Beantwoord

Factuur is onduidelijk

• 8 februari 2018
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Ik heb net een factuur gekregen van 40.95 maar er werd 52euro afgeschreven maar ik kan de factuur niet betalen tot 22 februari kan ik het later betalen of heb ik echt tot 12 februari?
icon

Beste antwoord door Bas 8 februari 2018, 14:41

Hey Lowlow1996,

Heel begrijpelijk dat je meer informatie wilt over je factuur als het hoger is dan je had verwacht! Ik ben natuurlijk meteen in ons systeem gaan kijken waar dit aan ligt. Daar zie ik staan dat je op 26 januari 2018 een bedrag van €120,- naar ons hebt over gemaakt. Met dit bedrag zijn de facturen van oktober (€66,97), november (€51,99) en een klein deel van december (€1,04) verrekend.

Hierdoor staan er op dit moment nog twee facturen open. Een factuur van 28 december 2017 (€41,99) en een van 29 januari 2018 (€57,20). De reden waarom de tweede factuur duurder is, ligt aan de buitengerechtelijke incassokosten naar aanleiding van de betalingsherinnering op 31-12-2017. Deze kosten zijn namelijk €15,-. Het totale openstaande bedrag op dit moment is €98,15.

Wat je kunt doen, omdat je aangeeft het op dit moment niet te kunnen betalen, is een betalingsregeling bij ons aanvragen! Dit kun je doen via My T-Mobile > Facturen > 'Naar betalingsregeling'. Met de betalingsregeling hoef je niet het gehele bedrag in een keer te betalen, maar verdelen we het bedrag over een bepaalde periode. Let er wel op dat er tijdens de betalingsregeling een blokkade op het bellen naar het buitenland actief is, je tijdens de betalingsregeling het abonnement alleen naar beneden kunt aanpassen en het aanschaffen van MB-aanvullers niet mogelijk is.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze dan gerust, we helpen je graag! 😃
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +13
Hey Lowlow1996,

Heel begrijpelijk dat je meer informatie wilt over je factuur als het hoger is dan je had verwacht! Ik ben natuurlijk meteen in ons systeem gaan kijken waar dit aan ligt. Daar zie ik staan dat je op 26 januari 2018 een bedrag van €120,- naar ons hebt over gemaakt. Met dit bedrag zijn de facturen van oktober (€66,97), november (€51,99) en een klein deel van december (€1,04) verrekend.

Hierdoor staan er op dit moment nog twee facturen open. Een factuur van 28 december 2017 (€41,99) en een van 29 januari 2018 (€57,20). De reden waarom de tweede factuur duurder is, ligt aan de buitengerechtelijke incassokosten naar aanleiding van de betalingsherinnering op 31-12-2017. Deze kosten zijn namelijk €15,-. Het totale openstaande bedrag op dit moment is €98,15.

Wat je kunt doen, omdat je aangeeft het op dit moment niet te kunnen betalen, is een betalingsregeling bij ons aanvragen! Dit kun je doen via My T-Mobile > Facturen > 'Naar betalingsregeling'. Met de betalingsregeling hoef je niet het gehele bedrag in een keer te betalen, maar verdelen we het bedrag over een bepaalde periode. Let er wel op dat er tijdens de betalingsregeling een blokkade op het bellen naar het buitenland actief is, je tijdens de betalingsregeling het abonnement alleen naar beneden kunt aanpassen en het aanschaffen van MB-aanvullers niet mogelijk is.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze dan gerust, we helpen je graag! 😃

Hallo, 

Sinds ik mijn telefoon heb afbetaald zijn mijn facturen zeer onduidelijk geworden. Het lijkt erop dat de afbetaling van de telefoon niet correct wordt meegenomen. Ik kan mijn maandbedrag van 30,48 E nergens uit herleiden. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Bedankt :)

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bas-degroot,

Goed dat je het hier even laat weten!

Ik zie in jouw My T-Mobile dat de toestelbetaling netjes is weggestreept, dus dat gaat helemaal goed. Wat je over houdt aan abonnement is jouw Go Unlimited en daar betaal je (na wegstrepen van de korting op de bundel) €30,48 voor. Eerst betaalde je in totaal (zonder extra kosten) €40,- per maand en de €10,- per maand die je betaalde voor jouw toestel is nu weggestreept, omdat je deze hebt afbetaald. Op de €30,- die je over hebt gehouden is in januari inflatiecorrectie berekend en zo kom je uit op €30,48 per maand. In dit geval klopt het dus en hopelijk heeft deze uitleg het voor je opgehelderd.

Als je echter toch nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!

Bedankt voor het antwoord David. Ik had inderdaad gelezen over de inflatiecorrectie en dat is ook helemaal prima. 

Wat mij echter bezighoudt zijn mijn facturen die ik krijg. Het lijkt een grote wirwar aan getallen die ik niet kan plaatsen. Ik zal mijn laatste factuur hieronder neerzetten: 

Deze factuur kreeg ik begin deze week. Ik kan uit het totaal ook niet 2x de 30,48 halen, want dat is teveel. Vorige maand blijkt het dat ik geen abonnementsgeld heb betaald. Geen idee waarom niet, maar in ieder geval is het niet teruggeboekt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bas-degroot,

Het is inderdaad een wat warrige factuur, net als de factuur van februari. Door de afkoop van het toestel ziet dit er allemaal wat vreemd uit en ik snap de verwarring. 

Je hebt op 15 januari de betaling voor je toestel gedaan, maar vervolgens stond ook de factuur van januari klaar (16 januari). Hierdoor is de betaling van het toestel gekruist met de normale maandfactuur en het bedrag wat bedoeld was voor de toestelbetaling is toen weggestreept bij de factuur. Daardoor heb je in januari een negatief bedrag op de factuur staan. Dit is vervolgens weer gecorrigeerd op de factuur van februari en daardoor ziet deze er weer vreemd uit. Mijn collega heeft eergister geholpen met de betalingen en heeft dit ook weer aangepast. Op dit moment staat er een negatief saldo open van €53,51 wat weggestreept zal worden met de volgende factuur/facturen.

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!

Reageer