Beantwoord

Factuur hoger na omzetting naar T-Mobile GO

• 29 maart 2017
  • 6 reacties
  • 216 Bekeken

Hallo,

Ik ben recent overgestapt naar Go Unlimited EU. Het bevalt prima en de snelheid is ook goed.
Heb wel een vraagje over mijn laatste factuur. Ik zou toch denken dat als ik overstap, dat ik dan hooguit het nieuwe contract bedrag in rekening gebracht zou krijgen, maar de factuur is hoger. Ik snap er niet zo veel van, maar volgens mij is er te veel in rekening gebracht voor Deezer. Kan iemand van T-Mobile er eens naar kijken?

Gr
icon

Beste antwoord door Thalina 30 maart 2017, 13:07

Hoi Margriet,

Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over T-Mobile GO 🙂 Ook fijn straks in de zomer mocht je naar een land in de EU op vakantie gaan.

Terug naar jouw vraag! Ik heb gelijk jouw factuur bekeken en deze is inderdaad iets anders dan je normaal gewend bent. Is het mogelijk om jouw factuur erbij te pakken? Het is nogal een lange uitleg, dus denk ik handig om de factuur ernaast te houden terwijl je leest :)

Allereerst ben je op 24/02 overgezet naar het nieuwe prijsplan T-Mobile GO. Op jouw factuur van 27/02 was deze omzetting nog niet meegenomen, omdat jouw factuur al werd gemaakt op het moment van de omzetting. Je betaalt altijd vooruit voor de komende maand dus op jouw factuur van 27/02 heb je jouw oude abonnement nog betaald voor die komende maand. Aangezien je vanaf 24/02 gebruik maakt van het T-Mobile GO Unlimited abonnement moet dit verrekend worden. Dat is gebeurd op jouw laatste factuur van 27/03. Je ziet op de eerste regel (Startabonnement), regel vier (Internet M - 3GB) en regel 11 (Bellen 120 minuten NL + EU) dat je geld terugkrijgt voor jouw oude abonnement voor de periode van 24/02 tot en met 22/03. Vervolgens wordt jouw nieuwe abonnement met terugwerkende kracht in rekening gebracht voor de periode van 24/02 tot en met 22/03 (zie regel twee en negen). Maar omdat je met deze factuur ook weer voor de komende maand betaalt, staat dit ook op de factuur. Je betaalt jouw nieuwe abonnement voor de komende periode die loopt van 23/03 tot en met 22/04 (zie ook regel drie en tien).

Dat is jouw abonnement, maar daarbij is er nog wat verwarring over jouw Deezer abonnement. Het is misschien wat gek, maar net zoals hierboven uitgelegd wordt ook Deezer van jouw oude abonnement terugbetaald voor de periode van 24/02 tot en met 22/03 (zie regel zes). Vervolgens wordt er voor de periode van 24/02 tot en met 03/03 kosten in rekening gebracht voor Deezer voor je nieuwe abonnement. Op 04/03 heeft mijn collega David namelijk jouw Deezer omgezet naar de goedkopere variant (Deezer Vast). Daarom zie je op jouw factuur bij regel zeven terug dat je voor Deezer Vast betaalt van 04/03 tot en met 22/03. En daaronder (regel acht) worden de kosten voor Deezer Vast voor de komende maand in rekening gebracht van 23/03 tot en met 22/04.

Onderaan jouw factuur zie je nog staan dat mijn collega David een vergoeding van één euro heeft gegeven voor de korting die je bent misgelopen met de andere variant van Deezer die even actief was.

Het is een lang verhaal, lees het even rustig door! Jouw volgende factuur zal er weer normaal uitzien, onder voorwaarde dat je niets wijzigt. Hopelijk geeft mijn uitleg meer duidelijkheid. Stel gerust nog een aanvullende vraag als je die hebt. Ik help je graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Margriet,

Wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over T-Mobile GO 🙂 Ook fijn straks in de zomer mocht je naar een land in de EU op vakantie gaan.

Terug naar jouw vraag! Ik heb gelijk jouw factuur bekeken en deze is inderdaad iets anders dan je normaal gewend bent. Is het mogelijk om jouw factuur erbij te pakken? Het is nogal een lange uitleg, dus denk ik handig om de factuur ernaast te houden terwijl je leest :)

Allereerst ben je op 24/02 overgezet naar het nieuwe prijsplan T-Mobile GO. Op jouw factuur van 27/02 was deze omzetting nog niet meegenomen, omdat jouw factuur al werd gemaakt op het moment van de omzetting. Je betaalt altijd vooruit voor de komende maand dus op jouw factuur van 27/02 heb je jouw oude abonnement nog betaald voor die komende maand. Aangezien je vanaf 24/02 gebruik maakt van het T-Mobile GO Unlimited abonnement moet dit verrekend worden. Dat is gebeurd op jouw laatste factuur van 27/03. Je ziet op de eerste regel (Startabonnement), regel vier (Internet M - 3GB) en regel 11 (Bellen 120 minuten NL + EU) dat je geld terugkrijgt voor jouw oude abonnement voor de periode van 24/02 tot en met 22/03. Vervolgens wordt jouw nieuwe abonnement met terugwerkende kracht in rekening gebracht voor de periode van 24/02 tot en met 22/03 (zie regel twee en negen). Maar omdat je met deze factuur ook weer voor de komende maand betaalt, staat dit ook op de factuur. Je betaalt jouw nieuwe abonnement voor de komende periode die loopt van 23/03 tot en met 22/04 (zie ook regel drie en tien).

Dat is jouw abonnement, maar daarbij is er nog wat verwarring over jouw Deezer abonnement. Het is misschien wat gek, maar net zoals hierboven uitgelegd wordt ook Deezer van jouw oude abonnement terugbetaald voor de periode van 24/02 tot en met 22/03 (zie regel zes). Vervolgens wordt er voor de periode van 24/02 tot en met 03/03 kosten in rekening gebracht voor Deezer voor je nieuwe abonnement. Op 04/03 heeft mijn collega David namelijk jouw Deezer omgezet naar de goedkopere variant (Deezer Vast). Daarom zie je op jouw factuur bij regel zeven terug dat je voor Deezer Vast betaalt van 04/03 tot en met 22/03. En daaronder (regel acht) worden de kosten voor Deezer Vast voor de komende maand in rekening gebracht van 23/03 tot en met 22/04.

Onderaan jouw factuur zie je nog staan dat mijn collega David een vergoeding van één euro heeft gegeven voor de korting die je bent misgelopen met de andere variant van Deezer die even actief was.

Het is een lang verhaal, lees het even rustig door! Jouw volgende factuur zal er weer normaal uitzien, onder voorwaarde dat je niets wijzigt. Hopelijk geeft mijn uitleg meer duidelijkheid. Stel gerust nog een aanvullende vraag als je die hebt. Ik help je graag!
Hallo,

Bedankt voor de uitvoerige uitleg.
Ik snap echter nog steeds niet waarom ik ongeveer 10 euro meer moet betalen terwijl het abonnement 36 euro voor Go Unlimited is en 6 euro voor Deezer. Ik had een rekening van 42 euro verwacht en niet van 52 euro.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Margriet,

Wat jammer om te lezen dat het nog niet helemaal duidelijk is, ik begrijp dat je wilt snappen waardoor dit komt. Zou je eens naar de uitleg op deze pagina kunnen kijken? Daar kun je ook een e-learning volgen waarin stap voor stap wordt uitgelegd waarom jouw factuur er anders uitziet dan normaal en waarom deze ook iets hoger is dan gebruikelijk. Omdat jouw abonnement is gewijzigd, ziet jouw laatste factuur er wat anders uit dan normaal. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat jouw volgende factuur er weer gewoon uit zal zien, zolang je in de tussentijd jouw internetbundel of iets anders niet wijzigt 🙂 Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Laat je weten of dit meer duidelijkheid geeft? Voor nu in ieder geval alvast een fijn weekend toegewenst!
Denk dat het begrijp. De korting die ik in mijn vorige abonnement komt in de 1e maand van het omzetten naar een nieuw abonnement te vervallen. Daardoor betaal ik voor het oude abonnement de afgelopen maand het volle pond. Dat kan ik begrijpen

Ik neem aan dat dit bij de volgende maanden tm 5 aug niet elke maand wordt doorbelast, anders zou ik het wel erg onplezierig vinden en onterecht, want ik ben nu overgestapt naar een nieuw abonnement

Hoop dat ik het zo goed begrijp en dat ik de volgende maand alleen 42 euro's in rekening krijg gebracht
Reputatie 5
Badge +17
Hoi Margriet,

Dat klopt helemaal. Dit is eenmalig en de factuur ziet er alleen anders uit door de wijziging. De eerstvolgende factuur en de facturen die daarna volgen zullen er normaal uit zien en betaal je gewoon het afgesproken bedrag.

Ik ben blij om te lezen dat de uitleg van onze collega Thalina je verder heeft geholpen. Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bedankt voor de uitleg

Reageer