunnen namelijk jouw gegevens inzien.
Nee, 100% zekerheid dat niks buiten de bundel is.
@Aelonius je kan anders zelf in mijnaccount kijken. De factuur en abonnement matchen niet.
Graag wil ik de nieuwe factuur z.s.m ontvangen met dan wel juiste totaalbedrag er op. Ik ben telefonisch bereikbaar, dus je kan me ook bellen.
Reputatie 4
Badge +1
Nee, 100% zekerheid dat niks buiten de bundel is.
@Aelonius je kan anders zelf in mijnaccount kijken. De factuur en abonnement matchen niet.
Graag wil ik de nieuwe factuur z.s.m ontvangen met dan wel juiste totaalbedrag er op. Ik ben telefonisch bereikbaar, dus je kan me ook bellen.

Ik ben enkel een klant van T-Mobile en zal dus ook niet kunnen kijken in je account. In dat geval zou ik even wachten op een moderator welke wél jouw gegevens kan inzien, en met je mee kan kijken.
Moet ik zelf contact opnemen of kan er een bericht bij hun worden achter gelaten dat zij mij bellen?
Laat maar @Aelonius , ik bel op maandag zelf wel.
Ik snap uberhaupt niet wat het nut is van deze community. Waarom heeft t-mobile niet gewoon normaal een klantenservice dat per mail en telefoon bereikbaar is. En de contactgegevens duidelijk op 1 pagina binnen 1 klik zichtbaar zijn?

Gelukkig stap ik over een maand over naar een andere provider...
Reputatie 4
Badge +1
In eerste instantie zal een T-Mobile moderator zelf contact met je opnemen. Dit gebeurt op volgorde van binnenkomst op het forum, maar meestal zijn ze er snel bij. Als je toch iemand telefonisch wilt spreken dan zou je maandag tot vrijdag vanaf 08:00 tot 20:00 kunnen bellen, en op zaterdag van 09:00 tot 17:30. Op zondag kan er niet met de klantenservice worden gebeld.

Je staat natuurlijk vrij om te doen en laten wat je zelf wilt. Het is echter weekend en een reactie van T-Mobile medewerkers kan dus met enige vertraging plaatsvinden. Mocht je toch willen dat een moderator jou verder helpt, dan zal je heel even geduld moeten hebben.
Reputatie 3
Badge +4
Aan het bedrag te zien is het abonnement voor twee maanden. Is er misschien een eerdere incasso mislukt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mirna99,

Ik zie dat je gister bent geholpen door een collega en dat je meer uitleg hebt gekregen over je factuur. Hopelijk is hiermee alles naar wens!
@Hajar ,
Niks is naar wens verlopen.
Kan je mij alsjeblieft helpen? Ik had het gevoel dat de medewerker aan de telefoon het niet helemaal wist of het gesprek kort wou houden. In ieder geval, ik ben nog niet geholpen.
Kan je alstjeblieft in mijn account naar 2 dingen kijken:
1. Het bedrag van de laatste factuur.
2. Mijn maandelijkse abonnementskosten.
Waarop het bedrag nu staat.

Kan je mij alstjeblieft uitleggen waarom die 2 bedragen niet hetzelfde zijn. En waarom er meer geld van mij is genomen dan wat er op mijn account als abonnementskosten staan?

Graag ontvang ik een reactie per mail of telefonisch terug, in plaats van op dit rare platform.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi @Mirna99,

Als je de huidige kosten voor je abonnement (zonder aanvullende kosten) wilt bekijken, dan kan je dit via jouw My T-Mobile account doen, door op " Mijn Abonnement " te klikken. De prijs die je daar ziet is je normale abonnementsprijs, zonder aanvullende kosten van activiteiten buiten je bundel. Mocht je naar service nummers bellen, buitenland bellen of aanvullers kopen, dan zal je deze extra kosten per maand kunnen zien op je factuur. Als de factuur nog niet binnen is voor deze maand, dan kan je de actuele kosten via jouw verbruikstatus bekijken.

Ik weet dat ik je zo misschien niet volledig kan helpen en misschien had je dit zelf al gevonden, maar misschien geeft het jou een richting waarmee je, terwijl je wacht, alvast meer informatie kan vinden. In de tussen tijd zal je toch heel even moeten wachten tot de TM Moderators dit verder met jou kunnen oppakken.

Ik weet zeker dat het goed gaat komen!
@Aelonius
Wil je alstjeblieft kappen om hierop steeds een antwoord op te plaatsen. Ik krijg hier steeds een bericht van.
Ik snap uberhaupt niet waarom je in de eerste instantie reageerde op mijn bericht.
Ben jij bevoegd om in mijn account te kijken? Nee.
Wil ik een antwoord van jou? Nee.

Jij geeft alleen basis informatie die op de website zelf ook te vinden is. Ik ben niet achterlijk.
Jouw nutteloze informatie maakt het wachten alleen maar erger.
Reageer alstjeblieft gewoon maar niet!
@Hajar
Kan er iemand van T-mobile contact met mij opnemen?
Graag per mail of telefoon, en niet op dit forum.
Reputatie 7
Badge +5
Alle begrip voor jouw probleem, waarop de ondersteuning vanuit de helpdesk niet de juiste bleek te zijn. Dat is erg vervelend en ik hoop dat webcare je snel verder kan helpen om te bekijken wat hier aan de hand is.

De hulp die Aelonius biedt is goedbedoeld. Als medeklant probeert hij, net als anderen, klanten verder te helpen. Daar is dit openbare 'klant-helpt-klant' forum ook voor bedoeld. Dit doet iedere user, zoals Aelonius, vrijwillig en om anderen op weg te helpen met hun kennis en kunde. Het is dus niet nodig om bot te reageren op iemand die probeert je tussentijds en in vrije tijd te helpen, totdat een webcaremedewerker je verder kan helpen. In vele gevallen bieden medeklanten voldoende handvatten om de informatie te krijgen die een topicstarter nodig heeft. Webcare kijkt mee en kunnen zij verdere ondersteuning bieden waar nodig. Zij kunnen wel in klantgegevens meekijken.

Notificaties op berichten kun je overigens uitzetten in de instellingen van jouw forumaccount.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mirna99,

Ik ga mijn best doen om het dit keer wel zo goed mogelijk uit te leggen! Ik zal dus proberen het zo kort en duidelijk mogelijk te vertellen. :)

Facturen worden altijd een maand vooruit berekend.De laatste factuur is dus opgemaakt voor de periode 2-12-2018 t/m 01-01-2019. Dat betekent dat wijzigingen die je doorvoert in deze periode, pas verrekend worden in de factuur erna. Ik zie bijvoorbeeld dat je jouw bundel op 11-12-2018 hebt gewijzigd/verwijderd, waardoor vanaf toen het maandbedrag omlaag is gegaan. Dit zal dus op de volgende factuur netjes verrekend worden, zodat je het maandbedrag vanaf 11-12-2018 betaald in plaats van de volledige maand met de eerdere, hogere kosten.

Is het zo wat duidelijker hoe het met de facturen werkt? Laat het mij gerust weten als er toch nog iets onuidelijk is, want dan ben ik er voor je om het uit te leggen!
@TAVL
Waarom is T-mobile zo moeilijk bereikbaar??
Ik wil niet geholpen worden door een andere klant. Dat slaat nergens op, de informatie die andere klanten hebben kan ik zelf ook wel vinden op de website.
Vooral als 2x dezelfde nutteloze informatie aan mij wordt verteld. Vreselijk irritant.
Wat dachten jullie van jullie klantenservice meer toegankelijk maken?
Gelukkig is het bij andere providers een stuk beter geregeld.
@Jaimy
Bedankt voor je bericht.
Eindelijk concreet juist antwoord.
Alleen jammer dat het antwoord toch op deze forum is geplaatst. Het is echt een stuk persoonlijker en fijner als jullie de klant opbellen of tenminste persoonlijk per mail aanspreken.

Ik begrijp dat ik helaas te laat was met wijzigen voor de huidige factuur.
Op 10 januari stap ik over naar een andere provider. Wordt er op 1 januari dan een nieuw factuur aangemaakt tot 10 januari? Voor maar 10 dagen het gewijzigde bedrag?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Mirna99,

Ah excuus, ik had erover heen gelezen dat je niet op dit forum antwoord wilde! Sorry daarvoor. Nu is het zo dat als we vragen binnenkrijgen via deze Community, we ook hier reageren. Wil je één op één contact, dan kun je contact opnemen via de telefonische klantenservice of via chat of Messenger. Vanuit het Community-team kan ik namelijk niet bellen of mailen. Ik hoop dat dat wat meer verklaart waarom ik je vraag hier beantwoordde. Natuurlijk kan ik wel privéberichtjes sturen. Mocht je nog meer willen vragen hierna en dat niet openbaar willen doen, dan mag je mij ook even een privéberictje sturen! Dan beantwoord ik je daar van harte. :)

Wat betreft je laatste vragen: er wordt dan een factuur opgemaakt voor de hele komende factuurmaand, waarin dus ook met terugwerkende kracht eerdere kosten worden rechtgezet. De kosten voor de hele maand worden daarna natuurlijk ook weer verrekend in de eindfactuur. Wil je daar meer over lezen, dan kan dat op deze pagina.

Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?

Reageer