Beantwoord

Factuur bedrag hoger dan normaal

• 20 april 2016
  • 8 reacties
  • 149 Bekeken

Mijn laatste factuur is hoger uitgevallen dan voorheen. Dit zou komen door kosten buiten de bundel, maar ik vraag me af waar deze kosten vandaag komen. Internet wordt vertraagd buiten de bundel. De kosten die op de factuur worden aangegeven zijn dan ook voor bellen. In mijn abonnement heb ik 120 belminuten. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier overheen ben gegaan, zo blijkt ook uit de aangegeven tijden die onder de factuur opgenomen zijn.

Graag zie ik een reactie tegemoet om na te gaan of deze extra kosten allereerst juist zijn, en daarnaast wat precies de oorzaak is?

Hoor graag,
icon

Beste antwoord door David 21 april 2016, 10:40

Hey Bas,

Verstandig van je om gelijk aan de bel te trekken en uitleg te vragen!

Ik heb het gelijk even nagekeken voor je en zie dat je voor €9,44 aan kosten hebt gemaakt voor bellen buiten je bundel. Als je op je My T-Mobile kijkt kun je via 'Facturen' ook inzien naar welke nummers je veel gebeld hebt en hoe dit opgebouwd is. Mocht je nou verwachten dat je de komende tijd meer blijft bellen, is het misschien een handig om je belbundel te verhogen naar onbeperkt (inclusief 120 minuten in de EU)?

Als je regelmatig belt met mensen die ook klant zijn bij T-Mobile, kun je ook een T-Mobile Samengroep aanmaken. Je belt dan onderling gratis, dat scheelt weer in je minuten! ;)

Hopelijk heb ik je vraag zo helemaal kunnen beantwoorden, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!
Bekijk origineel

8 reacties

Mocht dit benodigd zijn:

Nieuwe bedrag 44,09
Oude factuur bedrag 34,65
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bas,

Verstandig van je om gelijk aan de bel te trekken en uitleg te vragen!

Ik heb het gelijk even nagekeken voor je en zie dat je voor €9,44 aan kosten hebt gemaakt voor bellen buiten je bundel. Als je op je My T-Mobile kijkt kun je via 'Facturen' ook inzien naar welke nummers je veel gebeld hebt en hoe dit opgebouwd is. Mocht je nou verwachten dat je de komende tijd meer blijft bellen, is het misschien een handig om je belbundel te verhogen naar onbeperkt (inclusief 120 minuten in de EU)?

Als je regelmatig belt met mensen die ook klant zijn bij T-Mobile, kun je ook een T-Mobile Samengroep aanmaken. Je belt dan onderling gratis, dat scheelt weer in je minuten! ;)

Hopelijk heb ik je vraag zo helemaal kunnen beantwoorden, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!
In mijn abonnement heb ik 120 belminuten. Ik kan me niet voorstellen dat ik hier overheen ben gegaan, zo blijkt ook uit de aangegeven tijden die onder de factuur opgenomen zijn.
Om hier nog even op te reageren:
De aangegeven tijden onder de factuur zijn niet leidend wat betreft het aantal daadwerkelijk gebruikte belminuten. Stel dat jij een halve minuut hebt gebeld, dan wordt er een halve minuut op je factuur genoemd. Is dit een gesprek binnen Nederland? Dan kost dit je een hele belminuut. De tijden worden niet afgerond op de factuur.

Dit zijn de voorwaarden van de Stel Bij belminuten:
Binnen uw belbundel bedraagt het beltarief de gemiddelde prijs per minuut van uw bundel. De belbundels zijn tot 120 minuten ook in Zone 1 landen te gebruiken. Dit geldt voor bellen en gebeld worden in Zone 1 en vanuit Nederland bellen naar Zone 1. Op www.t-mobile.nl vindt u welke landen tot Zone 1 behoren. Zonder belbundel, na verbruik van uw belbundel of die 120 minuten in Zone 1 landen, bedraagt het beltarief € 0,23 per minuut. Gesprekken binnen Nederland worden per seconde afgerekend met een minimum van een minuut. Gesprekken van Nederland naar een Zone 1 land worden per 30 seconden afgerekend met een minimum van een minuut. Gesprekken vanuit een Zone 1 land worden per seconde afgerekend met een minimum van 30 seconden. Voor bellen naar, in of vanuit het buitenland (exclusief Zone 1 landen) en Servicenummers gelden andere tarieven en deze worden apart afgerekend. Minuten zijn een maand houdbaar na aankoop.
Beste David,

Ik had inderdaad het factuur bekeken. Niet verwacht dat ik de 120 minuten zou halen, maar na een kleine rekensom toch tot de ontdekking gekomen dat dit inderdaad klopt.

Jammer dat ik geen bericht gekregen heb van t mobile dat ik de 120 minuten van mijn bundel had overschreden en er dus kosten aan verbonden zouden zitten. Net zoals dit gebeurt bij het bereiken van mijn internet, waarop zij laten weten dat vanaf dat moment internet vertraagd wordt. Is hier een oplossing voor wellicht?
Beste Kaassausje,

Dat verklaart het inderdaad nog eens extra. Bedankt voor deze informatie, het is nu een stuk duidelijker waarom de kosten aan mijn belminuten zijm verbonden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Bas,

Fijn dat alles nu wat duidelijker is Bas. 🙂

We sturen deze sms'jes niet uit omdat het via My T-Mobile altijd mogelijk is om de belstatus te bekijken. Wanneer je hier echt ieder moment van de dag naar wilt kunnen kijken kun je natuurlijk ook gebruik maken van de My T-Mobile App. Is dat wellicht iets voor jou?

Bart vertelt in onderstaand filmpje nog even waarom de App zo cool is! 😉
De app heb ik inderdaad al. Hier kijk ik alleen niet zo vaak op. En mocht ik er op kijken dan was dat voornamelijk voor mijn internet. Blijkbaar zal ik dat ook moeten gaan doen voor mijn belminuten nu.
Jammer dat hier geen sms'jes voor worden verstuurd!

Bedankt voor de antwoorden allen!
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Bas,

Fijn dat we je zo verder hebben kunnen helpen en goed dat je de App ook al hebt. Hopelijk kun je nu wat beter op de hoogte blijven en heb je de kosten buiten de bundel wat meer in de hand.

Laat je het weten als we je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Reageer